xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Gemning af Itunes bibliotek, "for evigt" ?
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


125

2
11. maj 2017 @ 12:07
Suspenderet

Kære venner,

Jeg har nu brugt en del tid på at undersøge om det er muligt at gemme alt det musik, samt lyd bøger, som jeg har i iTunes på min Macbook Pro.

- Men har ikke rigtig kunne finde et svar.

Jeg har brugt to år på at lave et " Itunes musik bibliotek" som jeg er rigtig glad for.

Min lille frygt er, hvis min bærbar brænder sammen eller hvis den f.eks. bliver stjålet - Så mister jeg alt min musik.

Jeg har ikke så meget forstand på den her slags, - men hvis nogen her inde sidder med et svar på hvordan jeg kan "gemme" det musik jeg har i Itunes ?.

- Hvis nogen har et råd/svar på det, vil jeg sætte stor pris på det.

På forhånd tak.
Med kærlig hilsen.

  6
0
  214

8586

198
11. maj 2017 @ 12:16
Poseidon

Såfremt du har bedt iTunes om at kopiere filerne til dit bibliotek, hvilket er standard, så kan du bare kopiere hele iTunes-mappen til en ekstern harddisk eller lignende.

Den ligger i din brugermappe, under Musik.

Der var engang en Mac...

4593

394
11. maj 2017 @ 12:33
FPU

Inden for EDB er der jo ikke noget, der hedder "for evigt", men den bedste metode lige nu er nok at kopiere dit iTunes-bibliotek over på en bunke gode SD-kort, låse kortene, og så lægge dem et mørkt og tørt og ikke for varmt sted.

Dit iTunes-bibliotek ligger her:

Harddisk-> [DitBrugernavn]-> Musik-> iTunes Musik. Hvis du vælger at vise iTunes Musik på listeform (Kommando-2), ligger kunstnerne i alfabetisk rækkefølge og du kan så starte med at kopiere over på SD-kortene fra en ende af uden at miste overblikket. Giv evt. de mapper, som du allerede har fået kopieret, et mærke (en farvekode), så du kan se, hvad du kan tillade dig at slette. Tag evt. "stikprøver" af filerne på SD-kortene, eller vælg "Vis Info" (Kommando-I) og sammenlign filstørrelse. På listeform kan du også bede Finder om at vise både fil- og mappestørrelser (Kommando-J og hak af de relevante steder).

Hvis du så får brug for at genskabe dit bibliotek, tømmer du iTunes Musik-mappen og kopierer din musik tilbage, kort for kort. Derefter åbner du iTunes, og den burde alt andet lige kunne se musikken igen.

Ellers kan du købe en stor nok ekstern disk og lave en TimeMachine backup (evt. kun af iTunes Musik). Husk dog, at harddiske med roterende plader og læsehoveder ikke er lige så hårdføre som SSD'er uden bevægelige dele, men at SSD'er til gengæld (endnu) er noget dyrere pr. GB end harddiske.

Spirituel Maskine

4593

394
11. maj 2017 @ 12:34
FPU
David Munch skrev:

Såfremt du har bedt iTunes om at kopiere filerne til dit bibliotek, hvilket er standard, så kan du bare kopiere hele iTunes-mappen til en ekstern harddisk eller lignende.

Den ligger i din brugermappe, under Musik.

Arrrgh! He beat me to it! Again! :O)

Spirituel Maskine

8586

198
11. maj 2017 @ 12:52
Poseidon

Det har virkelig taget dig lang tid at skrive det indlæg i så fald.   

Der var engang en Mac...

4593

394
11. maj 2017 @ 15:59
FPU

Mjaeh, nogen tid tog det da, inkl. en smøg ude på græsplænen omtrent halvvejs. Men jeg læste også korrektur og fik rettet et par slåfejl, som ikke ville høre hjemme i en "brugervejledning".

Spirituel Maskine

303

1
15. maj 2017 @ 12:19
Lærling

Køb abonnement på en cloud backup service såsom Carbonite eller lign. Sæt den op til at tage backup af dit iTunes bibliotek (og andre hvis du lyster) og så skal du ikke tænke mere på det. Alle ændringer du laver gemmes med det samme og oploades flere gange dagligt. 

Bruger det selv og har pt 1.6 TB liggende i skyen - til ca. 550,- om året - inkl familiens foto med mere (de ligger dog også på mit iCloud Drive som dobbelt sikkerhed)

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr