Hvor er jeg dog ualmindelig træt af DR's DRTV App på Apple TV. Der er desværre flere fejl og uhensigtsmæssigheder men den fejl der fylder mest i min hverdag er, at jeg skal logge ind hver og hveranden dag.
Seneste scenarie er at jeg i går blev bedt om at logge ind, hvilket jeg gjorde. I dag bliver jeg sørme bedt om at gøre det igen. Hvorfor pokker husker den det ikke? Er der noget jeg kan gøre i en indstiling eller andet, ... eller er det bare et møh produkt fra DRs side.
Alle andre streaming tjenester virker en som de skal eller markant bedre.
Andres erfaringer eller gode tips?
... og her skulle jeg lige nyde lidt storpolitik :)
Fuldstændig enig. Det er:
Der er som så ofte før tale om ren og skær arrogance fra DRs side over for samtlige kunder, seere og lyttere - ja, over for hele landets befolkning, som skal betale deres fyrstelige lønninger. Det er i den grad uværdigt - både over for os og over for institutionen DR selv. Jeg vil gå så langt, som at betegne den slags teknisk uduelighed som et destruktivt forræderi over for idéen med DR.
Hvordan denne negative virksomhedskultur kan ændres?
I have no fucking idea...
Stig Storm skrev:Fuldstændig enig. Det er:
- uprofessionel software - og det er de samme problemer, hvis man skal se DR TV i en webbrowser.
- uchecket at det ikke er checket før ibrugtagning
- desværre typisk for DR - og nej, jeg er ikke TV2-fan, ser aldrig den kanal.
Der er som så ofte før tale om ren og skær arrogance fra DRs side over for samtlige kunder, seere og lyttere - ja, over for hele landets befolkning, som skal betale deres fyrstelige lønninger. Det er i den grad uværdigt - både over for os og over for institutionen DR selv. Jeg vil gå så langt, som at betegne den slags teknisk uduelighed som et destruktivt forræderi over for idéen med DR.
Hvordan denne negative virksomhedskultur kan ændres?
I have no fucking idea...
Det her går helt tilbage til dengang ordet "multimedia" var det nye hype. Dengang var formatet på DR's begrænsede udbud i .WMA og .WMV, og så var det ellers op til os Mac-brugere selv at finde codecs, så vi også kunne være med.
Jeg holdt mig så helt fra DR's hjemmeside, dengang de blandede nyheder fra indland og udland på Tekst-TV sammen, som jeg ellers havde linket direkte til, og som blot åbnede et lille vinduer, og som gav det forkromede overblik. Indtil altså et eller andet fjols besluttede, at ind-og udland var den samme surdej.
Jeg prøvede så en gang at streame udsendelsen "Rikke Helms i Riga" på 12 MBit kobber, men det kørte så hakket, at jeg måtte opgive at se de sidste fem minutter. Et par år før havde jeg til gengæld ingen problemer med at streame Christiania TV's udsendelser, godt nok på 40 MBit kobber, men alligevel. Men OK, de streamede også i QuickTime.
Senere købte jeg en brugt iPhone 3GS med det formål at streame P1 over stereoanlægget (Jeg har absolut intet FM-signal), men streamet ville bare ikke starte. Jeg fandt efter nogen søgen nogle gamle DR-forumtråde fra dengang 3GS og iOS 4 var det sorteste, og det viste sig, at der er en bug i iOS 4 versionen af DR-app'en, som forhindrer streamet i at starte. Men det gad man da ikke rette, heller ikke dengang det var nyeste version, og eftersom en 3GS ikke kunne opgraderes til iOS 5, var det løb ligesom kørt.
P1 blev i øvrigt slagtet ret meget, dengang man skulle financiere merudgifterne til Koncerthuset, selvom P1 udelukkende er taleradio. Det fik man heller aldrig en rationel forklaring på.
PowerPalle skrev:Hvor er jeg dog ualmindelig træt af DR's DRTV App på Apple TV. Der er desværre flere fejl og uhensigtsmæssigheder men den fejl der fylder mest i min hverdag er, at jeg skal logge ind hver og hveranden dag.
Det er endda blevet langt værre den sidst uges tid. For streamer jeg nu en enkelt udsendelse, og derefter skal se enten ganske almindelig flow-tv eller streame en anden udsendelse - så er jeg (spoiler-alert: bandeord forude!) kraftedme nødt til at lukke browseren helt ned og derefter logge ind igen for at kunne se nogetsomhelst på DRTV. Og det sker som sagt hele tiden. Det er så utålelig dumt!
Her er jo reelt tale om DRs eget kinesiske kabelsabotageværktøj - og det er så langt ude i hampen, at man må antage, at det er lykkedes for enten den kinesiske efterretningstjeneste eller 5. Kolonne-folk fra Dansk Flokparti at besætte kritiske poster i både ledelse og teknik i DR udelukkende med to formål:
- og foreløbig er disse ødelæggende projekter jo i mange år skredet ganske fortrinligt fremad…
Og DR's support er til grin: De (mange!) gange jeg har skrevet til dem om DR app'en på AppleTV, har svaret været: Prøv at slette og geninstallere app'en.
Hej Martin
Tak for din mail.Det lyder mærkeligt! Prøv at slette DRTV appen og installer den igen. Det kan ofte løse tekniske problemer.
Ak, ak - selvfølgelig retter dette ikke de bugs, der bl.a. medfører, at app'en pludseligt kvitter midt i program. Når jeg så åbner igen, husker den ikke, hvor jeg var kommet til - og jep, er selvfølgeligt logget ind.
Den der med “Det lyder mærkeligt!” er ikke alene en uforskammet afvisning, men også en både udannet og arrogant bemærkning i den situation.
At der tillige indikeres en høj grad af teknisk åndspygmætisme er afsenderen tilsyneladende heller ikke klar over.
Efterhånden er der kun den afgrundsdybe saftige humor tilbage. Så kan vi i det mindste more os med den over kaffen.
For hvordan var det nu, DR, det der funky slogan? Det man hører, er man selv. Nu kan DR så hverken høres eller ses ordentligt. Besynderlige konklusioner kan her drages, endda løbe helt ud i det surrealistiske - alt imens Dag og Dåd forbliver Kæmperim…