Min udbyder Cloudnet har skiftet serverindstillinger etc. Jeg har så måttet lave en ny mailkonto på min iPhone fordi jeg ikke kan slette den gamle mailkonto. Når jeg åbner en mail konto kan jeg i bunden slette kontoen, MEN ikke min gamle mailkonto. Muligheden er der ikke. Jeg kan heller ikke ændre serverindstillingen. Den er låst. Min nye mail kan godt modtage mail men ikke sende selv om jeg har gjort den tidligere serverindstilling passiv. Den er stadig en mulighed i de forskellige servere til udgående post.Min tanke er at den gamle serverindstilling blokerer for at sende selv om jeg har gjort den passiv. Er der nogen der har en alternativ måde at slette en mailkonto på en iPhone , nu det ikke kan lade sig gøre i indstillinger?
En hurtig gurgling foreslå det her:
Delete an email account
To close the account completely, visit your email account provider. Go to Settings > Apps > Mail. Tap Mail Accounts, tap the email account you want to remove from your iPhone, then tap Sign Out or Delete Account.
Link til Apple-forum om emnet (på engelsk):
Tonny Freimanis skrev:En hurtig gurgling foreslå det her:
Delete an email account
To close the account completely, visit your email account provider. Go to Settings > Apps > Mail. Tap Mail Accounts, tap the email account you want to remove from your iPhone, then tap Sign Out or Delete Account.
Link til Apple-forum om emnet (på engelsk):
Desværre. Jeg vil i så fald miste alle mine mails. Jeg ønsker udelukkende at slette den version på min iPhone med de gamle serverindstillinger. Eller den gamle server på telefonen. Jeg hr intet ønske om at slette selve mailkontoen med alle mine mails.
Det forstår jeg godt.
Du kan eventuelt tage en snak med Apple Danmark om det på 80 24 08 35 (hverdage 9 - 19).
Inden du går igang med råd, så fortæl:
Hvilket system på iPhone?
Er mail opsat som POP3 eller imap?Så vil du garanteret få en meget brugbar guide