xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPod sætter musikken i centrum - The Original Device (iPod)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Max volume meget lav på iPod nano 7 med Airpods
Kategori: iPod sætter musikken i centrum - The Original Device (iPod)


1103

6
27. december 2016 @ 12:07
Stormogul
Hej med jer.

Er der mon nogen der har gode ideer til en løsning.
Jeg har købt de nye Airpods og vil gerne bruge dem skiftevis med min iPhone og min iPad Nano 7.
På min iPhone, Mac's osv fungerer Airpods'en fint, men når jeg tilslutter dem til Nano'en er volumen meget lav. Selv max. volumen er så man næsten ikke kan høre hvad der foregår.

Jeg har prøvet følgende uden held:
- At fjerne parringen med min iPhone og herefter gentage parringen med iPod'en.
- Gendanne iPod'en via min Mac og parre den med Apirpods'ne påny.
- Slå bluetooth fra på iPod'en, trykke på "Glem enhed" og foretage parringen påny.

For at teste om det mon kunne være bluetooth-delen af iPod'en som er død, har jeg prøvet at tilslutte Airpods'ne til en Marshall højttaler med bluetooth og den fungerer stadig fint med iPod'en.

Hvad kan man næsten gøre mere?

Mvh
  16
0
  906

1103

6
27. december 2016 @ 13:46
Stormogul
Måske skal jeg lige nævne at der ikke er sat begrænsninger i indstillingerne på hvor høj volumen må være.

1708

43
27. december 2016 @ 21:27
Stormogul
iPad Nano 7 ???

1103

6
27. december 2016 @ 21:45
Stormogul
7. generation om du vil.

1641

24
27. december 2016 @ 23:16
Stormogul
iPad what....??
Kom igen...
Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
27. december 2016 @ 23:16
Stormogul
Sorry DP..
Once you go Mac - You'll never go back..!

1103

6
27. december 2016 @ 23:27
Stormogul
Mon I er kvikke nok til at regne ud hvad der menes?
Jeg ved godt den er svær, men prøv.

467

0
29. december 2016 @ 00:19
Seniormedlem
Ifølge Apple er den eneste iPod som Airpods fungerer med iPod Touchs nyeste model.

Så du er nok bare heldigt at der overhoved er en smule funktion med din nano.

1103

6
29. december 2016 @ 10:27
Stormogul
Det tror jeg altså ikke du har ret i. De nye blærede funktioner understøttes kun hvis den nye W1 chip møder en anden Apple dims med iOS over et vist versionsnummer. Det er jeg med på.
Men Airpods'ne skulle da virke med andre bluetooth devices som enhvert andet par bluetooth hovedtelefoner.
En Samsung telefon eksempelvis.

467

0
30. december 2016 @ 20:24
Seniormedlem
Well, Apple garanterer ikke funktionalitet med iPod Nano.
Du har ikke funktionalitet med IPod Nano.
Vær uenig eller ej.

1103

6
30. december 2016 @ 21:53
Stormogul
Så forstår jeg bare ikke hvorfor de bruger tid og bogstaver på at skrive dette på deres side:

Hvis du vil indstille dine AirPods med en enhed, der ikke er fra Apple, eller en enhed, der ikke er logget ind på din iCloud-konto, skal du følge denne fremgangsmåde:
Læg dine AirPods i etuiet.
≈bn låget.
Hold indstillingsknappen på bagsiden af etuiet inde, indtil statusindikatoren blinker hvidt. (fortsættes ...)



467

0
31. december 2016 @ 23:53
Seniormedlem
MacWin skrev: Så forstår jeg bare ikke hvorfor de bruger tid og bogstaver på at skrive dette på deres side:

Hvis du vil indstille dine AirPods med en enhed, der ikke er fra Apple, eller en enhed, der ikke er logget ind på din iCloud-konto, skal du følge denne fremgangsmåde:
Læg dine AirPods i etuiet.
≈bn låget.
Hold indstillingsknappen på bagsiden af etuiet inde, indtil statusindikatoren blinker hvidt. (fortsættes ...)




Fordi du tydeligvis kan få nogen form for funktionalitet men åbenbart ikke en helt fyldestgørende Èn.

Til deres egne produktet garanterer de feks. ikke fuldt funktionalitet med Nanoen.

