xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Installere Yosemite
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


132

1
10. januar 2017 @ 13:26
Novice
Håber på hjælp, da Apple Support afviser at hjælpe.

Kører nu med 10.8.5 (Mountain Lion) og vil gerne opgradere til Yosemite på iMac fra mid 2009. Har downloadet Yosemite Èn gang og kan se det under "købt", men får fejl (1004) hver gang jeg prøver at "installere/hente" igen.

Kan fint downloade/hente Mavericks, El Capitan og Sierra, men vil altså gerne installere Yosemite.

Har en boot-USB med Yosemite - samme fejl.

Har smidt apple.store. plist i papirkurven og genstart.

Vil blive glad for alle ideÈr og forslag til hvordan jeg får Yosemite installeret på min gamle iMac.

Glad hilsen
  21
0
  147

8586

198
10. januar 2017 @ 13:41
Poseidon
Får du fejlen når du prøver at hente eller installere? Det er jo to vidt forskellige ting.
Der var engang en Mac...

393

13
10. januar 2017 @ 13:44
Lærling
Du kan sandsynligvis ikke køre Yosemite på din iMac p.g.a. alderen.

Enten er det Yosemite eller Sierra, der skiller for 2009 årgangen.
Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

132

1
10. januar 2017 @ 13:44
Novice
Får fejlen, når jeg prøver at hente fra App Store.


Og, det samme, når jeg prøver at installere fra USB.

To forskellige ting, der måske hænger sammen?

132

1
10. januar 2017 @ 13:48
Novice
Leif Korreborg skrev: Du kan sandsynligvis ikke køre Yosemite på din iMac p.g.a. alderen.

Enten er det Yosemite eller Sierra, der skiller for 2009 årgangen.


Kan køre Sierra nogenlunde, men oplever at maskinen fryser.

Enligt Apple, er Sierra kompitablet med min iMac, tænker at Yosemite ville køre bedre?

Kan i hvert fald installere Sierra men ikke Yosemite - det er mit problem.

2185

44
10. januar 2017 @ 13:49
ASCII jonglør
Har du prøver hvad der er beskrevet her: Previously Downloaded OS X Installers No Longer Work ??

8586

198
10. januar 2017 @ 13:58
Poseidon
Bamse skrev: Får fejlen, når jeg prøver at hente fra App Store.


Og, det samme, når jeg prøver at installere fra USB.

To forskellige ting, der måske hænger sammen?

Hvornår præcist får du fejlen når du prøver at installere fra USB nøglen?
Der var engang en Mac...

132

1
10. januar 2017 @ 14:13
Novice
David Munch skrev:
Bamse skrev: Får fejlen, når jeg prøver at hente fra App Store.


Og, det samme, når jeg prøver at installere fra USB.

To forskellige ting, der måske hænger sammen?

Hvornår præcist får du fejlen når du prøver at installere fra USB nøglen?


Fra AppStore i "hent", efter ca 5-10 sekunder

Fra boot.USB, efter "enig" i installationsprocessen.

Kan fint starte op fra USB/Yosemite

2185

44
10. januar 2017 @ 14:16
ASCII jonglør
Bamse skrev:
David Munch skrev:
Bamse skrev: Får fejlen, når jeg prøver at hente fra App Store.


Og, det samme, når jeg prøver at installere fra USB.

To forskellige ting, der måske hænger sammen?

Hvornår præcist får du fejlen når du prøver at installere fra USB nøglen?


Fra AppStore i "hent", efter ca 5-10 sekunder

Fra boot.USB, efter "enig" i installationsprocessen.

Kan fint starte op fra USB/Yosemite

Har du læst mit link ?? - er det der er beskrevet vedr. udløbet certifikat der er problemet ?? - og har du prøver med den løsning som er beskrevet ??

132

1
10. januar 2017 @ 14:16
Novice
Rene Larsen skrev: Har du prøver hvad der er beskrevet her: Previously Downloaded OS X Installers No Longer Work ??


Tak for link, har prøvet nogenlunde det samme, men vil læse det igen.

Lige nu, kan jeg ikke afmontere eksterne diske (hvilket rekommanderes), men det ser ud som om Launchpad er i gang med downloading. Afventer resultat.
Tak for input.

