Mit største problem ligger i at jeg ikke kan installere min gamle tdc mail på min iPhone 6s. Den skriver: ìKan ikke hente post. Brugernavnet eller adgangskoden er forkertî Desuden er der problemer med min MAC hvor jeg i perioder ikke kan sende mail. Ps. Min mail arbejder fint på web-mail.
Jeg ville under alle omstændigheder udfase såden en mail, til fordel for en internetleverandør uafhængig mail (gmail, icloud etc).
Opret en ny internet e-mail eller brug en eksisterende og sæt webmail hos tdc/yousee til at vidersende alle mails til denne.
tdc/yousee mail har så vidt jeg ved ikke ret stor lager, så sikre sig, at tdc/yousee kontoen ikke løber fuld, ved evt. ikke at gemme mails efter de er vidersendt, eller aktiver end form automatisk oprydning (hvis det er muligt, f.eks. efter noget tid, afhængig af hvor meget plads du faktisk har til rådighed).
En af mine bekendte har også problemer med YouSee og Sierra. Jeg har opgivet at løse det, brugt mange timer og forsøg. Der er en fejl hos YouSee et aller andet sted. Drop YouSee de er for dårlige og så kører de stadig kun POP3.
Det er noget tid siden at jeg var YouSee kunde - brugte deres mailboks via Mail bare en stund - den var aldrig min primære så af den grund blev den fjernet. Det var vist med noget OS X Mavericks dengang.. Det hjælper ikke trådstarter noget.
Har stort set prøvet alle gode råd. Valgte til sidst at følge ìSignifikantsî råd med at videresende mine web-mail til iCloud. En nødløsning måske, men det kører fint.
Stor tak til alle der brugte tid på at hjælpe en ældre herre.