xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Søger billige teleselskab
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


3580

34
30. juli 2017 @ 14:07
Virtual Machine

Hej :)


Jeg har kikket på nogle billige teleselskaber for min og min kone for at spare lidt penge. Men jeg vil gerne lige høre jer ad, om i har nogle gode eller dårlige erfaringer med dem som jeg har kikket på. Er der noget man skal være opmærksom på ved dem, som er anderledes end ved konventionelle teleselskaber?

Lebara

Lyca mobile

Kender i evt nogle andre og billige teleselskaber som i kan sige god for? 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  31
0
  189

1708

43
30. juli 2017 @ 15:45
Stormogul

Vi bruger Oister, 12/12 for 79,- og incl. 2.21 Gb data i EU.

Det er rigeligt og deres hjemmeside er nem at bruge.


234

11
30. juli 2017 @ 18:02
Juniormedlem

Vi forsøgte os med Oister for en 3 1/2år siden og det gik helt i kage. 

Deres kunde support hvis du skal snakke med dem over telefonen er kun åben i tidsrummet 10-16 mandag til fredag (dengang var det 10-13). 

Vi havde mange problemer med simkort som ikke duede og hele oprettelsen var en rodet affære, hvor vi først slet ikke kunne få hul igennem. Derefter virkede telefondelen men ikke datadelen osv. Vi fik ikke svar på vores mails og ventetiden til deres kundesupport over telefonen var ulideligt lang. 

Da det hele endeligt så ud til at virke, efter 2 måneders makken frem og tilbage, fik vi en besked om at de ville bytte vores simkort, altså de nye som rent faktisk virkede, til nogle nye (igen) da vi jo havde fejlmeldt dem. (Det var ikke de nye vi havde fejlmeldt -Det var de gamle kort som ikke virkede). 

Det er muligt at de er blevet bedre med årene og det er måske lidt urimeligt at hive et gammelt eksempel frem, men vi betaler hellere en smule mere hos Telmore. Det var det selskab vi brugte og bruger efter vores lille flirt med Oister.


33

0
30. juli 2017 @ 19:08
Let øvet
Gorm Jørgensen skrev:

Vi bruger Oister, 12/12 for 79,- og incl. 2.21 Gb data i EU.

Det er rigeligt og deres hjemmeside er nem at bruge.

Helt enig - Kun gode oplevelser. Billigt og meget nem hjemmeside. Kan heldigvis ikke genkende ovenenstående indlæg.

Don't fix it if it ain't broken

1663

46
30. juli 2017 @ 19:31
Stormogul

Jeg har haft Oister. dog som mobil abonnement men oplevede rigtig mange pauser i forbindelsen så lige pludselig stod den bare i mange minutter indentil den gad loade websiden, jeg opgav efter et par mdr, på trods af den viste fuld dækning hvor jeg boede.  

Det er min oplevelse med Oister, brug den om du kan ellers spring over den :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

336

0
30. juli 2017 @ 22:26
Lærling

Min erfaring har været fin med Oister. Priser i bund. Kundeservice er så også, som flere andre har oplevet i bund, men det har jeg kunnet leve med til de priser.

Du skal tjekke på hvilket net, de selskaber er på, du kigger på. I sidste ende har jeg dumpet Oister fordi de kører på 3's netværk, og de dækker fint i byerne, men elendigt på landet, hvor jeg færdes til daglig.

Er du glad for dit gamle selskab, kan du overveje at ringe til dem og sige at du tænker på at skifte - ofte kan du få en rabat. Jeg har fx fået 50kr rabat på telmore play (med en smule mindre GB end de astronomiske jeg havde før) og 100kr på internet hos TDC på den konto. 


137

0
31. juli 2017 @ 11:02
Novice

Vi havde Oister, men oplevede dårlig dækning der hvor vi boede. Og at roame hos et andet selskab er noget bøvl. Telefonen er for lang til om at skifte både den ene og den anden vej. 

Desuden virkede det ikke i udlandet overhovedet. Kundeservice gav svar om at problemet lå hos os og at vi skulle slukke telefonen helt hver gang vi krydsede landegrænser. Det har aldrig været nødvendigt hos andre selskaber, og det hjalp desuden ikke hos Oister. 

I dag har jeg Greentel.

