Hejsa,
Jeg kan bare ikke regne den ud, når jeg skanner fra skanneren vi Mac Billedoverførsel.
Det går fint med at skanne enkelt sider og gemme i hver sin fil, men når jeg vil have flere sider i samme fil, kan jeg ikke gennemskue hvordan jeg gemmer de skannede sider der skal være i én fil, og så efterfølgende så skanne nogle flere der så skal gemmes samlet i en anden fil.
Der er som om at når jeg vælger "Kombiner til et enkelt dokument" så gemmes skanningerne nogle gange i et enkelt dokument og nogle gange forsvinder de og bliver ganske enkelt ikke gemt.
Er der andre app til skanning der er bedre? På min firma Windows PC har jeg Canons meget simple app, men den kan ikke køre på nyeste MacOS.
Siden du nu alligevel scanner dine ting i PDF-format, kan du scanne dem som enkelt-filer og så samle dem til en samlet PDF bagefter:
Først scanner du alle dine billeder og navngiver dem i den rækkefølge, de skal sidde i det færdige dokument. De er navngivet som følger i dette eksempel:
Fil_01.pdf
Fil_02.pdf
Fil_03.pdf
Fil_04.pdf
Fil_05.pdf
Fil_06.pdf
Fil_07.pdf
Læg dem gerne i en mappe oprettet til formålet.
Åbn nu Fil_01.pdf i Preview (Billedfremviser).
Vælg derefter Insert -> Page from File… i Preview's Edit-menu og vælg Fil_02.pdf via Open-dialogen.
Gentag processen til og med Fil_07.pdf.
Arkivér Fil_01.pdf for at gemme ændringerne. Nu er Fil_01.PDF en enkelt PDF med alle syv scans.
Jeg anbefaler, at du arbejder på kopier af dine scans, eftersom Fil_01.pdf bliver ændret undervejs.
Vær i øvrigt opmærksom på, om alle dine enklet-PDF'er er orienteret i den samme retning. Hvis ikke, må du rotere de relevante scans i Preview og gemme ændringerne, inden du splejser dem sammen.
Glædelig klippe-klistre.
Tonny Freimanis skrev:Siden du nu alligevel scanner dine ting i PDF-format, kan du scanne dem som enkelt-filer og så samle dem til en samlet PDF bagefter:
Først scanner du alle dine billeder og navngiver dem i den rækkefølge, de skal sidde i det færdige dokument. De er navngivet som følger i dette eksempel:
Fil_01.pdf
Fil_02.pdf
Fil_03.pdf
Fil_04.pdf
Fil_05.pdf
Fil_06.pdf
Fil_07.pdf
Vælg derefter Insert -> Page from File… i Preview's Edit-menu og vælg Fil_02.pdf via Open-dialogen.
Arkivér Fil_01.pdf for at gemme ændringerne. Nu er Fil_01.PDF en enkelt PDF med alle syv scans.
Jeg anbefaler, at du arbejder på kopier af dine scans, eftersom Fil_01.pdf bliver ændret undervejs.
Vær i øvrigt opmærksom på, om alle dine enklet-PDF'er er orienteret i den samme retning. Hvis ikke, må du rotere de relevante scans i Preview og gemme ændringerne, inden du splejser dem sammen.
Glædelig klippe-klistre.
Det du siger at funktionen bare ikke virker i Billedoverførsel?
Nogen alternative apps til at skanne med?
Har du prøvet inde fra billedfremviser
Dirla skrev:Tonny Freimanis skrev:Siden du nu alligevel scanner dine ting i PDF-format, kan du scanne dem som enkelt-filer og så samle dem til en samlet PDF bagefter:
Fil_01.pdf
Fil_02.pdf
Fil_03.pdf
Fil_04.pdf
Fil_05.pdf
Fil_06.pdf
Fil_07.pdf
Glædelig klippe-klistre.
Det du siger at funktionen bare ikke virker i Billedoverførsel?
Nogen alternative apps til at skanne med?
Nej. Ikke i Billedoverførsel. Billedfremviser (Preview). Det program, som macOS som standard bruger til at vise billeder med. Og PDF'er, hvis man ikke har installeret f.eks. Acrobat Reader til det formål.