Hej derude, ... jer der har hiper.dk eller erfaringer med den ISP.
Jeg er nysgerrig for om Hiper.dk spærrer for port 443. Jeg tænker ikke i den udleverede router men allerede i WAN netværket eller i deres øvrige it-infrastruktur før kundens installation.
/PP
PowerPalle skrev:Hvis jeg forstår rigtigt, så er port 443 det https benytter, så jeg tvivler meget på at de blokere. Det er jo standard protokollen for hjemmesider i dag.Hej derude, ... jer der har hiper.dk eller erfaringer med den ISP.
Jeg er nysgerrig for om Hiper.dk spærrer for port 443. Jeg tænker ikke i den udleverede router men allerede i WAN netværket eller i deres øvrige it-infrastruktur før kundens installation.
/PP
Safari ville ikke fungerede hvis de blokerede port 443.
80.210.69.22 melder at port 443 er spærret.
https://portchecker.co/check-v0
Og jeg har også prøve at validere via andre services.
Min router har ikke spærret for port 443 så vidt jeg kan identificere.
Hej
Hvis port 80 og port 443 er blokeret er der ikke noget internet...
Mvh
Har selv hiper .dk og der er ikke spæret for 443 hos mig.
Det der kunne være, firewall eller ingen tjenester der kører på porten.
Men om der kan differencernes mellem blokeret og lukket, ved jeg ikke.
typisk når ingen tjenester kører på porten, så melder scannere “lukket”.
Den er jeg med på, men hvorfor meldes den som lukket?
PowerPalle skrev:Den er jeg med på, men hvorfor meldes den som lukket?
Alle porte er lukket på den side og tilsvarende sider. Måske de kræver at du gør din maskine synlig fra internettet. Min router har en DMZ indstilling til at gøre en maskine på lokal-nettet synlig på internettet. Jeg har ingen erfaring med det eller haft behov for det. Ved heller ikke om DMZ understøttes af macOS. Men det korte af det lange er, at du ikke kan bruge de sider til at konkludere at din ISP blokere de porte på en almindelig maskine.
edit: jeg tror det er til at teste op imod en server. Så du skal have en server kørende der svare og som er synlig fra internettet. En webserver i tilfældet med 443.
apache er ikke indstillet at "listen" på port 443? eller måske kun indstillet til at gøre det på lokalt? ipv4? ipv6?
PallMei skrev:PowerPalle skrev:Den er jeg med på, men hvorfor meldes den som lukket?
Alle porte er lukket på den side og tilsvarende sider. Måske de kræver at du gør din maskine synlig fra internettet. Min router har en DMZ indstilling til at gøre en maskine på lokal-nettet synlig på internettet. Jeg har ingen erfaring med det eller haft behov for det. Ved heller ikke om DMZ understøttes af macOS. Men det korte af det lange er, at du ikke kan bruge de sider til at konkludere at din ISP blokere de porte på en almindelig maskine.
edit: jeg tror det er til at teste op imod en server. Så du skal have en server kørende der svare og som er synlig fra internettet. En webserver i tilfældet med 443.
Det handler konkret om at få MN på SSL (har lidt tid til at få det til at ske) og baseline er, at det hele virker med port 80 men ikke med port 443, og jeg kan ikke greje, hvorfor - så jeg tænker, at den er placeret netværksmæssigt. hvor den skal være. Jeg har tidligere tæsket det igennem uden held, selv med andre gode mennesker over skulderen (Nihad ).
jeg kan ikke huske om vi nogensinde fik afprøvet at teste configuration... noget med at den kiggede kun efter standard macos install, hvis jeg husker korrekt.
men prøv evt. at slå det hele til som du mener der skal være. og kør nedenstående...
apachectl -t
evt.
apachectl configtest
eller/og
apachectl -S
måske kan du tjekke deres lokationer og køre dem direkte derfra.
whereis apachectl
locate apachectl
which apachectl
Hej Nihad
apachectl configtest melder, at alt er OK
Jeg ved præcis, hvilken Apache installation, der driver værket.
sudo /usr/local/apache2/bin/apachectl
Den melder alt OK når du aktivere mod_ssl?
Kan du tilgå serveren lokalt?
localhost:443?
Den melder alt ok, men jeg kan ikke tilgå serveren på 443.
Du skal kigge i log filer og se om der er noget der.
jeg ved ikke om du skal prøve det først uden webdna. Blot for at se om du har det hele i apache2 konfiguration.
og om firewall eller andet volder problemer.
Når det så er gjort og hvis det virker så tænker jeg du kan prøve dig igen med webdna. Men slå moduler en efter en til så du ved hvor problemet opstå.