xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
149
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
IKEA Trådfri/HomeKit + Android
Kategori: Automatisering (HomeKit)


383

4
11. august 2017 @ 10:34
Lærling

Nu hvor Ikea har udgivet ny firmware til deres prisbillige Trådfri, så systemet er Homekit kompatibelt, så overvejer jeg det en smule. 

Men jeg har en roommate som kun har Android produkter. Hvordan kan det så komme til at virke? For han må jo også gerne tænde og slukke lyset ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)
  10
0
  644

217

11
11. august 2017 @ 11:48
Juniormedlem

Jeg blev lige så glad - men Trådfri er endnu ikke HomeKit kompatibel:

Ikke endnu

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

383

4
11. august 2017 @ 16:08
Lærling

Nå, men det bliver det lige om lidt så ;)

Tilbage til spørgsmålet. Hvad gør man i et “smart-home”, hvis man har både har Android, og iOS devices?

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

217

11
11. august 2017 @ 16:16
Juniormedlem

Ja det kommer nok snart så   

Mht IOS og Android i et smart home bliver jeg dig svar skyldig

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

250

32
11. august 2017 @ 17:20
Juniormedlem

HomeKit er ikke nødvendigt for at bruge Trådfri, man kan bare anvende Ikeas egne Apps.


383

4
12. august 2017 @ 12:30
Lærling

Okay så jeg kan bare bruge Siri/HomeKit, mens min roomie så kan bruge en app til hans telefon?

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

362

18
12. august 2017 @ 16:14
Lærling
..:: Thomas ::.. skrev:

Okay så jeg kan bare bruge Siri/HomeKit, mens min roomie så kan bruge en app til hans telefon?


Ja da.

HomeKit er bare en "hub" der samler alle understøttede 3. part enheder i een.
De respektive apps virker stadig!

Alternernativ kan man sætte en Homebridge server op på f.eks en RaspberryPi, så er mulighederne uendelige!
...også med Ikeas pt. non-kompatible pærer.

Samson



267

0
12. august 2017 @ 22:13
Juniormedlem

Jeg har i dag købt en Trådfri Gateway, Trådfri Fjernbetjening og 2 stk. Trådfri Pærer da jeg også troede at HomeKit var kommet. Jeg skrev derfor til IKEA som fortalte mig at de desværre ikke var klar med det endnu men han mente det ville komme omkring oktober/november... 

Som det ser ud lige nu kan man bruge Trådfri systemet på både iOS og Android med IKEAs egen Trådfri app som virker OK. 

Når IKEA er klar til det vil HomeKit, Google Home og Amazon Alexa kunne styre Trådfri systemet så man kan sige til f.eks Siri at hun/han skal tænde lyset i dagligstuen og det samme på Android hvis man har en Google Home eller Amazon Alexa. 

OBS...!! Husk at hvis i køber systemet med en Gateway SKAL i også købe en fjernbetjening, det er IKKE nok blot at købe en Gateway og nogle pærer og tro man bare kan bruge sin smartphone. Man SKAL bruge fjernbetjeningen til at forbinde sine pærer til sin Gateway. 

Når alt det er sagt og systemet er installeret så kører det rigtig godt. Jeg har på min iPhone delt de 2 pærer jeg har købt ind i en gruppe som jeg kalder Dagligstue hvor de sidder så nu kan jeg tænde og slukke dem begge samtidig via min app på telefonen eller fjernbetjeningen hvor jeg før skulle hen på hver lampe og trykke på afbryderne. Ud over det kan ejg skifte temp. på lamperne og styrken på dem hvilket er rart i sig selv. 

Ifølge den IKEA medarbejder jeg snakkede inde i IKEA Taastrup mente hun at der ville komme nye pærer med mulighed for flere farver og andre funktioner til november/december i år.


336

0
13. august 2017 @ 18:21
Lærling

Som jeg har forstået det, så er de lige blevet Philips Hue kompatible, og dermed kan man via det, styre Trådfri med

HomeKit. Men har ikke selv prøvet det… 


955

9
13. august 2017 @ 18:49
Veteran

Webmoster ......kan vi ikke få fjernet denne tråd ?

Det er jo ikke til at holde ud som folk slynger om sig med bandeord.... (fx. Ikea og Android....) ...  Føj !



Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

267

0
13. august 2017 @ 18:51
Juniormedlem
Toke Riis Ebbesen skrev:

Som jeg har forstået det, så er de lige blevet Philips Hue kompatible, og dermed kan man via det, styre Trådfri med

HomeKit. Men har ikke selv prøvet det… 

Korrekt :)