xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
lidt skattehjælp
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


156

0
30. december 2016 @ 13:55
Novice
Min gamle mac fra 2009 kunne godt bruge at blive skiftet - den kan ikke opdateres mere og da den er lidt sløv med autocad . Min mand skal arve den - hans er fra 06, men han bruger den kun til email osv.
Men nu er der en der uventet har betalt mig noget honorar, som jeg ikke troede jeg fik før den 1. januar. Jeg har derfor umådeligt meget lyst til at investere i en ny iMac. Men er der nogen der ved hvor grænsen er for " straksafskrivninger på edb ?
  9
0
  33

1519

0
30. december 2016 @ 15:04
Suspenderet
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

156

0
30. december 2016 @ 18:21
Novice
Tak for hjælpen - så blev der købt en ny iMac . Lidt spændt på omstilling mellem en 24" og en 21,5.
Jeg synes simpelhen 27 er alt for stort, men har været glad for den jeg har når jeg tegner. Men dejligt med en hurtigere mac

1519

0
30. december 2016 @ 19:13
Suspenderet
Tillykke og Godt Nytår til dig og manden..
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1600

1
30. december 2016 @ 19:28
Suspenderet
rigmor Nielsen skrev: Tak for hjælpen - så blev der købt en ny iMac . Lidt spændt på omstilling mellem en 24" og en 21,5.
Jeg synes simpelhen 27 er alt for stort, men har været glad for den jeg har når jeg tegner. Men dejligt med en hurtigere mac

Nu har du vel for gud i himlens skyld sikret dig (via opgradering på købstidspunktet), at den kommer med en SSD ombord. Alt andet er sindssygt langsomt på en ny Mac anno 2017.

1600

1
31. december 2016 @ 09:08
Suspenderet
rigmor Nielsen skrev: Men dejligt med en hurtigere mac

Du får reelt først en hurtigere Mac med en SSD ombord som systemdisk. Den kan godt sættes i, når du modtager din nye iMac, hvis du har glemt at opgradere på købstidspunktet.

317

0
31. december 2016 @ 13:33
Lærling
macxpert skrev: Den kan godt sættes i, når du modtager din nye iMac, hvis du har glemt at opgradere på købstidspunktet.

Det kan det ja, men det er ikke ligefrem en triviel opgave på de tynde iMacs.

1600

1
02. januar 2017 @ 11:27
Suspenderet
Andreas Møller skrev: Det kan det ja, men det er ikke ligefrem en triviel opgave på de tynde iMacs.


Det var også derfor, jeg ville have fat i Rigmor så tidligt som muligt, så OP eventuelt kunne nå at afvise pakken med iMac og skynde sig at bestille en ny med opgradering til SSD ombord på købstidspunktet.

1600

1
04. januar 2017 @ 21:34
Suspenderet
Rigmor, du kan kontakte mig her eller PM om, hvordan du får SSD i din iMac.

156

0
07. januar 2017 @ 10:51
Novice
Jeg takker for hjælpen, men da jeg har et begrænset budget og jeg skulle når at købe den inden nytår har jeg valgt en "ganske almindelig iMac" . Men jeg er nu meget godt tilfreds i forhold til den gamle som jo fungere fint , men selvfølgelig ikke er så hurtig mere. Men jeg må indrømme at jeg er glad for at have fået en med retina skærm. Den er drøm at tegne autocad på.
Hvis jeg får lyst til at sætte en SSD i skal jeg nok vende tilbage.