GODT NYTÅR 😀💫
Jeg plejer at bruge Cmd-Shift 4 til at tage screenshots på min computer. På det seneste har jeg også forsøgt mig med at bruge Cmd-Shift 5. Men jeg oplever at det indrammede felt, som kommer frem ved Cmd-Shift 5 bliver hængende, når billedet er taget. (det har jeg et billede af - hvordan kan jeg vedhæfte dét her?)
Gør jeg noget forkert, eller er det en bug, og er det i givet fald en bug, jeg kan gøre noget ved?
Jeg er på en MacBookPro, M3, OS15.1.1 (ser netop at 15.2 er tilgængelig, den får jeg lige installeret)
Hej CarstenO
Jeg antager, at du du trykker på "record" eller "capture" knappen og derefter ghar svært ved at fjerne det firkantede felt. Når du er i den situation så klik COMMAND + CTRL + ESC ... det stopper processen og det resultat der er optaget placeres på dit skrivebord med mindre du har valgt en anden destination.
/PP
Command-Shift-5 er skræmoptagelse, så det er forventet at den bliver hængende indtil du stopper den.
Det er både billede og video optagelse. CTRL COMMAND OG ESC får dig ud af klemmen
Cmd-Shift-3 tager et billede af hele skærmen. Afsluttes automatisk
Cmd-Shift-4 lader dig vælge et udsnit af skærmen med cursoren. Afsluttes med mouse-up (eller ved et nyt klik, hvis man bruger "hængende mus" (tap to click).
Cmd-Shift-5 laver en optagelse af en proces, f.eks. hvordan man åbner en mappe ved at dobbeltklikke på den. Afsluttes som nævnt ovenfor.
Den toolbar der kommer i bunden, når du bruger cmd+shift+5 har en indstilling menu, hvor du kan fjerne fluebenet fra Vis flydende miniature.
Men Ja, man kan ikke tage screenshot af den.
Tonny Freimanis skrev:Cmd-Shift-3 tager et billede af hele skærmen. Afsluttes automatisk
Cmd-Shift-4 lader dig vælge et udsnit af skærmen med cursoren. Afsluttes med mouse-up (eller ved et nyt klik, hvis man bruger "hængende mus" (tap to click).
Cmd-Shift-5 laver en optagelse af en proces, f.eks. hvordan man åbner en mappe ved at dobbeltklikke på den. Afsluttes som nævnt ovenfor.
Cmd-Shift-5 kan bruges både til at optage video/proces men også still-billeder.
De første 3 knapper fra venstre er til skærmbilleder og de efterfælgende 2 er til video/proces. Options-knappen giver forskellige indstillings muligheder og Captyre (som skifter navn alt efter hvad man vælger) sætter processen/optagelse igang).
/PP