xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple Pay - Mine erfaringer
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


267

0
25. oktober 2017 @ 18:01
Juniormedlem

Nu har Apple Pay været ude i snart hele 2 dage og man hører meget om det lige pt. både fordele og ulemper. Jeg vil her dele ud af mine erfaringer jeg har fået over de 2 dage. 

Hvor kan man bruge Apple Pay? 

Apple lister på deres hjemmeside en række butikker både fysisk og online hvor man kan bruge Apple Pay. Jeg har brugt Apple Pay i 2 af disse butikker og det virker som lovet. Den første gang trykkede jeg 2 gange på hjem knappen på min iPhone 6S, holdte telefonen hen til terminalen og efter 2 sec. høres et lille *bing* og så er der betalt. Anden gang jeg købte noget i en Apple Pay godkendt butik var med mit Apple Watch, også her trykkede jeg 2 gange på sideknappen og holdte mit Apple Watch hen til terminalen og igen var der betalt. Alt sammen fint og dejligt. 

På Apples hjemmeside står der også at man kan bruge Apple Pay med stort set alle terminaler der har et ikon for kontaktløs betaling. Jeg har derfor været i Meny og købt et par småting. Her gjorde jeg helt som i den godkendte butik med min iPhone og *bing* så var der betalt. Det samme skete i butikken "Min Købmand" alt sammen uden problemer. 

Det virker derfor til at vi i Danmark kan bruge alle terminaler som modtager kontaktløse betalinger og det er jo dejligt, men...

Hvad med ens kvittering? 

Jeg har med MobilePay vænnet mig til at få en kvittering for mit køb digitalt, enten i MobilPays app eller i StoreBox's app som jeg har tilmeldt mig så hver gang jeg bruger mit Visa/Dankort får jeg en kvittering hvis butikken understøtter det. Når vi handler med Apple Pay får man desværre ikke en kvittering i appen. Hvis man går ind i sin Wallet app på telefonen kan man se sine transaktioner, og her kan man se hvor meget man har købt for og hos hvem. Det skete dog kun i de Apple Pay godkendte butikker. I de ikke godkendte Apple Pay butikker står der stadig at man har haft en transaktion men den dukker ikke op ved siden af de andre transaktioner fra Apple Pay godkendte butikker. Jeg får desværre heller ikke længere min kvittering i StoreBox som jeg ellers ville have gjort hvis jeg havde brugt mit Visa/Dankort alene. Så er man forvent med at få sin kvittering digitalt vil dette indtil videre ikke være muligt hvis man bruger Apple Pay.

Hvad med MobilPay og de andre?

Det har været oppe at vende om man frit kan vælge MobilPay og andre digitale betalingsplatforme på telefonen nu hvor Apple Pay er kommet og til det kan jeg kun sige at selvfølgelig kan man det. ---> Fortsættes i næste indlæg...

  5
0
  2301

267

0
25. oktober 2017 @ 18:09
Juniormedlem

Jeg har uden problemer betalt med både MobilePay og Dankort appen både før og efter et køb med Apple Pay. Min umiddelbare tanke omkring det der menes med at Apple Pay lukker af for de andre er at de andre i fremtiden ikke vil få mulighed for at bruge NFC chippen i ens iPhone da det nu er Apple Pay som bruger den. Det betyder dog ikke at de andre apps ikke længere kan bruges som de altid er blevet brugt. 

Afslutning

Det er umiddelbart mine erfaringer med Apple Pay. Jeg er ikke helt sikker på om letheden ved Apple Pay er nok til at jeg vil skifte væk fra mit kontaktløse Visa/Dankort og mine digitale kvitteringer, men hvis der skulle være spørgsmål eller andet er i meget velkomne :)


1326

0
25. oktober 2017 @ 18:15
Stormogul

Storebox vil nok aldrig komme til at virke i sin nuværende form, da terminalen ikke kan se, hvilket kort, der betaler.

Det er en feature i den tokenization standard, som bl.a. Apple Pay benytter sig af.


1326

0
25. oktober 2017 @ 18:19
Stormogul

De andre tjenester har aldrig brugt NFC, men Bluetooth.


267

0
25. oktober 2017 @ 18:21
Juniormedlem
JLL skrev:

De andre tjenester har aldrig brugt NFC, men Bluetooth.

Det har jeg heller ikke påstået de har gjort, men kan godt se jeg måske har formuleret mig forkert. 

Med "fremtiden ikke vil få mulighed for at bruge NFC chippen i ens iPhone da det nu er Apple Pay som bruger den" mente jeg at de håb der måske har været om at åbne for NFC chippen for de andre nu er lukket fordi Apple har aktiveret den i danske iPhone og bruger den til Apple Pay :) Beklager forvirringen :) 


267

0
25. oktober 2017 @ 18:25
Juniormedlem
JLL skrev:

Storebox vil nok aldrig komme til at virke i sin nuværende form, da terminalen ikke kan se, hvilket kort, der betaler.

Det er en feature i den tokenization standard, som bl.a. Apple Pay benytter sig af.

Du har nok ret, jeg håber i det tilfælde så at Apple eller vores bank (hvis de kan) vil give os muligheden for en digital kvittering så vi slipper for alt det papir :)