xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
405
167
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Screenshot "bliver hængende"
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

33

0
01. januar 2025 @ 11:25
Let øvet

GODT NYTÅR 😀💫

Jeg plejer at bruge Cmd-Shift 4 til at tage screenshots på min computer. På det seneste har jeg også forsøgt mig med at bruge Cmd-Shift 5. Men jeg oplever at det indrammede felt, som kommer frem ved Cmd-Shift 5 bliver hængende, når billedet er taget. (det har jeg et billede af - hvordan kan jeg vedhæfte dét her?)

Gør jeg noget forkert, eller er det en bug, og er det i givet fald en bug, jeg kan gøre noget ved?

Jeg er på en MacBookPro, M3, OS15.1.1 (ser netop at 15.2 er tilgængelig, den får jeg lige installeret)

6
1
  148

1969

211
PowerPalle (Administrator)
01. januar 2025 @ 13:47
Stormogul

Hej CarstenO

Jeg antager, at du du trykker på "record" eller "capture" knappen og derefter ghar svært ved at fjerne det firkantede felt. Når du er i den situation så klik COMMAND + CTRL + ESC ... det stopper processen og det resultat der er optaget placeres på dit skrivebord med mindre du har valgt en anden destination.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8661

212
01. januar 2025 @ 15:18
Poseidon

Command-Shift-5 er skræmoptagelse, så det er forventet at den bliver hængende indtil du stopper den.

Der var engang en Mac...

1969

211
01. januar 2025 @ 16:42
Stormogul

Det er både billede og video optagelse.  CTRL COMMAND OG ESC får dig ud af klemmen 

4767

443
01. januar 2025 @ 18:34
FPU

Cmd-Shift-3 tager et billede af hele skærmen. Afsluttes automatisk

Cmd-Shift-4 lader dig vælge et udsnit af skærmen med cursoren. Afsluttes med mouse-up (eller ved et nyt klik, hvis man bruger "hængende mus" (tap to click).

Cmd-Shift-5 laver en optagelse af en proces, f.eks. hvordan man åbner en mappe ved at dobbeltklikke på den. Afsluttes som nævnt ovenfor.

Spirituel Maskine

2985

405
PallMei (Skribent)
01. januar 2025 @ 19:21
Bit kongen

Den toolbar der kommer i bunden, når du bruger cmd+shift+5 har en indstilling menu, hvor du kan fjerne fluebenet fra Vis flydende miniature.

Men Ja, man kan ikke tage screenshot af den.

1969

211
01. januar 2025 @ 21:56
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Cmd-Shift-3 tager et billede af hele skærmen. Afsluttes automatisk

Cmd-Shift-4 lader dig vælge et udsnit af skærmen med cursoren. Afsluttes med mouse-up (eller ved et nyt klik, hvis man bruger "hængende mus" (tap to click).

Cmd-Shift-5 laver en optagelse af en proces, f.eks. hvordan man åbner en mappe ved at dobbeltklikke på den. Afsluttes som nævnt ovenfor.

Cmd-Shift-5 kan bruges både til at optage video/proces men også still-billeder.

De første 3 knapper fra venstre er til skærmbilleder og de efterfælgende 2 er til video/proces. Options-knappen giver forskellige indstillings muligheder og Captyre (som skifter navn alt efter hvad man vælger) sætter processen/optagelse igang).

/PP