xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Success med at konvertere fra H.264 til H.265 med HE-AAC
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


3580

34
26. april 2017 @ 06:05
Virtual Machine

Jeg sad lige igår og legede lidt med vidoeformatet h.265 fordi jeg har læst, at den komprimere bedre end h.264. Samtidig converterede jeg lyden til HE-AAC i stedet for hvad nu kilden bruger. 

Jeg lavede en del forsøg igår med film og hjemmevideoer optaget på min iPhone 7, og fandt ud af at komprimeringsforholdet svinger meget. Lige fra 0% til 90% eller noget i den stil. 

Alene det, at den komprimere så godt i nogle tilfælde, må være interessant for hobbyfolket, men osse for dem der mangler plads på harddisken eller i DropBox. osv.

VLC på iMac 2009 virker, og VLC til Apple TV 4 virker osse og AirVideo HD kører osse fint.

Her er et link for at vise filstørrelsen mellem de to komprimeringsformater i den mest ekstreme situation.

H.265 + HE-AAC

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  6
0
  639

8586

198
26. april 2017 @ 08:00
Poseidon

h265 er fremtiden, men så længe det er begrænset med hardware decoding (Skylake og nyere), så er det nok begrænset hvor mange som indtil videre kan have behov for det. Specielt set i lyset af at mange nok vil bruge h265 til et mediecenter, og de fleste derfor sidder med ældre servere der ikke kan decode det ordentligt.

Og tanken om at det tager 10x så lang tid at encode i forhold til h264, det gør det nærmest komplet uinteressant for mig personligt.   

Der var engang en Mac...

3580

34
26. april 2017 @ 08:40
Virtual Machine

Ja ok. Jeg har ikke bidt mærke i den tid den tager for at transcode fra h264 til h265. Men min gamle iMac fra 2009 med en core2duo cpu kan sagtens afspille h265 matriale. Så jeg ved ikke hvad processor det codec kræver som minimum. 

Det tager lang tid for min gamle iMac at trancode men jeg troede bare at var min cpu der var for svag   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
26. april 2017 @ 09:46
Poseidon

Det afhænger jo meget af hvad for parametre du har i din h265 encoding. Prøv at konvertere et 1080p Blu-ray rip til h265, eller bare afspille på din maskine (Jeg tvivler på du får mere end et par billeder i sekundet), så tror jeg du nok vil se at vi har lang vej endnu.

Der var engang en Mac...

3580

34
26. april 2017 @ 16:22
Virtual Machine

Jeg har en film downloaded 1080p h264 som jeg har konverteret til h265 og den kører uden problemer her. Hvad skulle forskellen være på FSP hvis kilden har samme opløsning?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
26. april 2017 @ 16:58
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg har en film downloaded 1080p h264 som jeg har konverteret til h265 og den kører uden problemer her. Hvad skulle forskellen være på FSP hvis kilden har samme opløsning?

Det kommer jo an på hvad du har sat encodingen til.   Men det overrasker mig nu stadig at høre!

Der var engang en Mac...

3580

34
26. april 2017 @ 20:17
Virtual Machine

Jeg bruger bare standardindstillingen i Handbrake som hedder "h.265 MKV 1080p30" med "keep aspect ratio" og så har jeg sat audio codec til HE-AAC.

Men nogle gange er der slet intet at hente ved en transcode, og andre gange er den helt vil. 

Den er speciel god til mine videoer jeg har optaget med min iPhone. Der var en fil der var på 15 MB, og den endte med at være på 1 MB. Den skulle jeg så osse lige tjekke efter - helt efter. Men det virkede :D

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future