xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
415
172
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Dårligt wifi
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)

15

0
11. februar 2025 @ 11:16
Nyt medlem

Hej

jeg har dårligt Wifi på min Mac Mini, ifølge “Speed Test” 10/10 Mps

hvis jeg tager samme test på min iPad, siger resultatet tæt på de 200/200 Mps, som jeg betaler Hiper for

via Ethernet er hastigheden også fin

nogen løsningsforslag?

VH

17
2
  432

3032

415
PallMei (Skribent)
11. februar 2025 @ 11:19
Virtual Machine
Boomer skrev:

Hej

jeg har dårligt Wifi på min Mac Mini, ifølge “Speed Test” 10/10 Mps

hvis jeg tager samme test på min iPad, siger resultatet tæt på de 200/200 Mps, som jeg betaler Hiper for

via Ethernet er hastigheden også fin

nogen løsningsforslag?

VH

Check at du køre 5GHz og prøv at genstarte routeren.

15

0
11. februar 2025 @ 12:12
Nyt medlem

Tak for svar Palle,

jeg har genstartet routeren (mange gange), uden at det hjælper

Wifi’ en er sat op som en samlet forbindelse, så 2,4Ghz og 5Ghz, kan ikke vælges seperat

har prøvet at slået ad-blocker og VPN fra, det giver heller ingen forbedring

VH

1147

131
11. februar 2025 @ 12:40
Stormogul

wifi signal er svær at diagnosticere, men du kan starte med at kigge på om din mac mini ligger et sted hvor omgivelser forhindre en god signal? 

• møbler
  • elektronik, skærm, højtaler
  • vægge
  • dårlig antenne i mac mini
  • andre wifi i nærheden

prøv at holde ALT/Option nede mens du trykker på "wifi" ikon oppe i toppen af din skærm. hvad siger den, din mac er forbundet til og med hvilke hastighed? der vil også være information om signal og støj. 

tag evt. en screenshot af det menu og information. så kan nogen jo måske komme med noget brugbart til dig. 

nihad.dk 

3032

415
PallMei (Skribent)
11. februar 2025 @ 14:38
Virtual Machine
Nihad skrev:

prøv at holde ALT/Option nede mens du trykker på "wifi" ikon oppe i toppen af din skærm. hvad siger den, din mac er forbundet til og med hvilke hastighed? der vil også være information om signal og støj. 

tag evt. en screenshot af det menu og information. så kan nogen jo måske komme med noget brugbart til dig. 

Du vil også få mulighed for at vælge åbne Trådløs diagnostisk. Når først den er åben, så er der mange flere muligheder for at debugge og analysere under vindue menuen:

15

0
11. februar 2025 @ 17:41
Nyt medlem

@Nihad, PallMei

tak for Jeres fine inputs, I har givet mig noget nyttigt at arbejde med.

VH

Peter

145

20
13. februar 2025 @ 07:12
Novice

Det ikke bare lige, men som sagt så det første skridt at tjekke hvad din Mini er forbundet med. 

5Ghz er at fortrække, men da dit ikke er opdelt kan det ikke tvinges. Din Mini bør dog vælge det bedste. 

Hvis der meget tilsluttet dit frekvens (2,4 eller 5Ghz) kan der være udfordringer men din kanal har også noget at sige.

Mhz har også betydning, hvis du kan indstille din router til 160 så det at fortrække ellers så bare Max som sikkert er 40/80 på 5Ghz og 20/40 på dit 2,4Ghz. TX-Frikvens er den link hastighed din enhed er forbundet til din router med (hvis jeg husker korrekt) jo højre jo bedre. 

Her ser du min Air M3 tilsluttet min Wifi 6 router.  Jeg kan hente med på til 1100/120Mbit på min 1000/100Mbit forbindelse gennem Yousee.

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro.

15

0
13. februar 2025 @ 09:12
Nyt medlem

Hej PRW

Tak for din respons, min forbindelse ser således ud:

GD

145

20
13. februar 2025 @ 09:56
Novice

Ser umiddelbart fint ud, forklare i hvert fald ikke den dårlige forbindelse. 

Prøv at glemme dit wifi og så tilslut til det igen. 

Klik på Wifi-klik på Wifi indstillinger-klik på de 3 små prikker ud fra dit wifi-klik på glem dette netværk.

