xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hjælp til valg af ny Macbook pro.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


85

0
20. maj 2017 @ 10:32
Novice

Hej.

Jeg er indehaver af en 13" MBP fra medio 2011, med følgende specs: 

2,3Ghz i5 core+8GB ram+SDD harddisk+Intel HD 3000 512MB grafik.

Nu står jeg så og skal til at købe en ny MBP, og ganske standard er det ikke helt så nemt at beslutte sig. Jeg er i tvivl om hvorvidt det er nødvendigt at købe med den nye touchbar, eller om det mest af alt bare er bling. 

Den skal bruges til skolearbejde+alt det alle mennesker bruger en laptop til DVS ingen tunge grafiske programmer. Dog spiller jeg Diablo 3, og det kunne være sjovt at kunne spille med andet end den laveste opsætning for en gangs skyld. Og det er faktisk det der nager mig mest, den mangel på omskoling til processer størrelse og i særdeleshed Apples definationer for grafisk ydeevne. Jeg kan simpelthen ikke lure deres grafikkort, så derfor spørger jeg herinde om der ikke er nogen der lige kan smide lidt rådgivning i min retning.

På forhånd tak.

  11
0
  49

1493

39
20. maj 2017 @ 10:37
Stormogul

vent til efter den 5 juni. med at beslutte dig, der går rygter om nye modeller, og hvem ved, måske er det slet ikke noget der skal tænkes over til den tid.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1663

46
20. maj 2017 @ 10:56
Stormogul

Altså jeg ville også vente og se om der kommer en update på dem rent specs mæssig men når det så er sagt så er jeg mega glad for jeg valgte den udgave uden touchbar, har leget nogen gange med den der har touchbar og må sige at jeg syntes det er træls ikke at kunne føle hvor knapperne sidder,  nu bruger jeg så heller ik alverdens special programmer der kan udnytte den touchbar så jeg har kun brug for de knapper der er standart til lys, lyd og baggrunds lys i tasterne så den uden touchbar er perfekt til mig, plus den kan man skifte harddisk i hvis man på et tidspunkt ønsker sig mere plads, men kan godt savne en USB-C port i højre side som den med touchbar har men det er nice på have og ikke need to have. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

85

0
20. maj 2017 @ 10:58
Novice

Jeg har godt set der går nogle rygter, men er det helt sikkert at det er den 5. juni? Det er et lidt tidskritisk køb vi er ude i her, og det skal meget gerne ikke vente længere en til starten af juni.


85

0
20. maj 2017 @ 11:00
Novice
Pjock skrev:

Altså jeg ville også vente og se om der kommer en update på dem rent specs mæssig men når det så er sagt så er jeg mega glad for jeg valgte den udgave uden touchbar, har leget nogen gange med den der har touchbar og må sige at jeg syntes det er træls ikke at kunne føle hvor knapperne sidder,  nu bruger jeg så heller ik alverdens special programmer der kan udnytte den touchbar så jeg har kun brug for de knapper der er standart til lys, lyd og baggrunds lys i tasterne så den uden touchbar er perfekt til mig, plus den kan man skifte harddisk i hvis man på et tidspunkt ønsker sig mere plads, men kan godt savne en USB-C port i højre side som den med touchbar har men det er nice på have og ikke need to have. :)

Ja jeg kan godt følge dig, og jeg har også overvejet muligheden for den uden. Men hvis jeg vælger den, tager jeg så ikke et skridt tilbage i forhold til ydeevne i computeren. Altså jeg mener, at modellen uden ikke har når de samme specs som den med touchbar. Eller er det bare mig der ikke læser deres specs korrekt?


