xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvordan "laver" man en Nyhedsmail?
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


881

6
04. februar 2017 @ 12:47
Veteran
Hej,

Jeg har behov for, at hjælpe klubben med en simpel nyhedsmail i ny og næ, som ser lidt professionel ud. Den skal sendes ud til erhvervsdrivende.

Men klubben "fattes midler", så der er ikke rigtig noget budget til store forkromede programmer til at opbygge layoutet, men vi er dog rimelig grafisk kreative.

Er der nogen herinde, som har stiftet bekendtskab med små billige eller ligefrem gratis-programmer til at opbygge sådan noget?

Det skal opbygges under MacOS.
Vi har Office 365 abonnement til Mac.

På forhånd tak.

Go' weekend.
  13
0
  611

8586

198
04. februar 2017 @ 12:56
Poseidon
Mail programmet har flere fine skabeloner indbygget, så du kan jo se om der ikke er nogen som kan bruges der?
Der var engang en Mac...

75

10
04. februar 2017 @ 13:03
Novice
Har du prøvet at kigge på Pages.
Der er flere newsletter presets til evt.at starte med.
Exporter som PDF i højeste kvalitet til slut.

1833

0
04. februar 2017 @ 13:08
Stormogul
I word er der også skabeloner til nyhedsbrev. Skriv nyhedsbrev (7 stk) eller newsletter (9 stk) i søgefeltet (fuldt ud, ellers dukker de ikke op).

881

6
04. februar 2017 @ 14:55
Veteran
Jeg ved ikke om I misforstår, måske er "Nyhedsmail" det forkerte ord.

Det er ikke en mail med vedhæftet fil, men en side der er indlejret/kopieret ind, med tekst, billeder og links sat op som en "hjemmeside" på Èn side.

Jeg ved Word kan gemmes i mht-formatet: "webside i Èn fil". Men det kan jeg ikke få til at virke.

Hvis I får nyhedmail fra mobilsiden.dk har I et eks. på hvad jeg mener.

8586

198
04. februar 2017 @ 15:42
Poseidon
Dirla skrev: en side der er indlejret/kopieret ind, med tekst, billeder og links sat op som en "hjemmeside" på Èn side.

Præcis det jeg foreslog.
Der var engang en Mac...

881

6
04. februar 2017 @ 16:31
Veteran
David Munch skrev:
Dirla skrev: en side der er indlejret/kopieret ind, med tekst, billeder og links sat op som en "hjemmeside" på Èn side.

Præcis det jeg foreslog.


Ok, så rykker vi et niveau op Pages har ganske få skabeloner - til "fest og farver" - der var ikke lige dÈt ...

881

6
04. februar 2017 @ 16:31
Veteran
David Munch skrev:
Dirla skrev: en side der er indlejret/kopieret ind, med tekst, billeder og links sat op som en "hjemmeside" på Èn side.

Præcis det jeg foreslog.


Ok, så rykker vi et niveau op Pages har ganske få skabeloner - til "fest og farver" - der var ikke lige dÈt ...

881

6
04. februar 2017 @ 16:31
Veteran
David Munch skrev:
Dirla skrev: en side der er indlejret/kopieret ind, med tekst, billeder og links sat op som en "hjemmeside" på Èn side.

Præcis det jeg foreslog.


Ok, så rykker vi et niveau op Mail har ganske få skabeloner - til "fest og farver" - der var ikke lige dÈt ...

Iøvrigt kan vi ikke lave udsendelsen i Mail, da kompabiliteten stadig ikke er til stedet mellem Mail og Outlook - når mailen læses Outlook.

Vi skal anvende Outlook på Mac.

1833

0
04. februar 2017 @ 17:12
Stormogul
Ok. Er ikke ekspert på området, men i app store er der masser af hits på newsletter. Hvor meget og hvor godt det vil virke med outlook ved jeg ikke. Men hvis bare de er sat op på samme konto, er det vil ikke så vigtigt om afsendelsen er sket i Apple Mail eller outlook app'en..

Mht. word vil jeg også gøre opmærksom på at den gamle 2011 word har flere muligheder og skabeloner, fordi den også har udgivelseslayout, hvilket faktisk svare til publisher programmet på pc. Det er fjernet i 2016 versionen..

216

0
04. februar 2017 @ 18:01
Juniormedlem
Jeg vil forslå at kigge på online mail marketing værktøjer, som f.eks. mailchimp.com

De tilbyder en gratis plan, hvor man kan have op til 2.000 abonnementer og kan sende op til 12.000 mails om måneden.

Fordelen ved at bruge et online værktøj, er at abonnementerne selv kan til/framelde sig når de ikke længere gider at have mails.

Ligeledes, da det er online, kan flere folk bruge værktøjet, uden at skulle sidde ved en bestemt computer.


156

0
05. februar 2017 @ 16:27
Novice

Jeg har en del år brugt Mail designer. Den er nem at bruge og koster ikke alverden. Jeg har meget sjældent bøvl med at folk ikke kan se mailen 


881

6
05. februar 2017 @ 22:43
Veteran

Hej Rigmor,

Mail Designer ser faktisk fin ud, men desværre kan man ikke teste den. Øv og lidt uprofessionelt. 

Nå, men jeg køber den nok alligevel   


221

0
06. februar 2017 @ 10:53
Juniormedlem

MailChimp er løsningen du skal have, den er gratis og kan en helt del ud af boxen !

IT løsninger, Photography, Digital Marketing & Strategti