xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny MacBook Pro annonceret.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


4593

394
18. oktober 2016 @ 11:59
FPU
Ville bare være hurtigere end macxpert.

Link til Ekstra Bladets artikel: klik.
Spirituel Maskine
  16
0
  26

1493

39
18. oktober 2016 @ 12:09
Stormogul
er det ikke over et år siden de kom med usb-c i deres macbook serie? så er det vel ventet i pro serien også?

men der er vel ikke nogen macbook pro annonceret officielt endnu som overskriften siger?
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

8586

198
18. oktober 2016 @ 12:12
Poseidon
Der er jo ikke annonceret noget, så selv macxperts indlæg er vidst mere korrekte..

Og jo, det er halvandet år siden de puttede USB-C i deres Macbook, så tror ikke rigtigt der er nogen som forventer at de ikke vil putte det i resten af deres maskiner..
Der var engang en Mac...

4593

394
18. oktober 2016 @ 12:23
FPU
David Munch skrev: Der er jo ikke annonceret noget, så selv macxperts indlæg er vidst mere korrekte..

Og jo, det er halvandet år siden de puttede USB-C i deres Macbook, så tror ikke rigtigt der er nogen som forventer at de ikke vil putte det i resten af deres maskiner..


Ah, well. EB's overskrift lovede mere, end en nærlæsning af brødteksten kunne holde. Ak ja. Selv den bedste fejler af og til.

Men jeg VAR da først herinde med rygtet.
Spirituel Maskine

2322

0
18. oktober 2016 @ 12:34
ASCII jonglør
Går ud fra, at EvnesvagtBlad har taget rygtet herfra.

Er selv begyndt at varme VISA-kortet op
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8586

198
18. oktober 2016 @ 12:48
Poseidon
Tonny Freimanis skrev: Ah, well. EB's overskrift lovede mere, end en nærlæsning af brødteksten kunne holde. Ak ja. Selv den bedste fejler af og til.

Men jeg VAR da først herinde med rygtet.

EB er senationsjournalistik til folk der ikke bekymrer sig om fakta.

Og nu startede vi snakken om USB-C i MBP i 2015 herinde..
Der var engang en Mac...

1493

39
18. oktober 2016 @ 13:01
Stormogul
Det er fedt der kommer usb-c som standard i deres bærbare, men det er mig en gåde hvorfor de ikke vælger det i deres iphones også?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

8586

198
18. oktober 2016 @ 13:34
Poseidon
Rasmus Lauritsen skrev: Det er fedt der kommer usb-c som standard i deres bærbare, men det er mig en gåde hvorfor de ikke vælger det i deres iphones også?


Det er fordi det er en proprietær standard, hvor Apple får licenspenge hver gang en producent putter den i deres produkt. Så hvis du tænker på hvormange iPhone dimser der sælges på verdensplan, så ved du også hvorfor de, desværre, vedholder Lightning.
Der var engang en Mac...

1014

0
18. oktober 2016 @ 23:04
Stormogul
I Macbook 12" var undskyldning for at droppe alm. USB og indføre USB-C vel at det sparede plads.

Hvad er undskyldningen i Pro-modellerne? De skal måske også død og pine være tyndere/mindre, og så er funktionalitet ligegyldig?

1493

39
18. oktober 2016 @ 23:17
Stormogul
om end ikke andet, så er der rygter om dato nu.

klik
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1014

0
18. oktober 2016 @ 23:26
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

klik


"The new MacBook Pro"
"It is expected to do away with the USB-A port, HDMI port, and SD card slot, featuring just four USB-C ports"

At rende rundt med adaptere til alt muligt er bare så Pro

1493

39
19. oktober 2016 @ 06:03
Stormogul
Peter999 skrev:
Rasmus Lauritsen skrev:

klik


"The new MacBook Pro"
"It is expected to do away with the USB-A port, HDMI port, and SD card slot, featuring just four USB-C ports"

At rende rundt med adaptere til alt muligt er bare så Pro


Thjae, det var også skrækkeligt da Apple fjernede diskette drevet, og kun havde USB..