1103

6
01. januar 2017 @ 11:29
Stormogul
Det kan godt være du har ret, men når jeg læser teksten på deres siden, forventer jeg mig heller ikke andet end at kunne at overføre lyd fra Nano'en til Airpods'ne og så iøvrigt styre resten på iPod'en. Jeg er helt med på at jeg hverken får Siri eller dobbeltap-funktion eller andet. Kun standard tingene.

Det får jeg forøvrigt også på min gamle iPad 3 som heller ikke understøtter iOS ver. 10.

456

0
02. januar 2017 @ 08:27
Seniormedlem
MacWin skrev: Det kan godt være du har ret, men når jeg læser teksten på deres siden, forventer jeg mig heller ikke andet end at kunne at overføre lyd fra Nano'en til Airpods'ne og så iøvrigt styre resten på iPod'en. Jeg er helt med på at jeg hverken får Siri eller dobbeltap-funktion eller andet. Kun standard tingene.

Det får jeg forøvrigt også på min gamle iPad 3 som heller ikke understøtter iOS ver. 10.


Når jeg læser teksten på deres hjemmeside forventer jeg ikke at de virker med ipods!

"De kan fornemme, om du har dem i ørerne, og går automatisk på pause, når du tager dem ud. Og uanset om du er forbundet med iPhone, Apple Watch, iPad eller Mac, får du den samme gode oplevelse"

kilde: klik
En Mac Mini er en for lidt

1103

6
02. januar 2017 @ 16:24
Stormogul
Nej ok. Det er jo forskelligt hvordan man opfatter det, men jeg synes jo stadigvæk at det er lidt underligt at de har skrevet denne tekst så:

Hvis du vil indstille dine AirPods med en enhed, der ikke er fra Apple, eller en enhed, der ikke er logget ind på din iCloud-konto, skal du følge denne fremgangsmåde ...

456

0
02. januar 2017 @ 17:35
Seniormedlem
MacWin skrev: Nej ok. Det er jo forskelligt hvordan man opfatter det, men jeg synes jo stadigvæk at det er lidt underligt at de har skrevet denne tekst så:

Hvis du vil indstille dine AirPods med en enhed, der ikke er fra Apple, eller en enhed, der ikke er logget ind på din iCloud-konto, skal du følge denne fremgangsmåde ...


Jeg kan godt forstå at du bliver i tvivl det ville jeg også. Så jeg ville nok prøve at google lidt eller spørge mig omkring om der var nogen der kunne bekræfte hvor vidt airpods virker eller med en ipod
En Mac Mini er en for lidt

467

0
03. januar 2017 @ 09:13
Seniormedlem
MacWin skrev: Nej ok. Det er jo forskelligt hvordan man opfatter det, men jeg synes jo stadigvæk at det er lidt underligt at de har skrevet denne tekst så:

Hvis du vil indstille dine AirPods med en enhed, der ikke er fra Apple, eller en enhed, der ikke er logget ind på din iCloud-konto, skal du følge denne fremgangsmåde ...


Enig i at det kan tolkes forskelligt.

Enheder der "ikke er fra Apple" kan jeg ikke udtale mig om. Der findes sikkert også en liste over fuldt ud kompatible Android enheden Men for så vidt gælder Apples egne enheder tør Apple KUN garanterer fuld brugeroplevelse for Èn iPod. Nemlig den nyeste (sidste?) iPod Touch.

At du så rent faktisk KAN tvinge en halvflad funktionalitet ud af et ældre Apple produkt er blot at betragte som en bonus.

Forresten er jeg ovenud begejstret for mine Airpods. Efter at have været lidt lunken på Apples nyheder i en periode, har jeg med Airpods genfundet oplevelsen af et virkelig gennemtænkt og næsten futuristisk produkt.

Der er noget magisk ved at putte en næsten usynlig enhed i ens øre, klappe let på den med en finger hvorefter en podcast klokkeklart begynder at afspille uden at man aner hvor i husets man har lagt sin telefon.

Et telefonopkald tages på samme måde og når man hverken har taget en telefon op af sin lomme eller har en kildende ledning ned langs halsen følelses det næsten som om opkaldet teleportere sig ud af den blå luft.

Det er teknologi man ikke bemærker når det er bedst og ren Apple magi på den gode gamle Steve Jobs manÈr.