xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
UserEventAgent
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


111

0
02. december 2017 @ 17:36
Novice

Jeg er løbet ind i en process der hedder UserEvenAgent gradvis sluger al memory på min MacPro (early 2009) med godt med hukommelse. Jeg har har pillet eksterne enheder fra (men der har nu ikke været noget nyt på det sidste) og reinstalleret high Sierra. 

Nogen gode ideer - nettet foreslog sletning af nogle kernefiler i systemet, men dels vil den ikke det - dels er nogle plist koblet til Office - så det kan jo være af en af de sidste opgraderinger af Office har en påvirkning.


Nogle gode ideer?


mvh

co

  2
0
  44

4593

394
02. december 2017 @ 19:08
FPU

Nu er din Mac jo af ældre dato, så den kan køre OS X lige fra 10.5 til noget af det nyeste (måske endda sierra eller high sierra). Det er et meget bredt spektrum at diagnosticere hen over, så du må meget gerne fortælle, hvilken version OS din Mac kører.

Du har iøvrigt ret i , at der ER et eller andet galt; jeg kører selv OS X 10.6 og har også den proces, der hedder UserEventAgent, men den bruger p.t. ikke mere end 6.6 MB hukommelse og har 3 tråde (threads). Imidlertid har jeg ikke Office installeret, så hvis det er den, som er synderen, er det vel her, at du skal til at dimse.

Eftersom UserEventAgent er den del af systemet, skal du måske forberede dig på, at systemet skal geninstalleres, så du kan lige så godt få lavet en frisk backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste.

Du kan enten lave en komplet TimeMachine-backup over på en ekstern disk eller manuel kopiering af de vigtigste mapper i mappen Doikumenter over på f.eks. USB-sticks, før du begynder at pille ved systemet, så du ikke mister alle de personlige ting, hvis du bliver nødt til at omformatere disken undervejs.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

111

0
06. december 2017 @ 19:52
Novice

Hej

Der er fuld backup - 3 versioner ;-), men jeg har reinstalleret higgsierra (13.2), men ikke en clean install. Havde ikke tid, da jeg skulle til England, så lige nu overvejer jeg bare at gå tilbage til Yosemite. 

mvh

co