xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Opdatere OS X eller ikke
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


33

0
08. februar 2017 @ 17:58
Let øvet

Hejsa

Jeg har overvejet at opdatere mit styresystem til Sierra, men er bange for at min computer blive langsommere af det. Har hørt at man i visse tilfælde skal holde sig fra at opdatere apples produkter med mindre de er relativt nye.

Det er en macbook pro fra 2013 der er tale om.

Hvad vil I anbefale?

Venligst


  22
0
  339

349

3
08. februar 2017 @ 19:04
Lærling
Kasper Riis skrev:

Hejsa

Jeg har overvejet at opdatere mit styresystem til Sierra, men er bange for at min computer blive langsommere af det. Har hørt at man i visse tilfælde skal holde sig fra at opdatere apples produkter med mindre de er relativt nye.

Det er en macbook pro fra 2013 der er tale om.

Hvad vil I anbefale?

Venligst


Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at gøre det. Din computer er fra 2013 skriver du. Er det retina eller modellen med discdrev? Har du evt opgraderet til SSD, hvis det er sidstnævnte model?


1519

0
08. februar 2017 @ 19:41
Suspenderet

De fleste vil nok anbefale at opdatere, jeg er derimod færdig med den slags, man kan jo læse at så virker det og det udstyr ikke mere, jeg kører med Capitan og gør det sikkert også om 2 år...

-

Sierra problems!

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

33

0
09. februar 2017 @ 12:25
Let øvet
Torben Aagaard skrev:


Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at gøre det. Din computer er fra 2013 skriver du. Er det retina eller modellen med discdrev? Har du evt opgraderet til SSD, hvis det er sidstnævnte model?

Det er en retina så den burde have lidt power stadig :-)

Måske skulle jeg bare prøve at gøre det. 

Jeg har ikke hørt dårligt om Sierra, men det var mest for at være sikker på at computeren ikke pludselig bliver langsom, batteritiden bliver dårlig eller noget helt tredje.


197

0
09. februar 2017 @ 12:33
Novice

Jeg har en Early 2011 som kører fint med Sierra fint. jeg har ingen negativt at sige omkring det. 


393

13
09. februar 2017 @ 13:34
Lærling
Bersærken skrev:

De fleste vil nok anbefale at opdatere, jeg er derimod færdig med den slags, man kan jo læse at så virker det og det udstyr ikke mere, jeg kører med Capitan og gør det sikkert også om 2 år...

-

Sierra problems!

Har det ikke altid været sådan? Når jeg tænker tilbage på de snart 30 år, jeg har haft / arbejdet på Mac, har der jævnligt været tilkoblinger / udstyr / programmer, der ikke var kompatible med opdateringerne.

Selvfølgelig skal trådstarter opdatere, hvis det er muligt. Hvis alle havde din holdning til opdateringer, Knud, så skal vi være glade, hvis vi var nået til OS 9.

Det er nu heller ikke så mange år siden, du selv var på det nyeste.    

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2322

0
09. februar 2017 @ 13:46
ASCII jonglør

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

3580

34
09. februar 2017 @ 13:56
Virtual Machine

Du kan jo altid nedgradere igen hvis du mener at Apple fucker din maskine op :D

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

393

13
09. februar 2017 @ 14:03
Lærling
Stig Storm skrev:

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

Det er forståeligt, men er jo så ikke macOS’ skyld. Det kan vi takke Adobe og deres smarte måde at prøve at stavnsbinde deres brugere med abonnementsaftale på. Hvor dine programmer for evigt (så længe, du betaler) vil være til låns.

Alligevel vil jeg da ikke fraråde andre at opdatere, men gøre opmærksom på, at f.eks. CS6-pakken så ikke kører (måske}, og hvis jeg havde kendskab til andet, der heller ikke kører godt.

Det meste bliver jo optimeret, så det kører på de nye systemer, dog nok ikke Adobes CS-pakker.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

197

0
09. februar 2017 @ 17:19
Novice
Stig Storm skrev:

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

Hvad er det der ikke skulle virke ordentligt ved CS6 i nyere OS?


2322

0
09. februar 2017 @ 17:34
ASCII jonglør

Hæhæ - ja, det ved jeg jo ikke fra egen erfaring, men da Sierra kom på gaden var jeg inde på adskillige fora, hvor brugere af CS6-pakken beskrev problemer af forskellig art såsom arbejdsfunktioner, der ikke virkede eller at programmerne frøs fast - den slags. Er man interesseret kan man jo selv google lidt rundt.

De ting jeg læste var ihvertfald i sin tid medvirkende årsag til, at jeg for en gang skyld har valgt Apples systemsoft-opdatering fra.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

197

0
09. februar 2017 @ 17:43
Novice

Tænkte bare der måtte være noget konkret siden du ikke ville opdaterer..  jeg er ligeglad med hvad det er.. det var somend bare for at være nysgerrig..


881

6
09. februar 2017 @ 19:04
Veteran

.


881

6
09. februar 2017 @ 19:06
Veteran
Stig Storm skrev:

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

Præcis mit problem her -   kører Yosemite "lidt" endnu ...


33

0
13. februar 2017 @ 09:08
Let øvet
Dirla skrev:
Stig Storm skrev:

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

Præcis mit problem her -   kører Yosemite "lidt" endnu ...

Det lyder som om flere af jer også har betænkeligheder ved at opdatere. Men det med at computeren bliver langsommere er måske en and. Eller har nogen oplevet det også?


