xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Beskeder i iCloud
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1641

24
02. juni 2018 @ 13:10
Stormogul

ET eller andet er galt i min opdatering 10.13.5 for jeg har ikke mulighed for at slå beskeder i iClod til under indstillinger i "Beskeder"  Er der nogen der har et bud på løsning af problemet...?



Once you go Mac - You'll never go back..!
  4
0
  73

291

45
02. juni 2018 @ 13:30
Juniormedlem

De har gemt det under Beskeder » Indstillinger… » Konti, hvor punktet hedder "Slå Beskeder til i iCloud"

Er det derinde du kigger?

Jeg ledte selv forgæves i Systemindstillinger » iCloud til at starte med, men det findes åbenbart kun inde i Beskeder-appen på Mac.

Opdatering: Jeg kiggede lige i hjælp til Beskeder og der er vejledningen følgende:

Slå Beskeder til i iCloud
  1. Sørg for, at du er logget ind på iCloud med det samme Apple-id, som du bruger til at logge ind på Beskeder.
  2. Slå tofaktorgodkendelse til for iCloud, hvis du ikke allerede har gjort det.
  3. Vælg Beskeder > Indstillinger i Beskeder, klik på Konti, og vælg derefter iMessage på listen Konti.
  4. Vælg “Slå beskeder til i iCloud”.

Beskederne fra dine andre enheder, der bruger det samme Apple-id, vises på din Mac.

Vigtigt: Afhængigt af hvor mange beskeder du har, kan det tage et stykke tid, før de alle vises. Du kan sende og modtage beskeder i løbet af den periode.

1641

24
02. juni 2018 @ 13:40
Stormogul

Problemet løst....   Tofaktor godkendelse skal åbenbart være slået til, for at det virker....

Men burde man så ikke kunnse beskeder i iCloud...????   Eller har jeg helt misforstået det hele...?

Once you go Mac - You'll never go back..!

291

45
02. juni 2018 @ 13:51
Juniormedlem

Ja, rigtigt, det kræver tofaktorgodkendelse.

Uden "Beskeder i iCloud" vil det virke som hidtil. Fordelen ved at slå det til er, at man kan spare diskplads (beskeder og bilag opbevares i iCloud) og at alle beskeder er tilgængelige (og i samme rækkefølge) på alle ens enheder.


396

2
02. juni 2018 @ 14:01
Lærling

ET eller andet er galt i min opdatering 10.13.5 for jeg har ikke mulighed for at slå beskeder i iClod til under indstillinger i "Beskeder"  Er der nogen der har et bud på løsning af problemet...?

Det har jeg heller ikke. Jeg går ud fra du skal begynde med at slå det til på iPhone, og når beskederne så ligger i skyen, får du mulighed for at hente dem ned på Mac.
Jeg har valgt ikke at slå det til, så det er et gæt.

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic