xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
415
172
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Youtube downloader
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)

868

11
14. februar 2025 @ 08:05
Veteran

Hejsa - nogen der kan foreslå en god gratis youtube downloader for mac

Stig Bindner
  9
3
  319

1147

131
14. februar 2025 @ 08:23
Stormogul

har ikke brugt nogen af dem i meget lang tid. men tænker megeat af freeware nu om dage er freemium, hvor man har en hel masse begrænsninger.

men en review jeg lige har læst foreslå nedenstående...

https://www.macworld.com/article/2224692/free-youtube-downloader-for-mac-2024.html

For users who want to download videos without software: Airy YouTube Downloader will help you download videos with multiple formats and really high definition by embedded in the browser you use.

nihad.dk 

2356

172
14. februar 2025 @ 09:20
ASCII jonglør

Jeg har i årevis brugt en meget simpel metode til download af videoer fra youtube - så simpel, at ingen her i forum vil teste den   

• På adressen for den ønskede video tilføjes der blot 2 stk. p'er efter youtube, altså således: youtubepp.com
  • Tryk derefter Enter - and Bob's Your Uncle!

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8700

213
14. februar 2025 @ 10:08
Poseidon

Sjovt, jeg sad lige netop og rodede med det samme her til morgen.

Jeg endte med JDownloader2 fordi den er OSS, fleksibel og gratis. Dog er den i java, og med et ulogisk interface, men jeg bruger den kun til at hente musik ned, så det går nok. 

Alternativt så er det youtube-dl som er rent kommandolinie, eller et betalt stykke software.

Der var engang en Mac...

4808

453
14. februar 2025 @ 10:26
FPU

Jeg bruger trial-versionen af VideoProc.

Mens VideoProc også kan rippe DVD'er og konvertere videoer, har den en lillebror, der hedder MacX YouTube Downloader. Den virker på helt samme måde som VideoProc og fås også i både en trial-version og en fuld version.

I trial-versionen af VideoProc er der begrænsninger på ripning af DVD'er og konvertering af videoer, mens der er fuld adgang til download af YT-videoer, dog med tre sekunders ventetid, før man kan få lov til at klikke på "Download".

MacX downloaderen er der ingen begrænsninger på. Dog åbner den Digiarty's hjemmeside efter hvert download, med mindre man går ind i indstillingerne of fjerner hakket i "Open folder when download complete". Det fandt jeg først ud af her til morgen i forbindelse med besvarelsen af spørgsmålet om en YT-downloader, så jeg tror, at jeg skifter til den i stedet for VideoProc, fordi jeg ikke har brug for de andre funktioner.

To tips:

1. Når man kar kopieret sin YT URL og skal paste den ind i et af de to programmer, er den blå bjælke, hvor der står "Paste & Analyze" faktisk en knap, som gør det, så man slipper for først at paste URL'en ind i feltet og derpå trykke på "Analyze"-knappen ude til højre. Det tog mig faktisk ret lang tid at begribe, selvom Macnyt jo gør helt det samme. Men som Mac-mand fra tiden med System 7, -8 og- 9 har jeg jo været vant til, at knapper faktisk ligner knapper.

2. Begge programmer benytter sig af en cache-mappe, som kun tømmes, når man lukker programmet ned, så den cache-mappe kan blive enorm på sigt, hvis man ellers har en stabil Mac, hvor programmerne blot kan blive smidt i baggrunden. Derfor gravede jeg mig ind til cache-mappen og trak den ud i docken, så jeg kan åbne og tømme den efter behov. Det sker også en sjælden gang i mellem, at filen ikke bliver døbt korrekt og lagt ind i den download-mappe, som man har defineret, selvom filen er komplet. I de tilfælde er det praktisk at kunne fiske den ud af cache-mappen ved at åbne mappen fra docken.

Glædelig prøvekørsel.

Spirituel Maskine

868

11
14. februar 2025 @ 11:14
Veteran

Takker

Stig Bindner

3032

415
PallMei (Skribent)
14. februar 2025 @ 11:40
Virtual Machine

Jeg har Video DownloadHelper installeret i Firefox og den henter uden problemer nogle webinare jeg følger på youtube.

1715

55
14. februar 2025 @ 13:13
Stormogul

jeg bruger den her, den er super god syntes jeg og gratis ( dog max 10 videoer om dagen ) 

Youtube downloader

Iphone 16 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra.

25

1
17. februar 2025 @ 11:22
Let øvet

Brugt den her i mange år :)

https://clipgrab.org/

109

4
18. februar 2025 @ 12:03
Novice

Jeg vil anbefale yt-dlp. Det er en CLI app, der kan bruges på forskellige sider.

Hent Terminal app: yt-dlp fra GitHub
Kan installeres på forskellige måde, jeg gjorde det via Pythons pip modul (kræver python3 og pip modulet installeret):

python3 -m pip install -U yt-dlp
Ved Download fra youtube, indtast nedestående i terminal (udskift URL):
yt-dlp URL

Virker for det meste også på dr.dk med følgende:

yt-dlp --write-subs --embed-subs --embed-thumbnail URL