xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Foto backup i iCloud ?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


35

0
30. juli 2017 @ 20:10
Let øvet

Jeg har mange fotos (fra digital kamera) liggende på min macBook pro (mid 2010). Jeg overvejer er tage backup af disse ved at ligge dem op i iCloud Foto - men jeg kan ikke hitte ud af hvordan man gør så man kan se dem i iCloud foto. Jeg har taget en Back Up af IPhoto Library og gmet den i iCloud Dirve, men der kan jeg ikke umiddelbart se de enkelte foto (kun at der gemt en stor fil ...)

...så hvordan gemmer jeg fotos fra macBook Pro (mid 2010) i icloud ???

/Torben

  8
0
  102

234

11
30. juli 2017 @ 22:05
Juniormedlem

Det er ikke nødvendigt at trække billederne over manuelt.

Vælg menu: Æble>Systemindstillinger>iCloud Sæt flueben ved Fotos og tryk på indstillinger ud for fluebenet: Vælg så iCloud-fotobibliotek og evt. iCloud-fotodeling.

Det er ihvertfald sådan jeg gør :-)


35

0
31. juli 2017 @ 20:14
Let øvet

Hey Hansa

Hvilken Mac har du ? Jeg kan fint finde indstillingerne, men jeg tror måske at MacBook Pro fra 2010 ikke kan håndtere dette ?  (det jo en gammel fætter efterhånden...)


8586

198
31. juli 2017 @ 21:09
Poseidon

iCloud Fotobibliotek kræver Fotos, og derfor macOS 10.10. Og det kan din 2010 MBP godt køre.

Der var engang en Mac...

35

0
31. juli 2017 @ 21:35
Let øvet

Hmmm... det ser ud som om, at de fotos der ligger i "Fotobibliotek" fint overføres til iCloud, mens fotos der ligger i "iPhoto Library" gør ikke. Kan jeg føres foto fra "iPhoto Library" over i "Fotobibliotek" ???


227

5
31. juli 2017 @ 23:08
Juniormedlem

Hvilket OS kører du?



35

0
01. august 2017 @ 00:13
Let øvet

El Capitan 10.11.6


227

5
01. august 2017 @ 07:21
Juniormedlem

Så har du også programmet Fotos. Når du åbner det, kan du importere dine billeder. Måske det endda spørger om hvor dine billeder kommer fra, og en af mulighederne er iPhoto. Du burde kunne pege på din backup-fil fra iPhoto. Når dine billeder er i Fotos, slår du iCloud-fotobibliotek til, som beskrevet længere oppe.


35

0
01. august 2017 @ 19:35
Let øvet

Ved ikke helt hvad og hvordan, men nu virker det. Det havde noget at gøre med valg af "systemets fotobibliotek"...

Jeg synes dog Fotos og iPhoto er blandet sammen, fx er der en mappe i Fotos med "iPhoto begivenheder", så jeg tror jeg har mange fotos i dubletter ... nu må jeg se om jeg kan hitte rede i det ...