8586

198
13. februar 2017 @ 09:18
Poseidon
Dirla skrev:
Stig Storm skrev:

Jeg kører stadig med glæde Yosemite (OS X 10.10.5), og opdaterer ikke til noget nyt macOS - alene fordi min Adobe CS6-pakke så vidt jeg har forstået ikke vil virke ordentligt på macOS. Det går simpelthen ikke   

Præcis mit problem her -   kører Yosemite "lidt" endnu ...

CS5 kører fint her på både Sierra og El Capitan. Eneste minus er at alle programmerne crasher når man quitter det, men det er virkelig et minimalt problem. Og så vidt jeg kan læse mig til på nettet, så kan man ligefrem fikse det, hvis man gider. Sjovt at CS6 så ikke gider.. O_o

Kasper Riis skrev:

Det lyder som om flere af jer også har betænkeligheder ved at opdatere. Men det med at computeren bliver langsommere er måske en and. Eller har nogen oplevet det også?

Det afhænger af hvad for en maskine du har. Så længe du har en SSD i, så er det ikke en nævneværdig forskel i min erfaring.

Der var engang en Mac...

93

4
13. februar 2017 @ 17:37
Novice

Nej Nej og atter Nej

Lad være med det, hold dig væk fra SIERRA

Jeg har problemer med det nye TOAST program det vil ikke køre ordentlig, og når man skriver en tekst, så halter det bag efter, så inder bag trykker på send knappen, så skal man lige læse det man har skrevet og så gå ind og rette bogstaverne til.

Så bliv hvor du er,

Hej


8586

198
13. februar 2017 @ 18:14
Poseidon
Jens160251 skrev:

Nej Nej og atter Nej

Lad være med det, hold dig væk fra SIERRA

Jeg har problemer med det nye TOAST program det vil ikke køre ordentlig, og når man skriver en tekst, så halter det bag efter, så inder bag trykker på send knappen, så skal man lige læse det man har skrevet og så gå ind og rette bogstaverne til.

Så bliv hvor du er,

Hej

Og millioner af andre mennesker har ingen problemer..

Der var engang en Mac...

1493

39
13. februar 2017 @ 18:28
Stormogul
Jens160251 skrev:

Nej Nej og atter Nej

Lad være med det, hold dig væk fra SIERRA

Jeg har problemer med det nye TOAST program det vil ikke køre ordentlig, og når man skriver en tekst, så halter det bag efter, så inder bag trykker på send knappen, så skal man lige læse det man har skrevet og så gå ind og rette bogstaverne til.

Så bliv hvor du er,

Hej


jeg vil klart opdatere... sierra er den udgave der har kørt allermest stabil på min 2013 MBP, har kun genstartet den mellem opdateringer ved 10.2.x

at man bruger programmer som kun meget få stadig har brug for synes jeg bestemt ikke skal sætte en stopper på din opdatering... og eftersom du har en 2013 så er chancerne for at du bruger en cd'/dvd brænder nok heller ikke så stor      


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
13. februar 2017 @ 18:28
Stormogul
Jens160251 skrev:

Nej Nej og atter Nej

Lad være med det, hold dig væk fra SIERRA

Jeg har problemer med det nye TOAST program det vil ikke køre ordentlig, og når man skriver en tekst, så halter det bag efter, så inder bag trykker på send knappen, så skal man lige læse det man har skrevet og så gå ind og rette bogstaverne til.

Så bliv hvor du er,

Hej


jeg vil klart opdatere... sierra er den udgave der har kørt allermest stabil på min 2013 MBP, har kun genstartet den mellem opdateringer ved 10.2.x

at man bruger programmer som kun meget få stadig har brug for synes jeg bestemt ikke skal sætte en stopper på din opdatering... og eftersom du har en 2013 så er chancerne for at du bruger en cd'/dvd brænder nok heller ikke så stor      


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
13. februar 2017 @ 19:38
ASCII jonglør

Nu er der jo forskel på, om systemsoftware som fx macOS kører prima - og så og på den anden side om 3.partsprogrammer gør det på samme systemsoftware 😉

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2

0
14. februar 2017 @ 13:32
Nyt medlem

Jeg synes det er interessant hvordan der ved nye Mac Styresystemer, altid er stor uenighed omkring hvorvidt man bør opdatere eller ej. Jeg venter personligt  selv med at opdatere indtil der er gået en måneds tid eller to, så de værste bugs har haft tid til at kunne blive rettet. Men helt at holde sig væk fra opdateringen vil jeg dog heller ikke anbefale... Min erfaring er rent faktisk at computeren bliver langsommere ved at beholde det gamle styresystem. Begyndte at få adskillige tekniske problemer sidst jeg sprang opdateringen over for en rum tid, hvoraf den klart mest trælse var at mine knapper af og til ikke reagerede når jeg trykkede på dem, selvom der tilsyneladende var ingenting galt med dem. De virker fint nu.

Beskæftiget med hjemmesiden taylorfinance.com

33

0
15. februar 2017 @ 09:48
Let øvet

Mange tak for jeres inputs alle sammen!

Jeg kan forstå er der virkelig er for og imod her.

Som udgangpunkt bruger jeg min computer til studiebrug og lidt til fotoredigering så det er som sådan ikke specialprogrammer jeg skal anvende. Jeg tror derfor at jeg følger det råd de fleste af jer giver og opdaterer computeren.

Fedt at opleve at så mange har lyst til at give inputs og anbefalinger på et forum som dette :-)

Rigtig god dag derude.