xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke udpakke zip fil
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


118

1
02. april 2017 @ 22:02
Novice

Efter at have downloaded mine egne billeder fra Onedrive som zip fil kan jeg ikke udpakke dem. Jeg får denne besked.

Kan ikke dekomprimere "Onedrive 2017-04-02.zip"  til skrivebord  (Fejl 2 – Arkiv eller bibliotek findes ikke. )

Nogen der ved hvad årsagen kan være.

mvh. Tonny

  7
0
  99

4593

394
02. april 2017 @ 22:49
FPU

Fejl i den oprindelige komprimering eller fejl under download.

Hvis du tager en info på den fil, hvor mange Bytes er den så på? Hvis den er på 0 eller meget få Bytes, er filen korrupt eller kun delvist downlaodet. Hvis den er på en Giga-masse Bytes, er den måske for stor til OS X' Unarchiver (har dog ikke hørt om sådan en begrænsning, så her gætter jeg).

Fordi der godt kan være en anelse forskel på "kodningen" fra program til program og fra platform til platform, kan det også være, at den OneDrive-fil lige netop ikke kan pakkes ud af din Mac's Unarchiver.

Du kan så prøve et pakke den ud med StuffIt Expander eller Keka. Får du også fejlmeddelelser her, må filen næsten være korrupt.

mvh. Tonny

Spirituel Maskine

34

2
03. april 2017 @ 07:22
Let øvet

Jeg havde præcis samme problem i weekenden, da jeg skulle downloade nogle billeder fra Onedrive. Det virker fint hvis man henter billederne et efter et, men hvis man markerer flere, så kan man ikke dekomprimere zip-filen.

Det tyder på problemet ligger os Microsoft.

Men jeg er med på en lytter, hvis der er nogen kloge hoveder der har et quick fix.


2322

0
03. april 2017 @ 09:24
ASCII jonglør

Ligger problemet hos Microsoft? 

Umuligt!


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
03. april 2017 @ 09:44
FPU
Stig Storm skrev:

Ligger problemet hos Microsoft? 

Umuligt!


Efter at Donald Trump blev valgt som præsident synes intet længere umuligt. :-)

Spirituel Maskine

118

1
05. april 2017 @ 19:49
Novice

Har også forsøgt en kun én fil, og det virker fint, men den er jo heller ikke komprimeret. Så snart der er mere 2 eller flere komprimerer den, og melder fejl ved udpakning.


1663

46
05. april 2017 @ 20:48
Stormogul

har du prøvet med et andet zip program, jeg brugte et i flere år men lige pludselig virkede det ikke mere og har derefter hentet Betterzip og det fungere kanon.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
05. april 2017 @ 23:08
FPU
Tonny Larsen skrev:

Har også forsøgt en kun én fil, og det virker fint, men den er jo heller ikke komprimeret. Så snart der er mere 2 eller flere komprimerer den, og melder fejl ved udpakning.

Jeg læste alle kommentarerne til den artikel, som Guldberg linker til ovenfor, og de beskriver nøjagtig de samme symptomer, så det må være et internt OneDrive-problem, som korrumperer Zip-filerne under komprimeringen, hverken dit efterfølgende download eller din software til udpakning; Zip'erne er korrupte, allerede inden de forlader OneDrive's servere.

Det er ikke noget, som du kan gøre noget ved, andet end at hente filerne enkeltvis og så ellers bede OneDrive rette problemet, og held og lykke med det jfr. kommentarerne i den linkede artikel.

Spirituel Maskine