8586

198
10. januar 2017 @ 14:18
Poseidon
Prøv at logge ud og ind af App store. Hvis du har mulighed for det, så prøv at logge ind med en anden bruger, og så installere Yosemite.

Jeg tror den laver fejlen specifikt når den prøver at kommunikere din bruger med App store for at godkende at du ejer Yosemite, da det ikke er en sjælden fejl.
Der var engang en Mac...

132

1
10. januar 2017 @ 14:30
Novice
David Munch skrev: Prøv at logge ud og ind af App store. Hvis du har mulighed for det, så prøv at logge ind med en anden bruger, og så installere Yosemite.

Jeg tror den laver fejlen specifikt når den prøver at kommunikere din bruger med App store for at godkende at du ejer Yosemite, da det ikke er en sjælden fejl.


Tak David, har prøvet det adskillige gange, da jeg har mange forskellige Apple-ID Èr. Har dog udelukket ID-Èrne, ved at prøve Èn ad gangen.
Apple Support DK var en ganske ubehagelig oplevelse i dag ved "Mattias", der ikke havde noget at tilføje eller var parat til at indgå dialog - faktisk ganske aggressiv og nedladende i sin tone.
-Mattias: "Hvis du ikke har Sierra, vil jeg ikke hjælpe".
- Jeg: "Jeg vil gerne betale for hjælp"
- Mattias: "Det kan jeg ikke, yder ikke support under Sierra". Punktum.

Ud over det, sagde Mattias, at jeg var velkommen till at "google" problemet" :-)

132

1
10. januar 2017 @ 15:21
Novice
Bamse skrev:
Rene Larsen skrev: Har du prøver hvad der er beskrevet her: Previously Downloaded OS X Installers No Longer Work ??


Tak for link, har prøvet nogenlunde det samme, men vil læse det igen.

Lige nu, kan jeg ikke afmontere eksterne diske (hvilket rekommanderes), men det ser ud som om Launchpad er i gang med downloading. Afventer resultat.
Tak for input.


ÿv, fik Mavericks :-(

192

0
10. januar 2017 @ 17:10
Novice
Leif Korreborg skrev: Du kan sandsynligvis ikke køre Yosemite på din iMac p.g.a. alderen.

Enten er det Yosemite eller Sierra, der skiller for 2009 årgangen.
Hvis det er en fra slut 2009, så kan du køre de nye alle de nye oSX. Har selv iMac årgang 2009
iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

132

1
10. januar 2017 @ 17:39
Novice
Poulras skrev:
Leif Korreborg skrev: Du kan sandsynligvis ikke køre Yosemite på din iMac p.g.a. alderen.

Enten er det Yosemite eller Sierra, der skiller for 2009 årgangen.
Hvis det er en fra slut 2009, så kan du køre de nye alle de nye oSX. Har selv iMac årgang 2009


Jo, det kan jeg også, men Sierra kører meget dårligt på min maskine (har prøvet) derfor mit spørgsmål om installering af Yosemite fra App Store, fejl 1004.

Løsning: fra Rene Larsen klik samt efter installation af Mavericks. Virker som om det kører nu, tak for alle
svar

Glad hilsen

393

13
10. januar 2017 @ 17:39
Lærling
Poulras skrev:
Leif Korreborg skrev: Du kan sandsynligvis ikke køre Yosemite på din iMac p.g.a. alderen.

Enten er det Yosemite eller Sierra, der skiller for 2009 årgangen.
Hvis det er en fra slut 2009, så kan du køre de nye alle de nye oSX. Har selv iMac årgang 2009


Bamse skriver mid-2009, men troede egentlig, det var hele 2009 årgangenÖ
Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4

0
05. februar 2017 @ 08:24
Nyt medlem
Er det en ren installation du kører, altså med formatering af harddisk først?
[link=http://www.aarstiden.dk/proev.htm]Bruger du Windows, tryk her >>[/link]

881

6
05. februar 2017 @ 10:48
Veteran
Bamse skrev: Apple Support DK var en ganske ubehagelig oplevelse i dag ved "Mattias", der ikke havde noget at tilføje eller var parat til at indgå dialog - faktisk ganske aggressiv og nedladende i sin tone.
-Mattias: "Hvis du ikke har Sierra, vil jeg ikke hjælpe".
- Jeg: "Jeg vil gerne betale for hjælp"
- Mattias: "Det kan jeg ikke, yder ikke support under Sierra". Punktum.

