xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
416
172
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
At skanne med "Billedoverførsel"
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

915

6
22. februar 2025 @ 19:30
Veteran

Hejsa,

Jeg kan bare ikke regne den ud, når jeg skanner fra skanneren vi Mac Billedoverførsel. 

Det går fint med at skanne enkelt sider og gemme i hver sin fil, men når jeg vil have flere sider i samme fil, kan jeg ikke gennemskue hvordan jeg gemmer de skannede sider der skal være i én fil, og så efterfølgende så skanne nogle flere der så skal gemmes samlet i en anden fil. 

Der er som om at når jeg vælger "Kombiner til et enkelt dokument" så gemmes skanningerne nogle gange i et enkelt dokument og nogle gange forsvinder de og bliver ganske enkelt ikke gemt.

Er der andre app til skanning der er bedre? På min firma Windows PC har jeg Canons meget simple app, men den kan ikke køre på nyeste MacOS.

4
0
  36

4817

454
22. februar 2025 @ 20:13
FPU

Siden du nu alligevel scanner dine ting i PDF-format, kan du scanne dem som enkelt-filer og så samle dem til en samlet PDF bagefter:

Først scanner du alle dine billeder og navngiver dem i den rækkefølge, de skal sidde i det færdige dokument. De er navngivet som følger i dette eksempel:

Fil_01.pdf

Fil_02.pdf

Fil_03.pdf

Fil_04.pdf

Fil_05.pdf

Fil_06.pdf

Fil_07.pdf

Læg dem gerne i en mappe oprettet til formålet.

Åbn nu Fil_01.pdf i Preview (Billedfremviser).

Vælg derefter Insert -> Page from File… i Preview's Edit-menu og vælg Fil_02.pdf via Open-dialogen.

Gentag processen til og med Fil_07.pdf.

Arkivér Fil_01.pdf for at gemme ændringerne. Nu er Fil_01.PDF en enkelt PDF med alle syv scans.

Jeg anbefaler, at du arbejder på kopier af dine scans, eftersom Fil_01.pdf bliver ændret undervejs.

Vær i øvrigt opmærksom på, om alle dine enklet-PDF'er er orienteret i den samme retning. Hvis ikke, må du rotere de relevante scans i Preview og gemme ændringerne, inden du splejser dem sammen.

Glædelig klippe-klistre.

Spirituel Maskine

915

6
22. februar 2025 @ 22:36
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Siden du nu alligevel scanner dine ting i PDF-format, kan du scanne dem som enkelt-filer og så samle dem til en samlet PDF bagefter:

Først scanner du alle dine billeder og navngiver dem i den rækkefølge, de skal sidde i det færdige dokument. De er navngivet som følger i dette eksempel:

Fil_01.pdf

Fil_02.pdf

Fil_03.pdf

Fil_04.pdf

Fil_05.pdf

Fil_06.pdf

Fil_07.pdf

Vælg derefter Insert -> Page from File… i Preview's Edit-menu og vælg Fil_02.pdf via Open-dialogen.

Arkivér Fil_01.pdf for at gemme ændringerne. Nu er Fil_01.PDF en enkelt PDF med alle syv scans.

Jeg anbefaler, at du arbejder på kopier af dine scans, eftersom Fil_01.pdf bliver ændret undervejs.

Vær i øvrigt opmærksom på, om alle dine enklet-PDF'er er orienteret i den samme retning. Hvis ikke, må du rotere de relevante scans i Preview og gemme ændringerne, inden du splejser dem sammen.

Glædelig klippe-klistre.

Det du siger at funktionen bare ikke virker i Billedoverførsel?

Nogen alternative apps til at skanne med? 

3032

416
PallMei (Skribent)
22. februar 2025 @ 23:14
Virtual Machine

Har du prøvet inde fra billedfremviser

4817

454
22. februar 2025 @ 23:26
FPU
Dirla skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Fil_01.pdf

Fil_02.pdf

Fil_03.pdf

Fil_04.pdf

Fil_05.pdf

Fil_06.pdf

Fil_07.pdf

Glædelig klippe-klistre.

Det du siger at funktionen bare ikke virker i Billedoverførsel?

Nogen alternative apps til at skanne med? 

Nej. Ikke i Billedoverførsel. Billedfremviser (Preview). Det program, som macOS som standard bruger til at vise billeder med. Og PDF'er, hvis man ikke har installeret f.eks. Acrobat Reader til det formål.

Spirituel Maskine