xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple Pay begynder at få momentum...
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


2322

0
03. marts 2015 @ 16:09
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  11
0
  854

4457

0
03. marts 2015 @ 16:15
Suspenderet
Men hvor i Danmark kan jeg bruge Apple Pay med min iPhone 6?

EDIT:

Også Rune Domsten vurderer, at det vil vare et stykke tid, før danskere overhovedet stifter bekendtskab med Apple Pay.

ªDer er nogle barrierer for Apple, da man har nogle andre kommercielle standarder herhjemme. I Danmark er der ikke åben adgang til terminalerne, og Apple vil derfor være nødt til at have en aftale med Nets. Det kan spænde ben for forretningsmodellen, for hvis ikke Apple kan kræve adgang, får de den heller ikke nødvendigvis,´ afslutter han.
Kilde
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac

2322

0
03. marts 2015 @ 16:34
ASCII jonglør
Kritik - aldrig andet end kritik

Men jeg siger: Først Foulum, Dernæst Danmark

Husk, at iPhone får større og større markedsandel i DK. Nets og hele handelsuniverset skal nok give sig, når først momentum og dernæst Apple Pay for alvor banker på døren her i bette Dannevang.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4457

0
03. marts 2015 @ 16:45
Suspenderet
Stig Storm skrev: Kritik - aldrig andet end kritik

Men jeg siger: Først Foulum, Dernæst Danmark

Husk, at iPhone får større og større markedsandel i DK. Nets og hele handelsuniverset skal nok give sig, når først momentum og dernæst Apple Pay for alvor banker på døren her i bette Dannevang.

Apples betalingsløsning bliver en lukket fest og Alle vil have fingre i din mobile tegnebog
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac

2185

44
03. marts 2015 @ 17:11
ASCII jonglør
∆ndre regionen på iPhone til US så er det muligt at lægge til godkendte kreditkort ind - pt. dog kun US kort.

562

9
03. marts 2015 @ 20:50
Kaptajn
Stig Storm skrev: Kritik - aldrig andet end kritik

Men jeg siger: Først Foulum, Dernæst Danmark

Husk, at iPhone får større og større markedsandel i DK. Nets og hele handelsuniverset skal nok give sig, når først momentum og dernæst Apple Pay for alvor banker på døren her i bette Dannevang.


Nu er Apple denne gang op mod nogle større spillere end skolebørn, gymnasielever, universitets studerende, jet sets, smarties, Apple fans osv der har købt en iPhone og leger med diverse spil apps osv ..Klart en kommerciel succes historie.Det er jo her Apples succes ligger. Her kan Apples filosofi om lukkethed fungere.

Vi der købte Mac`s for at bruge det til kreativt arbejde er jo blevet sorteper. Aperture er stoppet nu og kommer som Photos, et udvidet iPhoto. Final Cut Pro er blevet til X.. et slags avanceret iMovie Jeg kunne ligeså godt have købt en Windows computer og bruge Lightroom, Photoshop og Premiere Pro. Nu hænger jeg på den.

Men denne gang er der nogle større spillere, banker, kredit systemer der har ordet. De bukker og nejer ikke for Apple. De står ikke kø foran en Apple butik for at erhverve den sidste gadget fra Apple. Her tænkes naturligvis på at et betalingssystem skal fungere universelt og ikke kun i Apple lukkede verden. Vi kan jo se at Apple først afviste NFC teknologien og nu har måttet acceptere den. Nets er ikke blot et dansk fænomen, men arbejder og samarbejder fremadrettet mod et mere international system.

Globalt har Android 83% af markedet, så mon ikke Apple bliver den lille denne gang!

292

2
03. marts 2015 @ 20:57
Juniormedlem
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Stig Storm skrev: Kritik - aldrig andet end kritik

Men jeg siger: Først Foulum, Dernæst Danmark

Husk, at iPhone får større og større markedsandel i DK. Nets og hele handelsuniverset skal nok give sig, når først momentum og dernæst Apple Pay for alvor banker på døren her i bette Dannevang.


Nu er Apple denne gang op mod nogle større spillere end skolebørn, gymnasielever, universitets studerende, jet sets, smarties, Apple fans osv der har købt en iPhone og leger med diverse spil apps osv ..Klart en kommerciel succes historie.Det er jo her Apples succes ligger. Her kan Apples filosofi om lukkethed fungere.

Vi der købte Mac`s for at bruge det til kreativt arbejde er jo blevet sorteper. Aperture er stoppet nu og kommer som Photos, et udvidet iPhoto. Final Cut Pro er blevet til X.. et slags avanceret iMovie Jeg kunne ligeså godt have købt en Windows computer og bruge Lightroom, Photoshop og Premiere Pro. Nu hænger jeg på den.

Men denne gang er der nogle større spillere, banker, kredit systemer der har ordet. De bukker og nejer ikke for Apple. De står ikke kø foran en Apple butik for at erhverve den sidste gadget fra Apple. Her tænkes naturligvis på at et betalingssystem skal fungere universelt og ikke kun i Apple lukkede verden. Vi kan jo se at Apple først afviste NFC teknologien og nu har måttet acceptere den. Nets er ikke blot et dansk fænomen, men arbejder og samarbejder fremadrettet mod et mere international system.