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

8586

198
31. juli 2017 @ 12:17
Poseidon

Fin oplevelse med Oister her, og du får det ikke billigere end dem, hvis du har et nogenlunde standard forbrug. Du kan altid skrive til dem og spørge efter et godt tilbud, det plejer de at give.

Har du et enormt data forbrug, så er Plenti vejen frem, men deres kundeservice er lige til at lukke op og ...... efter egen erfaring.

Der var engang en Mac...

1519

0
31. juli 2017 @ 14:28
Suspenderet

Jeg bruger også Oister, deres reklamer er så sjove.   


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

687

6
31. juli 2017 @ 16:37
Veteran

cbb.  på 12, år ....der har aldrig været problemer OVERHOVEDET, de bruger telenor's net og det kører sgu fint ligegyldigt hvor jeg er, om det er frederiksberg eller tørrerøvelse.  

ps besærker, hvordan får du smidt billeder ind her,(jeg siger det ikke til andre)  

jeg bygger alt i toffifee og løg

1833

1
31. juli 2017 @ 19:34
Stormogul

Har også Oister. Er enig i at 3's net ikke har den bedste dækning, men har personligt ikke haft problemer og er efter 2 år stadig godt tilfreds til mit brug.


445

0
31. juli 2017 @ 19:41
Seniormedlem

Af erfaring kan jeg kun sige at du skal kigge efter det selskab som har den bedste dækning hvor du befinder dig.

Hvor jeg opholde mig er TDC netværk klart det bedste. 

Når du har fundet bedste dækning, kan du gå på jagt efter det billigste selskab.

MacBook Pro 2011 17

1708

43
31. juli 2017 @ 21:22
Stormogul

ja vi har brugt Oister i snart 3 år uden problemer.



1519

0
31. juli 2017 @ 21:29
Suspenderet
hoejfed skrev:

cbb.  på 12, år ....der har aldrig været problemer OVERHOVEDET, de bruger telenor's net og det kører sgu fint ligegyldigt hvor jeg er, om det er frederiksberg eller tørrerøvelse.  

ps besærker, hvordan får du smidt billeder ind her,(jeg siger det ikke til andre)  

Du er på en Mac, her er det som på et toilet; træk og slip.     

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

687

6
31. juli 2017 @ 22:10
Veteran

hrmm sgu nok fordi jeg bruger crome. jeg prøver det der safari.

jeg bukker og tørrer mig.

jeg bygger alt i toffifee og løg

687

6
31. juli 2017 @ 22:12
Veteran

slettet

jeg bygger alt i toffifee og løg

1493

39
31. juli 2017 @ 22:56
Stormogul

    

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

152

0
01. august 2017 @ 04:18
Novice

Vedr. Lyca så vil jeg ikke anbefale dette selskab da det i praksis er ret dyrt og virker dårligt.

Lyca er til dem der har brug for billige samtaler til udlandet,, men både kvalitet og ikke mindst pris skifter meget så man ofte ikke ved hvad en samtale koster.

Kan ikke anbefales.


708

3
01. august 2017 @ 06:11
Suspenderet

Billige teleselskaber? Telmore? 

Undgå såvidt muligt de 2 nævnt; Lebara og Lyca - Lebara har så mange stavefejl på deres hjemmeside - hvad er Drifstatus når alt kommer til alt? På deres Support/Hjælp-side er der også mærkelige formuleringer hvor noget er "find nummer" og andet er "beholde dit nummer"  På busserne i Aalborg bryster de sig af, på flotte bannere, at man kan ringe billigt i hele verden og også i Damark. True story. 

Stavefejl er een ting. Men at gå i trykken med 5 millioner bannere med stavefejl på - og ikke gøre noget ved det - er helt unødvendigt. Lyca er mere af samme slags. Det er bare en idé jeg har :P 

Telmore eller nogen af de andre større selskaber. Der er altid et billigt abonnement fra samme. Så er det bare at vælge Telia/Telenor og deres net eller TDC(Huawei?) og deres net.


393

13
01. august 2017 @ 07:24
Lærling

Vi har haft Stofa, her i huset, siden de startede med mobiltelefoni, og vi er særdeles tilfredse. 

Vi har aldrig oplevet problemer, eller nye forsøg på at sælge andre (ofte dyrere) produkter. Før havde vi 3 og før dem, havde vi TDC. Der er ingen af de to sidstnævnte, der ikke hele tiden bombarderede os med nye abonnenter og mærkelige ændringer til vores abonnementer. Det er vi som sagt lykkeligt fri for.

Vi synes vores abonnement er godt og billigt. Men det er jo ikke sikkert andre er enige. De er i alle tilfælde væsentligt billigere, end de første to selskaber, vi havde.

Jeg har ikke sammenlignet med andre selskaber, dette er blot den oplevelse vi har haft, i forhold til tidligere abonnementer, vi har haft.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1519

0
01. august 2017 @ 07:33
Suspenderet
hoejfed skrev:

hrmm sgu nok fordi jeg bruger crome. jeg prøver det der safari.

jeg bukker og tørrer mig.


Jeg bruger Firefox.


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1275

36
01. august 2017 @ 07:58
Stormogul

dobbeltpost

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1275

36
01. august 2017 @ 07:58
Stormogul
ManU_4ever skrev:

Af erfaring kan jeg kun sige at du skal kigge efter det selskab som har den bedste dækning hvor du befinder dig.

Hvor jeg opholde mig er TDC netværk klart det bedste. 

Når du har fundet bedste dækning, kan du gå på jagt efter det billigste selskab.

Præcis - sådan gjorde vi. Og for os endte det med 3 til mig og Oister til fruen. 3's netværk dækker bedst, hvor vi færdes

Fuldt tilfredse :-)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

687

6
01. august 2017 @ 09:33
Veteran

virker i firefox, ikke i safari og crome.

tak skipper.

jeg bygger alt i toffifee og løg

1519

0
01. august 2017 @ 11:04
Suspenderet

  Sig det ej til PP, han er ikke glad for det, så vidt jeg kan fornemme.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

687

6
01. august 2017 @ 11:31
Veteran
Bersærken skrev:

  Sig det ej til PP, han er ikke glad for det, så vidt jeg kan fornemme.

ok, jeg siger det ikk til nogen.  


jeg bygger alt i toffifee og løg

2322

0
01. august 2017 @ 11:40
ASCII jonglør

Måske fordi det sløver forum? Denne tråd kommer ihvertfald ikke hurtigt frem på min iPhone   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1519

0
01. august 2017 @ 13:21
Suspenderet
Stig Storm skrev:

Måske fordi det sløver forum? Denne tråd kommer ihvertfald ikke hurtigt frem på min iPhone   

Billedet fylder 400 Kb, hvis det sløver din telefon ned er der noget galt i din ende. Da vi havde galleriet var der mange der lagde screenshot op der fyldte 8-10 eller mere Mb, mon det er derfor PP ikke vil have det mere, når Mac folk ikke engang gider drosle billedet ned til en tålelig størrelse?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

393

13
01. august 2017 @ 16:54
Lærling
Bersærken skrev:
Stig Storm skrev:

Måske fordi det sløver forum? Denne tråd kommer ihvertfald ikke hurtigt frem på min iPhone   

Billedet fylder 400 Kb, hvis det sløver din telefon ned er der noget galt i din ende. Da vi havde galleriet var der mange der lagde screenshot op der fyldte 8-10 eller mere Mb, mon det er derfor PP ikke vil have det mere, når Mac folk ikke engang gider drosle billedet ned til en tålelig størrelse?

– eller gider at respektere, at PP ikke ønsker billeder i trådene  

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

687

6
01. august 2017 @ 18:21
Veteran

– eller gider at respektere, at PP ikke ønsker billeder i trådene  

hvor har du fra at PP ikke vil ha' billeder i forum.

? passer det PP.

jeg bygger alt i toffifee og løg

1519

0
01. august 2017 @ 18:41
Suspenderet

Højfed, det er da heller ej sikkert at PP bliver mopset over billeder i Forum..   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

393

13
01. august 2017 @ 22:22
Lærling
hoejfed skrev:

– eller gider at respektere, at PP ikke ønsker billeder i trådene  

hvor har du fra at PP ikke vil ha' billeder i forum.

? passer det PP.

Som jeg husker det, kommenterede PP det som uønsket, første gang, der blev lagt billeder i en tråd.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.