xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sikkerhed anno 2017 på en ældre mac?
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


15

0
15. maj 2017 @ 08:41
Nyt medlem

Jeg har en udmærket velfungerende "køkkencomputer" med OSX 10.7.5. Der er malware på den (kun i Safari) men alt jeg forsøger at hente ned linker til noget der kræver 10.8, selvom linket i sin tid pegede på noget ældre. 

Så mit spørgsmål er: Hvilket trick skal der til, eller hvordan skal jeg tænke for at finde frem til en "gammel" installationsfil?

Jeg kunne også spørge på en anden måde: Hvad gør I andre, HVIS i er typen der godt vil have lidt ekstra sikkerhed på en ældre mac? Eller er løbet kørt, såsnart Apple ikke supporterer længere? 

Jeg HAR klaret mig fint uden antivirus osv på mac i +20 år, men min holdning idag er, at nu går den vist ikke meget længere, så den diskution skal vi ikke bruge tid på her. Håber der er én der kan hjælpe, på forhånd tak :-)


  5
0
  122

8586

198
15. maj 2017 @ 09:16
Poseidon
FruityFrank skrev:

Jeg har en udmærket velfungerende "køkkencomputer" med OSX 10.7.5. Der er malware på den (kun i Safari) men alt jeg forsøger at hente ned linker til noget der kræver 10.8, selvom linket i sin tid pegede på noget ældre. 

Du lever simpelthen med malware? O_o



Så mit spørgsmål er: Hvilket trick skal der til, eller hvordan skal jeg tænke for at finde frem til en "gammel" installationsfil?


Det afhænger helt af hvilke sider du henter fra. Nogle har tidligere udgaver liggende, andre har ikke.


Jeg kunne også spørge på en anden måde: Hvad gør I andre, HVIS i er typen der godt vil have lidt ekstra sikkerhed på en ældre mac? Eller er løbet kørt, såsnart Apple ikke supporterer længere? 

Løbet er kørt, om end du kommer et lille stykke ved at bruge de mest moderne browsere der er tilgængelige til dit OS, og i dit tilfælde tror jeg det er Firefox 37.

Der var engang en Mac...

3580

34
15. maj 2017 @ 16:27
Virtual Machine

Her er nogle forslag

OldVersion.com/Mac (en side med gammelt software)

ClamAV Antivirus (kan muligvis fjerne dit malware)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
15. maj 2017 @ 17:58
FPU

@David Much og trådstarter.

Kører Firefox 48 på SnowLeo (10.6). Den kan (endnu) klare de få sider, som min gamle Safari trods alt ikke forstår.

Firefox 48 burde også kunne køre i 10.7. Den opdateres dog ikke længere.

Spirituel Maskine

1129

129
15. maj 2017 @ 20:59
Stormogul

kun i safari?

så er der nok tale om en udvidelse eller plugin der gøre det. disse kan nemt slettes manuelt hvis man er lidt fortrolig med os x.

hvis du har team viewer, så kan jeg måske lokkes til at komme ind på din maskine og kigge om der kan slettes lidt manuelt der gør din maskine "inficeret".

det der nok er tale om her er, hi-jackers. der ændrer google.com til xyz.com osv. 



210

0
15. maj 2017 @ 21:44
Suspenderet

Malwarebytes får gode anmeldelser. Måske virker det for dig. Tjek.
Der er en prøveversion af betalingsprogrammet. Bruger pt. selv kun gratisversionen.
https://www.malwarebytes.com