xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Luminar 2018
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


1275

36
15. november 2017 @ 22:24
Stormogul

Har brugt Luminar et stykke tid nu, og er ret begejstret (nu da Aperture ikke længere opdateres).

Har lige hentet mit eksemplar af Luminar 2018 - ser endnu mere spændende ud.

Bare lige til de fotoredigeringsinteresserede 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  7
0
  145

955

9
17. november 2017 @ 20:44
Veteran

Bare ærgeligt at justering og lignende er så langsom og dræbes af midlertidig nedskalering i pixels under kalkulationer. Kan absolut ikke erstatte Aperture, men er da anvendelig en række situationer

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1275

36
17. november 2017 @ 22:22
Stormogul

@ Kenny: Ja, jeg er også ked af Luminars langsommelighed! At åbne en RAW fil tager en krig i forhold til Aperture.... Prøver mig også frem med Affinity Photo, men også den virker dårligere end Aperture, som stadig kører fint under High Sierra. Véd at flere har haft problemer - jeg er åbenbart heldig. Med tiden bliver jeg dog nok nødt til at gå over til andet 😔

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

955

9
18. november 2017 @ 09:29
Veteran

Anvender også fortsat Aperture, men har ikke opgraderet til High Sierra endnu.

Affinity Photo er et glimrende alternativ til photoshop, men har intet med Aperture at gøre.

Det er mig komplet ubegribeligt at ingen har kopieret Apertures design og funktionalitet og ikke mindst workflow hastighed. Ingen anden løsning når samme højde.

Der er også ubegribeligt, at der kommer så mange nye fotoprogrammer, der blot kan redigere et foto - ligesom photoshop - men som ikke har nogen som helst form for styring af foto. Lever alle programmører i en windows-mentalitet uden lessons learned gennem de seneste mange år ?

Når det er sagt, synes jeg at udviklingen går mere og mere mod "ms-dos tænkning" med fjumrede menuer, boxede workflows og manglende fokus på brugerinterface, men mere fokus på eye-candy. Det gælder ikke kun fotoredigering of styring, men mange andre softwares.....bekymrende.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

12

1
18. november 2017 @ 13:44
Nyt medlem

Jeg er skiftet til Capture One 10 det virker med mine raw filer fra Fuji XT2 (også er det et dansk program) men på engelsk

 prøv en 30 dages gratis test og tjek Luminous Landscape det koster 1$ om måneden der er gode video tutorials 

😀


955

9
18. november 2017 @ 14:52
Veteran

Jeg bruger også Capture One, men der er stadig milevidt op til Apertures hastighed og ease of use samt workflowhastighed. Desuden mangler tonsvis af outputmulighederne (Slideshow, bøger, collager, websider, posters, slideshows synkroniseret til musikbeats mm.)

Capture One´s billedkvalitet KAN være bedre end øvrige konkurrenters, men mærkværdigvis ikke for alle billeder. Svært at finde ud af hvornår det er markant bedre og hvornår ikke. Og den ene af raw-motorerne i Capture One er specielt god.

En helt anden ting....ingen af konkurrenterne til Aperture håndterer 2. monitor ligeså godt som Aperture, altså helt clean billede på nr. 2 skærm.


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

12

1
18. november 2017 @ 16:30
Nyt medlem

Til at printe ud bruger jeg lightroom

har du prøvet Iridient Developer til raw


955

9
18. november 2017 @ 17:06
Veteran

Hvis du spørger mig....Ja, for meget lang tid siden....uden succes, brugsmæssigt, men kvalitet god.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside