xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvad skal eg gøre ang ulovlig downlad
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1275

36
14. juli 2017 @ 16:02
Stormogul

Hjælp

Har dd modtaget brev fra advokatfirma, som påstår, at jeg har downloadet ulovligt materiale (film) på en bestemt dato fra mit sommerhus.

 Jeg var ikke i sommerhuset den pågældende dag! Jeg fører regnskab over hvornår jeg er her - og når jeg ikke er her, er nettet slukket.....

Hvad skal jeg gøre? Reagere/ikke reagere?

Firmaet, dert henvender sig er NJORD LAW FIRM

på forhånd tak

Martin


MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  10
0
  84

1519

0
14. juli 2017 @ 16:06
Suspenderet
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1275

36
14. juli 2017 @ 16:14
Stormogul
Bersærken skrev:

http://www.antipiratgruppen.dk/   

Tak Knud - søens folk er altid gode at have: Begge ben på jorden (øhh nej....)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1275

36
15. juli 2017 @ 15:49
Stormogul

andre bud? Nogen med forslag til juridisk korrekt formulering?

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2322

0
15. juli 2017 @ 16:12
ASCII jonglør

Jeg har været gennem samme behandling, idet jeg for et par år siden delte wifi under et besøg i et bofællesskab.

Jeg sendte på den foranledning derfor den formulering som er skrevet på Knuds link. 

Derefter fik jeg endnu et brev fra denne "advokat", der i meget skarpe juridiske vendinger påpegede det fuldstændigt amoralske i at skrive af efter andre - og hvis jeg gjorde det igen, ville jeg havne i Dantes Inferno - nederst - påstod den jurist-uddannede med sine snedige eufemismer og sin sirlige underskrift.

Som medlem af det britiske aristokrati (afd. Gentofte) måtte jeg naturligvis ignorere en sådan aldeles underlødig henvendelse.

Siden har jeg intet hørt. Stumm.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
15. juli 2017 @ 19:53
Suspenderet

Du bør reagere. Skriv endelig til NJORD og forklar dem at du eller dine ikke har opført jer som er skrevet i brevet.

De vender tilbage med en flot besvarelse og så kan du tygge lidt på den. De lukker sagen når du skriver til NJORD og/eller OPUS og fortæller dem at du ikke er skyldig. Skriver du ikke tilbage dukker der endnu et brev op hvori der i skarpe vendinger fortælles at NU er det NU og du skal besvare det henvendelse du fik. Ellers... tjah, dit gæt er ligeså godt som mit. 


1275

36
15. juli 2017 @ 20:02
Stormogul

Jeg skriver, at mit netværk var åbent - det lukker nok munden på dem

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

126

0
15. juli 2017 @ 20:12
Novice

Pas nu på hvad du skriver til dem.

I denne tråd skriver du først, at du ikke har været i sommerhuset, og når du ikke er der er dit trådløse netværk slukket.

Nu modsiger du dig selv ved at skrive at dit netværk ikke er beskyttet, hvilket indikerer at du ikke slukker dit netværk.

Husk, at de sagtens kan finde denne tråd hvis de søger efter dit navn, men skaden er nu nok sket.

A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

2322

0
15. juli 2017 @ 20:19
ASCII jonglør

+1

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1275

36
15. juli 2017 @ 20:28
Stormogul
Ole V Jensen skrev:

Pas nu på hvad du skriver til dem.

I denne tråd skriver du først, at du ikke har været i sommerhuset, og når du ikke er der er dit trådløse netværk slukket.

Nu modsiger du dig selv ved at skrive at dit netværk ikke er beskyttet, hvilket indikerer at du ikke slukker dit netværk.

Husk, at de sagtens kan finde denne tråd hvis de søger efter dit navn, men skaden er nu nok sket.

Jep - jeg tog fejl af årstallet! sagen stammer fra 2016, hvor der ikke var slukket, idet vi var her. Jeg endnu ikke havde sat kode på... skriver sandheden til dem selvfølgelig

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

163

3
15. juli 2017 @ 21:28
Novice

Jeg har været udsat for det samme to gange fra to forskellige advokater.

Jeg skrev til dem ganske kort og kontant : 

Jeg kender ikke til nogen form for download og ønsker ikke at høre mere fra jer. Jeg ser hermed sagen for afsluttet.

Derefter prøvede det ene advokat firma at true mig med retten og maget andet i et 3 sider langt brev. hvor jeg endnu engang skrev det samme til dem som før. ( har aldrig hørt fra dem siden, start af 2017)

Du skal huske på at de skal bevise at det er DIG som har downloadet en fil. og det er umuligt for dem at bevise at det netop er dig der har downloadet. ( åbent netværk, flere der bruger dit netværk m.m.)

Du skal ikke lade dig skræmme af deres fremgangsmåde med bøder og rettergang, de får fat i svage sjæle  som gerne vil betale kr. 5-6.000,- bare for at undgå bål og brand. Så vidt jeg ved er der ikke mange der er røget i retten ...

Det er udspekulerede advokater der lever på svage sjæle.

MEN det er vigtigt du reagere på deres breve, men som sagt ganske kort som beskrevet.


MVH T...