xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
V: iMac 2009 27" med 128 GB SSD
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


3580

34
10. august 2017 @ 09:03
Virtual Machine

Hej :)

Hvad kan jeg få for en iMac 27" 2009 hvor jeg har hevet den 1TB HDD ud, og erstattet den med en 128 GB SSD for peppe den op. Det virker osse efter hensigten. Den 1TB HDD er så sat til USB porten. Men siden jeg ikke downloader film, så har jeg ikke engang udfyldt min 128 GBB SSD endnu. Det vil sige, at jeg slet ikke bruger min 1TB HDD. Jeg bruger bare DropBox, Safari, Mail og Apples office pakke. Og også nogle andre af de app der ligger i Sierra.

Men nu har jeg jo købt mig en iMac 27" late 2015. 

Så jeg spekulere på, om man kan bytte den lige over med en MacBook Air fra gamle dage eller noget i den stil?

Jeg spekulerer osse om jeg skulle smide den gamle langsomme 1TB HDD tilbage i den igen. 

Hvad vil være den bedste handel for mig; penge eller byttehandel? :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  4
0
  67

8586

198
10. august 2017 @ 09:30
Poseidon

Teknisk set må værdien jo være den samme, uanset om du bytter eller får penge ud af det.. Pengene kan du dog have stående til du finder lige den brugte maskine du vil have.


Jeg ville lade SSD'en side i - Som du selv nævner hjælper den gevaldigt på hastigheden, og derfor oplevelsen, og den eksterne 1TB disk er jo stadig tilgængelig.

Der var engang en Mac...

1129

129
10. august 2017 @ 09:59
Stormogul

macbook pro vil jeg nok kigge efter. den kan stadig nogenlunde opdateres. mens mba er bare låst til det den er købt til. og hvis det er fra de gamle dage, så er disken nok også ligeså gammel. jeg vil ikke regne med den holder ret længe. 

tror nok du skal først finde en pris til den. og så se hvad du kan få i bytte. 

personligt, er den fra 2009 og selvom den har stor skærm, ikke særlig meget værd. jeg vil nok ikke give mere end 1500-2000 for den.

min personlig mening, ikke nødvendigvis noget du er enig i. :D



1425

21
11. august 2017 @ 08:54
Stormogul

Jeg har lige solgt min gamle iMac 08 20" for 1000kr, så mon ikke du ligger i samme prisklasse ca.?   


3580

34
11. august 2017 @ 12:52
Virtual Machine

Det håber jeg sgu ikke   

Jeg bilder mig selv in at en iMac 27" 2009 har mere værdi end en iMac 20" 2008  

Men jeg leder osse bare efter en gammel laptop af omtrænt samme værdi 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future