Hejsa
Aktuelt konfiguration: 2 styks Mac mini med hver sin eksternt forbundne skærm og hver sit tastatur og mus.
Målbillede: 2 styks Mac mini med 2 forbundne skærme som begge enheder kan bruge og kun et tastatur og en mus. Kan Universal Control håndtere dette, og hvordan?
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan finder Universal Control ud af, hvilken af de to computere der "har magten" (er forbundet og med aktivitet af brugeren)?
/PP
Hej PP
Når du aktiverer universel control, bliver det aktiveret på begge computere
automatisk.
Du kan arrangere hvilken skærm der er højre eller venstre.
Det betyder intet hvilken computer der har tastaturet eller musen.
Tastaturet er aktivt der hvor muse cursoren er.
Det virker bare...
Mvh
Ok, det vil sige to separate computere, der hver har sin egen skærm men deler et tastatur og en mus.
Og dermed ikke to computere, der har og deler to skærme ad gangen alt efter hvilken computer der bruges.
PowerPalle skrev:Ok, det vil sige to separate computere, der hver har sin egen skærm men deler et tastatur og en mus.
Og dermed ikke to computere, der har og deler to skærme ad gangen alt efter hvilken computer der bruges.
Korrekt. Men du kan godt bruge en anden Macs skærm som ekstra skærm under skærm indstillinger. Men jeg kunne ikke få 5k (tror 4k var max).
PallMei skrev:PowerPalle skrev:Ok, det vil sige to separate computere, der hver har sin egen skærm men deler et tastatur og en mus.
Korrekt. Men du kan godt bruge en anden Macs skærm som ekstra skærm under skærm indstillinger. Men jeg kunne ikke få 5k (tror 4k var max).
Baseret på din sidste kommentar, så er følgende spørgsmål relevant.
Når an nu kan bruge en anden Mac's skærm som ekstra skærm, kan den anden Mac så ikke også bruge den-første-Mac's skærm? Således at to Mac'er deles om to skærme og begge har to skærme til rådighed? Jeg tænker at svaret nok er nej.
PowerPalle skrev:PallMei skrev:PowerPalle skrev:Ok, det vil sige to separate computere, der hver har sin egen skærm men deler et tastatur og en mus.
Baseret på din sidste kommentar, så er følgende spørgsmål relevant.
Når an nu kan bruge en anden Mac's skærm som ekstra skærm, kan den anden Mac så ikke også bruge den-første-Mac's skærm? Således at to Mac'er deles om to skærme og begge har to skærme til rådighed? Jeg tænker at svaret nok er nej.
Ja, men ikke samtidigt.