Ud over det, sagde Mattias, at jeg var velkommen till at "google" problemet" :-)


Sådan helt "out of tropic", synes jeg det er imponerende at man har en branche der i princippet er ligeglade med kunderne. Men det hænger jo nok sammen med at de har så stor en markedsandel, at der altid kommer en kunde mere ...

Jeg har igennem tiden oplevet præcis det du oplever, at man ikke kan får nogen som helst support hos de store. Jeg synes der er flere af de små softwareudviklere/-leverandører meget mere fremme i skoene. Der er rigtig mange "brodne kar" i denne gruppe, men jeg synes man oftere rammer et mindre firma, som er hurtig på supporten.

Hos de store er det ligefrem svært at finde en indgang til support på mail eller telefon, og man bliver konstant guided over til deres "Forum". Det giver ofte ikke svar her-og-nu.

Det er en underlig (IT)verden vi lever i ...

PS! - "Google det"
Jeg kan huske en dag, hvor jeg sad med min iPad i sommerhuset, og havde et HDMI-kabel i til TV'et, og ville se YouSee-TV på normal vis, blot streamet op til TV'et. Det kunne jeg ikke - "Fejl 34567 Kontakt udbyder" osv. osv.

Ha! - YouSee support anede ikke hvad det var, og sagde han lige ville "Google det" .... det gjorde han så, og fandt ud af, at man kan ikke streame YouSee til TV HDMI-kabel. Kun med ATV.

Så det handler måske også om, at det hele er ved at være så kompleks, at en support oftere kun har to svar på en henvendelse: "Google det" eller geninstaller.

1833

0
05. februar 2017 @ 12:05
Stormogul
Som tidligere programmør, ved jeg hvor bøvlet og ressourcekrævende det er, at understøtte gamle versioner.

Derfor var politikken også, at der først skulle opgraderes til seneste version og se om problemet stadig var til stede.

Det er også derfor MS Windows, Google chromebook, ios med gratis opdatering også macOS, tilskynder opdatering eller helt fratager muligheden for ikke at gøre det.

Det større behov for sikkerhedsopdateringer er noget der gør det endnu tungere at understøtte gamle versioner.

Så ærligt talt forstår jeg godt Apples politik langt hen ad vejen.

8586

198
05. februar 2017 @ 15:38
Poseidon

Test

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
05. februar 2017 @ 15:39
Stormogul

Tak til David for, at vise, at der er hul igennem nu hvor relancering lige er sket   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4

0
05. februar 2017 @ 15:44
Nyt medlem
Dirla skrev: Sådan helt "out of tropic", synes jeg det er imponerende at man har en branche der i princippet er ligeglade med kunderne. Men det hænger jo nok sammen med at de har så stor en markedsandel


Det tror jeg du har fuldstændig ret i, det har nemlig ikke altid været sådan...... Da jeg købte min fårste helt nye Mac i 2003 en 15" PowerBook FW800. Da ringede de to gange fra Apple for at høre om alt var som det skulle være...

Den serie havde "plamager" på skærmen som senere blev skiftet. afhentet, til Holland og retur inden for 48 timer og igen ringede de for høre om alt var okay...

Den tid er forbi og jeg er ret sikker på at jeg har købt min sidste nye Mac. dety handler nu ikke om service men mere om priser kontra mulighed for opgradering af hukommelse mm.

Apple er i dag så populær at de kan skide os et stykke... Mac er desuden kun en lille del af deres omsætning...

Hvis nogen har nogle miliarder at invistere så tror jeg at muligheden for at udvikle et 3. valg er gunstigt lige nu.

PS: macOS er dog suveræn set med mine øjne og svær at erstatte... 

Undskyld at tråden kom på afveje...

[link=http://www.aarstiden.dk/proev.htm]Bruger du Windows, tryk her >>[/link]