xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
TAB-tast virker ikke på MBP 15” - reparation?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
18. juni 2018 @ 16:16
ASCII jonglør

Så holdt TAB-tasten på min arbejdshest MBP 15” Retina fra 2013 op med at virke. Jeg har prøvet at skifte selve tasten, men det hjalp desværre ikke. 

Kan det mon overhovedet repareres uden at man skal have et helt nyt tastatur - og hvad ligger priserne mon på?

På forhånd tak. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  2
0
  100

2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2018 @ 16:29
Bit kongen

Måske karabiner kan konfigurere din caps-lock eller anden tast til fungere som tabulator-tast.

https://pqrs.org/osx/karabiner/


2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2018 @ 16:52
Bit kongen

Nu testede jeg selv, hvad jeg havde foreslået og den godt, men der er mulighed for at fare vild, så her er min fremgangsmåde:

  • Hent karabiner fra førnævnte link og installer den
  • Gå til systemindstillinger->sikkerhed & anonymitet->anonymitet->tilgængelighed. Lås hængelåsen i nederste venstre hjørne op og sæt flueben i Karabiner_AXNotifier.app
  • Selv om jeg netop havde hentet den, var der stadig en nyere version, da jeg startede den. Så den hentede jeg.
  • Caps-lock skal ikke konfigureres i Karabiner selv, men i Karabiner-Elements. Den er også installeret og man skal ikke følge den link henvisning der er i Karabiner selv, hvis man forsøger sig der. 
  • Kør Karabiner-Elements.app. Den vil første gang komme med en advarsel om at man skal tillade en udvidelse i Systemindstillinger->Sikkerhed & Anonymitet->generelt (https://pqrs.org/osx/karabiner/help.html#kext-allow-button-does-not-work)
  • Derefter er det blot at tilføje en definition i Karabiner-elements fra Caps-lock til tab. Det virker øjeblikkelig og nu skulle din Caps-lock fungere som tabulator-tast.