xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Reset adgangskode til MacOS Sierra
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


227

5
31. januar 2017 @ 21:53
Juniormedlem
Hej alle

Har jeg misforstået noget, eller er det virkelig så nemt at "hacke" sig vej ind i en (stjålet) Mac?

Jeg troede at adgangskoden til min Mac netop kunne sikre indholdet, og gemte koder i Nøgleringen, i tilfælde af tyveri.

Se her:

klik
  10
0
  33

1600

1
31. januar 2017 @ 22:08
Suspenderet
Fra dit link: Using and enabling FileVault for disk encryption can also be beneficial to users who are generally concerned about data security and privacy.

2581

84
31. januar 2017 @ 22:09
Bit kongen
Aktiver filevault medmindre du ved du er ude af stand til at huske adgangskoder.


1833

0
31. januar 2017 @ 22:24
Stormogul
Sæt også Firmwareadgangskode på, så kan der slet ikke startes op i recovery uden at skulle bruge adgangskode.
https://support.apple.com/da-dk/HT204455
Men sæt stadig filevault til, så disken ikke kan sættes i et eksternt kabinet eller anden maskine og læses.

227

5
31. januar 2017 @ 22:33
Juniormedlem
Som jeg læser det, kan man nulstille adgangskoden uanset om man har slået FileVault til eller ej.

Det ser ud som om det er noget nyt i Sierra, og at man i tidligere versioner kunne nulstille sin adgangskode via Apple-ID. Det giver da langt mere mening?

Ja, firmware-adgangskode giver måske god mening i dette tilfælde

1833

0
31. januar 2017 @ 22:55
Stormogul
zemo1 skrev: Som jeg læser det, kan man nulstille adgangskoden uanset om man har slået FileVault til eller ej.

Det ser ud som om det er noget nyt i Sierra, og at man i tidligere versioner kunne nulstille sin adgangskode via Apple-ID. Det giver da langt mere mening?

Sådan læser jeg der ikke og jeg tvivler:
"Using and enabling FileVault for disk encryption can also be beneficial to users who are generally concerned about data security and privacy" altså mere bekymret end blot at have et password der kan nulstilles i recovery..

1833

0
31. januar 2017 @ 23:03
Stormogul
Ud fra Apples vejledning kunne det godt tyde på, at der mulighed for det, selv med filevault aktiveret.
https://support.apple.com/da-dk/HT202860
Men har ikke lyst til at prøve og har firmware adgangskode på min bærbar.

931

67
01. februar 2017 @ 01:30
Veteran
Hvis filevault er aktiveret kan den fjernes ved hjælp af "iCloud FileVault gendannelse" såfremt man har valgt denne mulighed. Det vil sige at det er via ens Apple-id den låses op og en evt. tyv kan ikke gøre det hvis han ikke har adgang til ens Apple-id. Ellers kan man vælge at bruge en offline gendannelsesnøgle som man kan printe ud og gemme et sikkert sted og nulstille filevault ved at indtaste denne.

Man kan ikke bruge den simple "resetpassword-metode" som op linker til hvis filevault er aktiveret.

Firmware koden kan sagtens fjernes selvom man ikke kender den. Det vil sige at en evt. stjålet Mac sagtens kan bruges selvom den har både filevault og firmware kode på. Det gøres ved at fjerne firmware koden samt at lave en clean install. De filevault krypterede data vil man dog ikke kunne få adgang til i dette tilfælde.
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

1833

0
01. februar 2017 @ 10:16
Stormogul
Ok. Men det kræver vel lodekolbe at fjerne firmwarekode uden om Apple?

Men det er dataene man skal beskytte. Ikke så meget mod tab, for man tager selvfølgelig backup, men mod misbrug. Apple hardware er dyr og træls at miste, men med indlæsning af backup på ny maskine er man hurtigt oppe og køre igen, økonomien må man så tage med forsikringen.

Jeg burde sætte filevault på min iMac også, men den og ssd er så gammel, at jeg tvivler på at den understøtter hardware acceleration af det..

931

67
01. februar 2017 @ 11:20
Veteran
Ja, det kræver faktisk en smule mere udstyr end en loddekolbe :-)

Og med hensyn til beskyttelse af data mod misbrug er Filevault kryptering en fin løsning. Men du har ret i det koster lidt performance.
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2185

44
01. februar 2017 @ 17:42
ASCII jonglør
En lille video hvor omfattende det var på fx en iPad at få fjernet Activation Lock - indtil Apple nu har fjernet den mulighed: Apple's Activation Lock Website Played Key Role in Hack, Perhaps Explaining its Removal