Globalt har Android 83% af markedet, så mon ikke Apple bliver den lille denne gang!


Det ene system udelukker jo ikke det andet...Er ret sikker på at nets gerne vil stille terminaler til rådighed for Apple Pay...Det får de jo også penge for...

"Vi kan jo se at Apple først afviste NFC teknologien og nu har måttet acceptere den"...Giver ingen mening...Apple, modsat de andre telefon producenter, kom med NFC da det gav mening...Apple Pay..

562

9
03. marts 2015 @ 21:11
Kaptajn
mhb skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Stig Storm skrev: Kritik - aldrig andet end kritik

Men jeg siger: Først Foulum, Dernæst Danmark

Husk, at iPhone får større og større markedsandel i DK. Nets og hele handelsuniverset skal nok give sig, når først momentum og dernæst Apple Pay for alvor banker på døren her i bette Dannevang.


Nu er Apple denne gang op mod nogle større spillere end skolebørn, gymnasielever, universitets studerende, jet sets, smarties, Apple fans osv der har købt en iPhone og leger med diverse spil apps osv ..Klart en kommerciel succes historie.Det er jo her Apples succes ligger. Her kan Apples filosofi om lukkethed fungere.

Vi der købte Mac`s for at bruge det til kreativt arbejde er jo blevet sorteper. Aperture er stoppet nu og kommer som Photos, et udvidet iPhoto. Final Cut Pro er blevet til X.. et slags avanceret iMovie Jeg kunne ligeså godt have købt en Windows computer og bruge Lightroom, Photoshop og Premiere Pro. Nu hænger jeg på den.

Men denne gang er der nogle større spillere, banker, kredit systemer der har ordet. De bukker og nejer ikke for Apple. De står ikke kø foran en Apple butik for at erhverve den sidste gadget fra Apple. Her tænkes naturligvis på at et betalingssystem skal fungere universelt og ikke kun i Apple lukkede verden. Vi kan jo se at Apple først afviste NFC teknologien og nu har måttet acceptere den. Nets er ikke blot et dansk fænomen, men arbejder og samarbejder fremadrettet mod et mere international system.

Globalt har Android 83% af markedet, så mon ikke Apple bliver den lille denne gang!


Det ene system udelukker jo ikke det andet...Er ret sikker på at nets gerne vil stille terminaler til rådighed for Apple Pay...Det får de jo også penge for...

"Vi kan jo se at Apple først afviste NFC teknologien og nu har måttet acceptere den"...Giver ingen mening...Apple, modsat de andre telefon producenter, kom med NFC da det gav mening...Apple Pay..


Jo, men hvor fungerer Apple Pay? ikke i Europa. Her er de andre spillere forlængst i gang. Her i DK er Mobile Pay og Swipp jo en kendsgerning.. Og husk at Europa er langt foran USA hvad angår det med sikkerhed etc. Grunden til dit kreditkort stadig har en magnetstribe skyldes udelukkende at visse lande, ikke mindst USA ikke har implementeret kredit korts chip`en i deres systemer. Hvorfor svindel med kreditkort er et udbredt fænomen i USA.

292

2
03. marts 2015 @ 21:15
Juniormedlem
Det skal nok komme hertil...

De forskellige betalingsløsninger er jo ret ens...drop kreditkort og betal trådløst...

Det er sandt at US kreditkort ikke har været ligeså sikre som i EU...Men Apple Pay er mindst ligeså sikkert som betalingskort med chip...

Men det der gør Apple Pay rigtig interessant er jo hvor let og simpelt det er at bruge. Du skal bare sætte din finger på touchid feltet, og så går betalingen igennem...

Ikke noget med at starte en app, indtaste modtager, etc...hurtigt og simpelt...

2322

0
03. marts 2015 @ 21:54
ASCII jonglør
Præcis. Også derfor at muligheden er stor for at netop Apple Pay slår igennem.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
03. marts 2015 @ 22:42
ASCII jonglør
Globalt har Android 83% af markedet, så mon ikke Apple bliver den lille denne gang!

Nu er det jo med Storm Ps ord svært at spå - især om fremtiden. Personligt har jeg dog længe haft den opfattelse, at ikke alene bliver Microsoft væltet meget mere af pinden af Apple over tid (fx de næste ti år) - det gør Android også. Bevares, de vil da findes, men jeg tror på Apples tekniske grundighed og designmæssige talenter i en grad, som faktisk får mig til at spå, at Apple vil blive mere førende og større en i dag. Derfor har jeg også aktier i disse æbler.

Men naturligvis er den slags et kauserende trosspørgsmål - og det uanset om det måtte blive underbygget af alle mulige analysefirmaers dyre og besværgende lysfagter i en Power Point-præsentation hos Toilet & Bad (læs: Deloitte & Touche)
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
04. marts 2015 @ 09:02
ASCII jonglør
Her til morgen d. 4.3.15 har Børsen så en artikel på s. 8 med overskriften Nets stempler ind i krig på mobilbetalingsmarkedet - så nu begynder det.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”