xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Bestilt SSD - har jeg glemt noget?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
15. februar 2017 @ 19:37
Veteran

Hejsa,

Har bestilt en SSD (Samsung 850 EVO), som skal erstatte den normale HD en MBP fra 2009. Kom til at tænke på, om jeg har glemt noget tilbehør, såsom nogle "skruer og søm"?   

  7
0
  32

1519

0
15. februar 2017 @ 19:49
Suspenderet

Nej, en SSD fylder og sættes fast lige som din gamle HD, du tror det er løgn når du ser farten efter udskiftning..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

881

6
15. februar 2017 @ 20:00
Veteran
Bersærken skrev:

Nej, en SSD fylder og sættes fast lige som din gamle HD, du tror det er løgn når du ser farten efter udskiftning..

Ja, det er helt vildt med den forskel. Jeg fik den skiftet i min egen for nogen tid siden (havde ikke tid til at bøvle med det selv - clean install osv. så det fik jeg en til at gøre for mig). Min er også en gammel slæde af en MBP. Det er virkelig imponerende forskel. Så nu skal konens MBP have turen også   


1045

26
15. februar 2017 @ 21:18
Stormogul

Du har brug for specielle skruetrækkere - en lille stjerneskruetrækker (Phillips #00 Screwdriver) og en Torx 6 skruetrækker samt evt. en "spudger" til at løsne batteri-kontakten.

Selv købte jeg et "kit" fra iFixit.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

4593

394
15. februar 2017 @ 22:50
FPU
Dirla skrev:

Hejsa,

Har bestilt en SSD (Samsung 850 EVO), som skal erstatte den normale HD en MBP fra 2009. Kom til at tænke på, om jeg har glemt noget tilbehør, såsom nogle "skruer og søm"?   

Der sidder to små skruer på hver sin side af harddisken for at holde den helt på plads. Dem bør du huske at flytte over på SSD'en. Ellers skal du ikke bruge noget værktøj, bortset fra den Philips 00 til at skrue bunden af MBP'en og til de fire skruer på harddisken.

SSD'en skal omformateres til Extended(Journaled) med GUID Partition Table. Da du har en MBP 2009, kan du boote på den originale system-DVD og ordne det med Diskværktøj, før du installerer/tilbagekopierer dit foretrukne system.

Kører du et ældre system á la til og med 10.8, bør du hente en (freeware) Trim-enabler til at håndtere SSD'ens Garbage-funktion. På de nyeste sytemer kan Trim tilsyneladende slåes til v.hj.a. en Terminal-kommando (har ikke selv prøvet det).

Og så glæd dig ellers til en lynhurtig MBP, hvor disken er dobbelt så hurtig som SATA-porten på bundkortet. Farvel badebold (stort set). :0)

Spirituel Maskine

1045

26
15. februar 2017 @ 23:04
Stormogul

@Tonny, Jeg har skiftet HD ud med SSD på to MBP'er fra 2009, der jeg i den grad havde brug for de værktøj jeg nævner tidligere.

Tager jeg fejl her?

Bh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

349

3
15. februar 2017 @ 23:21
Lærling

@Beman, spudgeren til batteriet, kan jeg ikke se hvad du skal bruge til, i forbindelse med HD udskiftning. Har i al fald ikke selv brugt den nogen af de gange jeg har udført et sådan skifte.   


4593

394
16. februar 2017 @ 08:03
FPU
Beman skrev:

@Tonny, Jeg har skiftet HD ud med SSD på to MBP'er fra 2009, der jeg i den grad havde brug for de værktøj jeg nævner tidligere.

Tager jeg fejl her?

Bh

Nu er det godt nok ved at være nogen tid siden, jeg selv skiftede en HD ud med en SSD på min MBP 2010, men så vidt jeg husker, fik jeg kun brug for stjerneskruetrækkeren, og jeg tror ikke, at der er SÅ stor forskel på en 2009 og en 2010 MBP.

Spirituel Maskine