xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
4
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
412
168
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
sætte icloud-drive på pause
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

262

2
02. februar 2025 @ 20:13
Juniormedlem

Jeg har sat min macbook op, så skrivebord og dokumenten er i iCloud-drive. Det fungerer super som backup og for at kunne tilgå filer på fx iPad.

Men i nogle perioder arbejder jeg på krydstogstskibe med begrænset og langsomt internet. Så snart, computeren er online vil icloud jo begynde at uploade til skyen og dermed bruge den sparsomme (og dyre) båndbredde. Jeg er mest online kort tid af gangen for fx at checke mail og downloade noder til mit arbejde på skibene.

Kan man "pause" icloud-sync permanent i fx 2 måneder? Jeg kan selvfølgelig godt gå til indstlilinger -> icloud -> iClouddrive indstillinger og fjerne fluebenet i "dokumenter og skrivebord". Men så flytter alle filer (mange mange tusinde) jo til en anden placering, og det vil jeg helst undgå.

Er der en anden måde? Jeg håber, det står klart, hvad jeg mener :)

4
1
  114

8661

212
02. februar 2025 @ 20:23
Poseidon

Nej, det er der ikke udover det du selv nævner.

Den nemme løsning er nok at have en sekundær bruger, hvor du kun har sat de få programmer op du skal bruge og ikke er logget ind på din iCloud Drive konto, og så bare nøjes med at bruge den.

Der var engang en Mac...

3032

412
PallMei (Skribent)
03. februar 2025 @ 06:34
Virtual Machine

Her er et par muligheder der virkede i 2020, måske de stadig gør, hvert fald betalings løsningen:

https://woorkup.com/block-icloud-sync/

262

2
03. februar 2025 @ 09:05
Juniormedlem

Tusind tak - TripMode ser ud til at være det, jeg har brug for. Men ærgerligt, at man ikke bare kan gøre det i OS

2349

168
03. februar 2025 @ 09:55
ASCII jonglør

TripMode - tak for den, gør lige hvad der er brug for   Fatter i øvrigt ikke, at Apple ikke forlængst selv har sørget for en On/Off-knap på iCloud Drive til brug for alle os, der rejser rundt med en MacBook. Måske det kommer...

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”