xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
macOS på en alm. billig pc...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


151

0
09. september 2017 @ 21:22
Novice

Havde en gammel MBP 15" som brugte til surfe på nettet, mail og teksbehandling og den slags men den er nu død og for dyr at reparere.

Så jeg overvejer at købe en billig pc til det småbrug men jeg gider ikke windows som jeg sagde farvel til da det hed XP så vil jeg hellere have Linux. 


Men kan man installere macOSX på den så jeg slipper for at skal til at slås med et nyt OS jeg ikke kender?

Eller er det for kompliceret og ikke anbefalesværdigt?


/Magnus

  13
0
  122

2581

84
09. september 2017 @ 21:59
Bit kongen
Indy skrev:

Eller er det for kompliceret og ikke anbefalesværdigt?

Det er ikke anbefalesværdigt da det kræver en version af OS X/macOS som er tilpasset hardwaren i en eller anden form, hele herligheden kan findes på google under Hackingtosh. Der er l a n g t fra det brugervenlige OS X på en Mac til Hackingtosh på en "windows" maskine. 

Dermed ikke sagt det ikke kan gøres, men jeg må indrømme jeg heller ville undvære end vælge at bokse med det der.



8586

198
10. september 2017 @ 14:47
Poseidon
Jesper Arning skrev:
Der er l a n g t fra det brugervenlige OS X på en Mac til Hackingtosh på en "windows" maskine. 

Hvorfor mener du det? En moderne Hackintosh er præcis som en Mac.

Dermed ikke sagt det ikke kan gøres, men jeg må indrømme jeg heller ville undvære end vælge at bokse med det der.

Nutildags er der jo som du selv linker til, rigtigt gode guides, så man kan få hardware som spiller som det skal med macOS. Fremtidige opdateringer, det kan være lidt gnidret, men hvis man bare følger med i hvad eksperterne siger, så er der ingen ko på isen.

Alt efter ens målmaskine, så er der jo mange tusinde kroner at spare, så for mange vil det nok absolut være det værd.

Der var engang en Mac...

2581

84
10. september 2017 @ 16:28
Bit kongen
David Munch skrev:
Jesper Arning skrev:
Der er l a n g t fra det brugervenlige OS X på en Mac til Hackingtosh på en "windows" maskine. 

Hvorfor mener du det? 

Fordi det er sådan?

Kan du linke til en billig bærbar der kan køre hackingtosh? 




8586

198
10. september 2017 @ 17:17
Poseidon
Jesper Arning skrev:
David Munch skrev:
Jesper Arning skrev:
Der er l a n g t fra det brugervenlige OS X på en Mac til Hackingtosh på en "windows" maskine. 

Hvorfor mener du det? 

Fordi det er sådan?

Det ligner macOS, det opfører sig som macOS, fordi det *er* macOS. Så nej, det er præcist det samme.

Kan du linke til en billig bærbar der kan køre hackingtosh? 

Enjoy

Der var engang en Mac...

137

0
10. september 2017 @ 21:25
Novice

Skal det være en bærbar?

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

52

3
10. september 2017 @ 21:43
Novice

Her er en anden side https://www.tonymacx86.com/ med stationære "byg-selv"-muligheder og laptop-guides. Det er bestemt muligt. Og man kan sagtens få en stabil "mac" ud af det. Det nok bedst hvis man synes at selve byggeprocessen og installationen er sjov/interessant.


2581

84
11. september 2017 @ 07:38
Bit kongen
David Munch skrev:

Enjoy

Det kan du altså ikke?


Hvad nytter en google søgning der med spredehagl skyder på en række bærbare som var på markedet  for 1 år siden. Det her kræver en maskine der er til at få fat på og som du kan læse ud af spørgers oprindelige indlæg, ikke er for dyr.

Windows PC`er har en meget kort levetid, sådan at forstå at der kommer nye modeller konstant, at finde en specifik model i DK, med dansk tastatur, der var aktuel for bare 12 måneder siden, kræver mere end et besøg i Elgiganten.

