xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sikkerhedskopi i iTunes på ekstern disk?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


269

0
18. januar 2017 @ 14:54
Juniormedlem
Jeg har pladsproblemer på min mac og kan derfor ikke sikkerhedskopiere mine enheder længere.

- Kan jeg få iTunes til at sikkerhedskopiere over på en ekstern harddisk? Eller kan jeg bruge et andet program til at lave en fuldstændig sikkerhedskopi over på en ekstern harddisk?
MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb
  8
0
  19

8586

198
18. januar 2017 @ 15:03
Poseidon
Det er aldrig en sikkerhedskopi hvis du laver backup på samme disk. Ryger din disk, så ryger begge kopier.

iTunes laver ikke backup.

Du kan sagtens bruge et hvilket som helst backup program til at lave backup'en på en ekstern disk, det er hele ideen i det.

Der var engang en Mac...

1600

1
18. januar 2017 @ 16:00
Suspenderet
Kære Mette,

Du kan også backe din iTunes op i skyen hos tredjepart eller via iTunes Match hos Apple, hvis dit bibliotek ikke indeholder flere end 25.000 sange.

269

0
18. januar 2017 @ 20:20
Juniormedlem
Ved ikke om jeg har formuleret mig forkert men det er fx når jeg skal lave en sikkerhedskopi af min iPhone eller iPhone? Kan det ikke gøres på en ekstern harddisk?
MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb

4593

394
18. januar 2017 @ 21:01
FPU
Mette Neustrup skrev: Ved ikke om jeg har formuleret mig forkert men det er fx når jeg skal lave en sikkerhedskopi af min iPhone eller iPhone? Kan det ikke gøres på en ekstern harddisk?


Se, nu bliver det lidt kompliceret:

Man kan godt have sit musikbibliotek liggende på en ekstern disk og så udpege det for iTunes ved at starte iTunes med Alt-tasten nede, så man får en Open-dialog frem. Derfor kan iTunes godt se biblioteker på eksterne diske.

Men: når iTunes laver backups af IOS-enheder lægges (en del af) backup'en i brugerbiblioteket i OS X, så umiddelbart må svaret være "Nej."

Man kan dog installere et (minimalt) system på en ekstern disk og så boote op på den, når man laver backup af sine IOS-diimser.

Jeg tror ikke, at du blot kan kopiere iTunes over på en ekstern disk og så køre derfra; fotos, videoer og SMS/iMessages vil stadigvæk blive lagt i dit brugerbibliotek i mappen MobileSync i mappen Application Support.
Spirituel Maskine

4593

394
18. januar 2017 @ 21:03
FPU
Edit: det letteste for dig vil være at flytte et eller andet andet fra din interne disk over på en ekstern og så fortsætte med at køre backups af dine IOS-dimser på den interne.
Spirituel Maskine

269

0
18. januar 2017 @ 22:44
Juniormedlem
Jeg ønsker ikke at have mit iTunes bibliotek over på en anden disk - kun den specifikke sikkerhedskopi af min iphone, ipad osv? :)
MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb

1600

1
18. januar 2017 @ 23:02
Suspenderet
Mette Neustrup skrev: Jeg ønsker ikke at have mit iTunes bibliotek over på en anden disk - kun den specifikke sikkerhedskopi af min iphone, ipad osv? :)

Og som Tonny skriver, så kan det IKKE lade sig gøre.

8586

198
19. januar 2017 @ 08:24
Poseidon
Når du formulerer det på den måde, så er din eneste mulighed at gå over til at lave iPhone backup i iCloud.
Der var engang en Mac...