Der også den mulighed du kommet til at vælge lav data. Men prøv lige først at glemme dit netværk, genstart din Mini og tilslut igen. 

145

20
13. februar 2025 @ 10:02
Novice

Hvad er det for et skjold med et flueben i ?

Er det VPN ?

8700

213
13. februar 2025 @ 10:54
Poseidon

Det er Adguard.

Der var engang en Mac...

15

0
13. februar 2025 @ 12:37
Nyt medlem

Korrekt David og det er NU slået fra og det har ingen effekt på hastigheden af Wifi.

Jeg har slået den indstilling der “samler” 2.4 og 5.0 Hhz fra, så de nu vises hver for sig.

Det har så gjort (eller noget andet) at min router TP Archer ikke længere kan tilgå nettet overhoved.

Så nu har jeg måtte sætte Hiper’s egen router til og nu virker internettet igen.

Men stadig med dårligt Wifi dækning på Mac Mini’en og kun den.

GD til alle

2012

216
PowerPalle (Administrator)
13. februar 2025 @ 12:51
ASCII jonglør

Hvilken Mac mini model er der tale om her? Er det en Mac mini M2 tillfældigvis?

Der kan være nogle tips her. Mac mini M2 har vist nok nogle genrelle Wifi udfordringer.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3032

415
PallMei (Skribent)
13. februar 2025 @ 13:15
Virtual Machine
Boomer skrev:

Korrekt David og det er NU slået fra og det har ingen effekt på hastigheden af Wifi.

Jeg har slået den indstilling der “samler” 2.4 og 5.0 Hhz fra, så de nu vises hver for sig.

Det har så gjort (eller noget andet) at min router TP Archer ikke længere kan tilgå nettet overhoved.

Så nu har jeg måtte sætte Hiper’s egen router til og nu virker internettet igen.

Men stadig med dårligt Wifi dækning på Mac Mini’en og kun den.

GD til alle

Hvordan måler du hastigheden?

Er du sikker på at adguard er helt slået fra?

Hvis du måler hastigheden i en browser, så prøv en anden browser eller åbent et vindue i en tilstand udvidelser aktiveret.

Prøv at slå den interne firewall i macos fra. Firewall er altid usual suspect ved netværksproblemer, har dog ikke oplevet at den skulle sløve. Derfor er jeg også mere mistænkelig overfor adguard (som jeg forestiller mig virker som en VPN) og evt. browser udvidelser eller andet netværkstrafikken ledes gennem.

15

0
13. februar 2025 @ 16:19
Nyt medlem

@PP, det er en M4

@PallMei, jeg har aldrig anvendt en  firewall og som sagt så er Ad-blocker og VPN slået fra og jeg har så vidt jeg ved ikke browser udvidelser af nogen art.

Jeg måler pt. 25/25 Mps via appen “Speed Test”og det kan/må jeg leve med.

Tillader mig at vende tilbage, hvis der sker forbedringer.

Tak til Jer alle for hjælpen.

VH

Peter

2012

216
13. februar 2025 @ 16:36
ASCII jonglør

Hej Booer

Jeg prøver lige med et andet spørgsmål.

Hvordan har du forbundet din Mac mini m4 med skærm?

Hvis eksempelvis er via HDMI så prøv at lave en hastigheds test uden kablet koblet til (fjern kablet helt). Hvis det giver en bedre wifi ydelse, så er det måske fordi dit HDMI kablet ikke er skærmet godt nok og dermed påvirker din Mac mini's wifi. Det samme kan være gældende hvis du forbinder din skærm med USB-C. Hvis det hjælper uden kablet, så skal du overveje at købe det nyt og bedre skærmet kabel.

Lad migø høre hvordan det går

/PP

15

0
14. februar 2025 @ 10:24
Nyt medlem

Hej PP

du er inde på noget rigtigt

har prøvet med et andet HDMI kabel og anden skærm, nu siger ”speed test” 60/70 Mps, som er tilfredsstillende til mit behov

1000-tak for hjælpen

VH

Peter

2012

216
14. februar 2025 @ 12:22
ASCII jonglør

Hej Boomer

Godt det kunne lede dig på vej mod et bedre resultat.

/PP