1493

39
20. maj 2017 @ 11:22
Stormogul
Trooper skrev:

Jeg har godt set der går nogle rygter, men er det helt sikkert at det er den 5. juni? Det er et lidt tidskritisk køb vi er ude i her, og det skal meget gerne ikke vente længere en til starten af juni.


det er helt sikkert at der er et event den 5. juni


macrumors


intet er jo sikkert mht nye macbooks, men jeg tror nu der er gode chancer.  og det er helt op til dig selv om du vil tage chancen... for mig ville det være en no-brainer.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
20. maj 2017 @ 11:24
ASCII jonglør

Er lidt i samme situasjask som trådstarter, har heller ikke brug for Touchbar. Venter helt sikkert til Apples event, der starter 5. juni og beslutter mig derefter, da jeg vurderer der vil annonceres updates af maskinerne der. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

85

0
20. maj 2017 @ 11:37
Novice
Rasmus Lauritsen skrev:
Trooper skrev:

Jeg har godt set der går nogle rygter, men er det helt sikkert at det er den 5. juni? Det er et lidt tidskritisk køb vi er ude i her, og det skal meget gerne ikke vente længere en til starten af juni.


det er helt sikkert at der er et event den 5. juni


macrumors


intet er jo sikkert mht nye macbooks, men jeg tror nu der er gode chancer.  og det er helt op til dig selv om du vil tage chancen... for mig ville det være en no-brainer.


Ahh jamen det sætter jo det hele i et helt andet lys. Så ventes der selvfølgelig til efter det. Men plejer lanceringen ikke først at være tilgængelig et godt stykke tid (en måned eller to) efter selve updaten?


1493

39
20. maj 2017 @ 12:00
Stormogul

nogle modeller plejer at kunne bestilles samme dag som de bliver annonceret, med levering umiddelbart after, andre skal man rigtigt nok venter lidt tid på.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

315

6
20. maj 2017 @ 21:40
Lærling

Køb en brugt retina 13" fra 2013 eller deromkring. Kan fås for omkring 5000.

Hvis du vil bruge mange penge på en skolecomputer, kan du altid investere i den nyeste retina med / uden touchbar.

Du kan også købe en retina med diverse porte i elgiganten for omkring 12.000.

Min erfaring er at en dualcore i5 retina 13" fra 2013 udfører alt arbejde lige så hurtigt som en 2011 quad core i7 macbook pro, og bliver mindre varm.

Så hvis du er vant til en i5 fra 2011 vil du føle mindst dobbelt op på hastighed hvis du får en tilsvarende i5 som er et par år yngre.

[link=www.xplainit.dk]www.xplainit.dk[/link]

147

1
21. maj 2017 @ 12:07
Novice

Jeg ville også vente til efter apple event i starten af juni. Jeg ville ikke købe en 2013 model, som der bliver foreslået. Sandsynlighed for batterilevetiden er forringet er ret høj - og når den skal med i skole, så er det et ret vigtigt punkt.

Grafik-delen i bærbare macs er altid et ømt punkt. Det er ikke særlig vildt, heller ikke i high-end modellerne til over 20000 kr. Det er klart at grafikkortene kan yde langt bedre end i 2011, men spillene er også blevet noget mere krævende. Jeg har den strore 15" model fra 2013, hvor der er dedikeret grafikkort, men jeg skal stadig sætte indstillinger i spil til ca. 50%. 

Så er der meget fokus på at skulle spille med lækker grafik, så køb en windows pc. 

Jeg synes at touchbar'en er bling-bling - og jeg kan egentlig godt lide det. Men det er ikke nødvendigt, og der er penge at spare, hvis man ikke vil have det. Jeg synes prisen er alt for høj lige nu for at få det med.  Men mon ikke prisen bliver sænket lidt, når nyhedsværdien er væk igen?

Mvh Søren


8586

198
21. maj 2017 @ 12:40
Poseidon

Trooper skrev:

Ahh jamen det sætter jo det hele i et helt andet lys. Så ventes der selvfølgelig til efter det. Men plejer lanceringen ikke først at være tilgængelig et godt stykke tid (en måned eller to) efter selve updaten?

Ikke når det er opdaterede produkter, så plejer de at være tilgængelige inden for 14 dage.

13" Macbook Pro har kun et integreret grafikkort, så du vil ikke få den mest optimale eller fantastiske oplevelse med Diablo III. Så skal du op i 15" og have den med det dedikerede graffikkort, eller vente til WWDC og håbe på at Apple tager sig sammen. Personligt ville jeg også klart vente og se hvad der sker til WWDC pga. rygterne om opdaterede modeller.

Der var engang en Mac...