Hvornår har folk sidst brugt en port?

Backup, kører via netværk her, USB sticks har jeg vidst sidste gang brugt til en reinstall, og det var kun fordi jeg sad på et skib og ikke havde hurtig internet. Ok jeg har brugt mit SD card slot, men det er kun fordi jeg er nørd, og skulle lave et XD kort til rasbberry pi, så bruger jeg usb til compact flash, så jeg kan lave et image til min amiga... så der kan jeg nøjes med et nyt kabel til min multikort læser.

Jeg savner ikke nogen porte, monitor heller ikke... det kan man klare mange steder med airplay idag.

Hvornår har folket sidst brugt en port i deres mac, udover strøm??
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
19. oktober 2016 @ 08:44
ASCII jonglør
Rasmus Lauritsen skrev: Hvornår har folket sidst brugt en port i deres mac, udover strøm??

Folket her i huset brugte SD-slot i sidste uge, i ugen før den, i ugen før den etc. etc. - til hurtig og handy overførsel af fotos fra digitalt spejlrefleks-kamera. Mange proff fotografer bruger sikkert SD-slot'et adskillige gange om dagen.

Så tak for lige at vende dette - for en MacBook Pro uden SD-slot vil besværliggøre arbejdet for mange fotografer, da det stadig er meget begrænset, hvor mange af den slags kameraer, der har wifi til billedoverførsel. Lige at smutte SD-kortet i Mac'en direkte - det er optimalt pt. Måske Apple har været en anelse for fremsynet denne gang...

Dette issue mig lige til at vende skråen en ekstra gang mht. køb af en af de ny MBP her d. 27.10. Nu må vi se...
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1493

39
19. oktober 2016 @ 09:58
Stormogul
Stig Storm skrev:
Rasmus Lauritsen skrev: Hvornår har folket sidst brugt en port i deres mac, udover strøm??

Folket her i huset brugte SD-slot i sidste uge, i ugen før den, i ugen før den etc. etc. - til hurtig og handy overførsel af fotos fra digitalt spejlrefleks-kamera. Mange proff fotografer bruger sikkert SD-slot'et adskillige gange om dagen.

Så tak for lige at vende dette - for en MacBook Pro uden SD-slot vil besværliggøre arbejdet for mange fotografer, da det stadig er meget begrænset, hvor mange af den slags kameraer, der har wifi til billedoverførsel. Lige at smutte SD-kortet i Mac'en direkte - det er optimalt pt. Måske Apple har været en anelse for fremsynet denne gang...

Dette issue mig lige til at vende skråen en ekstra gang mht. køb af en af de ny MBP her d. 27.10. Nu må vi se...


ja, jeg kan sagtens følge dig, det er også et sted jeg kan se man vil komme til kort... men jeg tænker, hvad gør man på mac pro ? der har aldrig været sådan en port, og den er da om end noget henvendt til folk med kamera? det løses jo via et kabel, og ikke en konverter som er et unødvendigt led.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
19. oktober 2016 @ 10:58
ASCII jonglør
Rasmus Lauritsen skrev: ...det er også et sted jeg kan se man vil komme til kort...

Ja, det risikerer vi så måske netop ikke at kunne
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1275

36
19. oktober 2016 @ 12:39
Stormogul
Stig Storm skrev:
Rasmus Lauritsen skrev: ...det er også et sted jeg kan se man vil komme til kort...

Ja, det risikerer vi så måske netop ikke at kunne


Er det ikke for meget forlangt af kort?

-- og jeg er superfrustreret, da min SD-læser i min MBP er stået af
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2322

0
19. oktober 2016 @ 12:51
ASCII jonglør
Martin Ammentorp skrev:

Er det ikke for meget forlangt af kort?]

Bestemt ikke at gå for langt. Evt. manglende SD-læser rækker jo ikke til kort og således ikke langt

-- og jeg er superfrustreret, da min SD-læser i min MBP er stået af

Altså kort besked til Apple: ingen kort-læser, lang næse.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”