Når OS X alla hackingtosh så er installeret, med de undtagelser for det ene eller det andet der ikke virker 100%, skal man være klar over at hver opdatering der kommer og dem er der efterhånden mange af, vil komme til din hackingtosh med stor forsinkelse, fordi folkene bag altid først skal have dem tilpasset.

Du kan så herfra og til du ikke orker mere påstå at det er lige så nemt som OS X på en Mac, det er det bare ikke.



8586

198
11. september 2017 @ 08:04
Poseidon
Jesper Arning skrev:
David Munch skrev:

Enjoy

Det kan du altså ikke?

Jo, det kan jeg ihvertfald, og det var præcis det jeg gjorde.


Hvad nytter en google søgning der med spredehagl skyder på en række bærbare som var på markedet  for 1 år siden. 

Det nytter fint, fordi det var præcis det du spurgte efter. En billig bærbar der kan bruges til Hackintosh. Selv link nummer ét på Google-søgningen har flere.


Det her kræver en maskine der er til at få fat på og som du kan læse ud af spørgers oprindelige indlæg, ikke er for dyr.

Praktisk talt alle maskiner bare i link nummer et kan købes på det danske marked. Hvis du ikke selv kan finde ud af at søge hos forhandlere, så er det jo ikke min skyld.



Windows PC`er har en meget kort levetid, sådan at forstå at der kommer nye modeller konstant, at finde en specifik model i DK, med dansk tastatur, der var aktuel for bare 12 måneder siden, kræver mere end et besøg i Elgiganten.

Hvad har det at gøre med hvad du bad mig om?



Når OS X alla hackingtosh så er installeret, med de undtagelser for det ene eller det andet der ikke virker 100%, skal man være klar over at hver opdatering der kommer og dem er der efterhånden mange af, vil komme til din hackingtosh med stor forsinkelse, fordi folkene bag altid først skal have dem tilpasset.

Igen, eftersom du tydeligvis bare snakker for at snakke og vinde en internetdiskussion, og ikke ved hvad du snakker om, så er det ikke et problem når du vælger de rigtige modeller. Selv på link et på min googlesøgning er der udpenslet hvad du kan støde ind i. Og hvis du vælger at følge eksperterne, hvilket enhver jo ville gøre, så kan man helt slippe for problemer - Ganske som jeg skrev i mit første indlæg.


Du kan så herfra og til du ikke orker mere påstå at det er lige så nemt som OS X på en Mac, det er det bare ikke.

Du kan blive ved med at tude over ikke at kunne vinde en internetdiskussion uden at det gør en forskel i den virkelig verden. Det eneste der ikke er lige så nemt, det er selve installationen, som i sig selv er ganske nem nutildags, og det kommer vidst ikke som en overraskelse for nogen.

Der var engang en Mac...

1129

129
11. september 2017 @ 09:19
Stormogul

@David... havde en lignende diskussion for ikke længe siden... det er op ad bakke.


15

3
11. september 2017 @ 09:48
Nyt medlem

Du kan også overveje en iPad - hvis det er som du skriver til surf, mail, tekstbehandling ol.



1833

1
11. september 2017 @ 13:30
Stormogul
Nihad skrev:

@David... havde en lignende diskussion for ikke længe siden... det er op ad bakke.

Hvad er op ad bakke, at køre hackingtosh eller diskutere med Jesper?


Har ingen erfaring med at køre hackingtosh, men min forventning flugter med Jespers udmeldinger.


2322

0
11. september 2017 @ 14:36
ASCII jonglør

Har aldrig forstået det der med op ad bakke. For - jaja, man kan falde ned i den, men det er da piece of cake at komme op igen af en sådan bakke?

https://www.kitchenone.dk/media/10602/nomad-bakke-25x46-eg-03_a.jpg

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1129

129
11. september 2017 @ 19:32
Stormogul
Palle Meinert skrev:

Hvad er op ad bakke, at køre hackingtosh eller diskutere med Jesper?

ingen af dele, og lidt af begge... diskutere (hackintosh) med folk der ikke kan acceptere andres input og mener de har ret, selvom det ikke nødvendigvis er korrekt.