xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple Pay i næste uge i Danmark
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


2185

44
17. oktober 2017 @ 18:25
ASCII jonglør

Det ser ud til at rygtet siger at Apple Pay i næste uge kommer via Nordea i bla. Sverige, Finland - og Danmark.

https://forums.macrumors.com/threads/new-rumor-suggests-apple-pay-will-launch-in-sweden-next-week-updated.2078431/

  25
0
  1276

109

0
17. oktober 2017 @ 19:33
Novice

Det lyder satme godt - på tide at DK kommer med..


291

45
17. oktober 2017 @ 19:50
Juniormedlem

Rigtig spændende, men jeg håber at andre banker også hurtigt kommer med.

Mens vi venter er Apples vejledninger i øvrigt oversat til dansk:


109

0
17. oktober 2017 @ 21:17
Novice

Er jeg den eneste der ikke kan tilføje kreditkort?


291

45
17. oktober 2017 @ 21:49
Juniormedlem
Rpete skrev:

Er jeg den eneste der ikke kan tilføje kreditkort?

Nej, ingen kan, før Apple Pay lanceres officielt. Det sker måske på næste tirsdag, hvis rygtet altså er sandt.


2

0
18. oktober 2017 @ 21:41
Nyt medlem

Bemærk at Danske Bank er Apple Pay bank i UK! så måske kommer både Nordea og Danske Bank med fra starten;-)


1139

12
18. oktober 2017 @ 21:46
Stormogul

Kunne også være at det var et samarbejde med Master kort. Så ville det være lidt mere tilgænglig.


2185

44
18. oktober 2017 @ 22:30
ASCII jonglør
Rolant skrev:

Kunne også være at det var et samarbejde med Master kort. Så ville det være lidt mere tilgænglig.

Master Card er ikke et selvstændigt kort i DK - det er er bank specifikt kort.


1708

43
23. oktober 2017 @ 17:39
Stormogul

Som jeg har forstået det så kan man ikke bruge et hvilket som helst kort men kun et bank specifikt kort.

Er det korrekt, eller har jeg misforstået noget ?

Så er MobilePay bedre, der kan man jo bruge alle mulige kort.


2185

44
23. oktober 2017 @ 20:34
ASCII jonglør

Korrekt - du kan kun benytte kreditkort fra den/de bank(er) som tilbyder Apple ID


1708

43
23. oktober 2017 @ 21:31
Stormogul

Æv, Nykredit er sikkert ikke med.     


1

0
23. oktober 2017 @ 21:43
Nyt medlem

Nykredit nævnes IKKE i første omgang.

Det gør derimod Jyske Bank og Nordea, mens Danske Banks MasterCard indehavere som et ubekræftet rygte.

»Det er formentlig Jyske Bank og Nordea, der vil indlede et samarbejde med Apple Pay. I begge tilfælde for at kunne markedsføre, at de også er innovative og kunne hæve sig i konkurrencen med Danske Bank og MobilePay,« vurderer Henning N. Jensen.

»Et mere ubekræftet rygte er, at Danske Bank også vil lancere Apple Pay, men kun for deres MasterCard-indehavere. Det virker lidt bemærkelsesværdig, hvis kun deres MasterCard-indehavere skulle få denne facilitet tilbudt, men der kan være interne strategiske overvejelser bag det,« siger han.

https://www.business.dk/finans/ekspert-apple-pay-kommer-til-danmark-tirsdag


825

10
24. oktober 2017 @ 06:58
Veteran

Mastercard/Eurocard ER et selvstændigt kort i Danmark, jeg har da både firmakort og privat kort, som intet har med en bank at gøre.


291

45
24. oktober 2017 @ 07:19
Juniormedlem

Så nemt som et bip   https://www.apple.com/dk/apple-pay/ 


2185

44
24. oktober 2017 @ 08:23
ASCII jonglør
Stig Bindner skrev:

Mastercard/Eurocard ER et selvstændigt kort i Danmark, jeg har da både firmakort og privat kort, som intet har med en bank at gøre.

Eurocard er bare én kortudbyder som har et Mastercard - Det er også Eurocard som står bag Jyske Bank's Mastercard, så hvis Eurocard skulle begynde at tilbyde Apple Pay, vil Jyske Bank sikker også komme med der (pt. er det kun debit kort fra Jyske Bank hvor Apple Pay er muligt med).


562

9
24. oktober 2017 @ 14:21
Kaptajn

Ja, men bemærk at der kommer Master Card gebyr når du bruger Apple Pay, modsat når du bruger Dankort eller Mobile Pay, som er gebyr frit for dig.


1326

0
24. oktober 2017 @ 15:03
Stormogul

Samme gebyr som på et fysisk MasterCard. Det er dog ikke alle butikker, der opkræver kredtikortgebyrer, og de forsvinder i øvrigt efter nytår.


362

18
24. oktober 2017 @ 15:09
Lærling

Klippet fra Nykredits facebook

"Hej xxxx. Indtil videre har vi ikke noget samarbejde om Apple Pay. Du kan til gengæld bruge vores andre mobile betalingsløsninger, MobilePay og Nykredit Wallet, hos os. Mange Hilsner Christine."

  Samson


1708

43
24. oktober 2017 @ 17:38
Stormogul

Trist, men det kommer forhåbenligt på et tidspunkt.    


132

0
24. oktober 2017 @ 18:02
Novice
Samson skrev:

Klippet fra Nykredits facebook

"Hej xxxx. Indtil videre har vi ikke noget samarbejde om Apple Pay. Du kan til gengæld bruge vores andre mobile betalingsløsninger, MobilePay og Nykredit Wallet, hos os. Mange Hilsner Christine."

  Samson

Jeg har også været i kontakt med Nykredit idag.

Der var svaret at “ApplePay er så nyt så vi har p.t. Ikke taget stilling til om vi vil understøtte ApplePay.”

Meget vagt svar syntes jeg, ApplePay har vel været på vej nu i 4 år? Og jeg tænker da at Apple har været i dialog med de danske banker i længere tid inden udgivelsen idag.

15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

1708

43
24. oktober 2017 @ 19:24
Stormogul

Ja det skrev jeg også til dem, men de følger åbenbart ikke med i hvad der sker i den store verden, men tænker på sig selv og hvordan de kan tjene penge. Skifte bank ... ??


195

0
24. oktober 2017 @ 19:44
Novice

Danske Bank vil heller ikke følge trop i nærmeste fremtid.. De vælger at bruge deres resourcer på Mobile Pay.


Her er hvad de skrev på FB.

Kære alle. I dag har Jyske Bank og Nordea meddelt, at de nu tilbyder deres kunder at kunne bruge Apple Pay. I første omgang har vi i Danske Bank valgt at lægge vores kræfter og ressourcer i at udvikle MobilePay, som er gratis for forbrugerne og meget billig for de handlende. MobilePay kan bruges i alle betalingssituationer, understøtter alle slags telefoner og kort - og er i hastig vækst - med mere end 200 nye erhvervsdrivende om dagen. Vi holder hele tiden øje med markedet, og kan bestemt ikke udelukke, at vi på sigt vil samarbejde med Apple Pay, Samsung Pay eller andre spillere.
Vi hilser Apple Pay velkommen til Danmark, og tror på, at øget konkurrence vil komme brugerne til gode.


ØV!


687

6
24. oktober 2017 @ 20:07
Veteran

kom væk fra danske bank, magen til skodbank findes ikke på den nordlige halvkugle, de skulle eddermanme skamme sig, længe.

de skider og pisser på kunderne og griner efterfølgende, kan jeg sige det mere tydeligt.

pyyyh så slap det ud.

jeg bygger alt i toffifee og løg

1663

46
24. oktober 2017 @ 20:09
Stormogul

når man handler meget i DS så er det nederen af mobilpay røg for porten og min bank har heller ik apple pay, jeg har heller ik mulighed for mastercard i wallet fra banken så lille stakkel mig må stadig bruge mit kort som normalt. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
24. oktober 2017 @ 20:39
Stormogul

Yikes...

Kære alle. I dag har Jyske Bank og Nordea meddelt, at de nu tilbyder deres kunder at kunne bruge Apple Pay. I første omgang har vi i Danske Bank valgt at lægge vores kræfter og ressourcer i at udvikle MobilePay, som er gratis for forbrugerne og meget billig for de handlende. MobilePay kan bruges i alle betalingssituationer, understøtter alle slags telefoner og kort - og er i hastig vækst - med mere end 200 nye erhvervsdrivende om dagen. Vi holder hele tiden øje med markedet, og kan bestemt ikke udelukke, at vi på sigt vil samarbejde med Apple Pay, Samsung Pay eller andre spillere.
Vi hilser Apple Pay velkommen til Danmark, og tror på, at øget konkurrence vil komme brugerne til gode.

Og samtidig (samme dag) lancerer Danske Bank support for ApplePay i UK og Irland.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1326

0
24. oktober 2017 @ 21:46
Stormogul

Og så er det heller ikke helt sandt det, de skriver.

Det kan jo netop ikke benyttes i alle situationer, og da vi som forme tjekkede for et par måneder siden, var MobilePay noget dyrere end betalingskortgebyrerne.