Hej
Jeg har en iPhone 16 max Pro, og et Apple Watch Ultra. Jeg har et E-sim abonnement til samme AW.
Mit problem er, at alt virker når telefon og ur er i nærheden af hinanden, men så snart at man er væk fra wifi & hvis man slukker telefonen (eller efterlader den hjemme), så kan jeg ikke sende/modtage mails, jeg kan godt ringe/sende sms.
Dette er kun når jeg er i Spanien, hjemme i Danmark virker alt 100%
Nogen der evt. kender problemet, og har en løsning ?
Glemte lige - hvordan får jeg lyd på AW, så jeg kan ringe UDEN airpods og lign. men direkte på telefonen ?
Ad 1.
Tjek hvordan dit abonnement virker i - ring til din udbyder
Tjek din manual til Apple Watch
Er du sikker på, at dit mobilselskab understøtter roaming (brug i udlandet) på eSIM til Apple Watch?
Hvis de gør, skulle du kunne aktivere det i appen Indstillinger på dit Apple Watch:
Kender ikke problemet.
Men løsningen er simpel: Bliv hjemme. 😄
Stig Bindner skrev:Hej
Dette er kun når jeg er i Spanien, hjemme i Danmark virker alt 100%.
Ved dels af egen erfaring, dels fra bekendte der har boet i Barcelona, at IT i det hele taget ikke altid fungerer optimalt i Spanien. Ved internettets start var der fx ustandselig vrøvl med forbindelsen til web både på fastnet og mobilnet - selv adskillige år efter, at det i andre lande var blevet fint fungerende.
Jeg er kunde hos 3, der normalt yder en OK roaming-service i udlandet. Var selv i Spanien i sidste uge med iPhone, de fleste steder var der en udemærket data-forbindelse med 5G eller 4G. Undtagen var naturligvis de steder, hvor 3G stadig var den eneste dækning - og det var min oplevelse, at mobilnet med kun 3G stadig er ret udbredt og ikke sjældent det eneste uden for byerne. Måske du har været i et område, hvor AW ikke kunne fungere optimalt, fordi der sporadisk kun var 3G?
Hej
Tak for input, men der er meget fint 4G signal på AW, og fint 5G signal på min iPhone.
Til andre i tråden, så er roaming slået til på uret, og min udbyder siger at alt er fint, og jeg har roaming på min abonnement. Men stadig virker det ikke, tænker det må være en indstilling i uret.
Stig Bindner skrev:Hej
Tak for input, men der er meget fint 4G signal på AW, og fint 5G signal på min iPhone.
OK, men da problemet kun optræder i Spanien, googlede jeg af ren interesse problemet - på trods af din udbyder siger alt er OK.
Det lader til, at roaming til og fra et ekstra eSIM-kort kan være underlagt forskellige ekstra betalingskrav i forskellige lande. Kan se, at man skal/skulle åbenbart hos visse udbydere i Spanien forlods enten betale ekstra for roaming på et ekstra eSIM-kort tilknyttet ens nationale abonnement eller købe et lokalt eSIM - og er den side af sagen ikke i orden: no deal på trods af at ens danske udbyder “på forsiden” hævder, at roaming er med i ens abonnement i udlandet.
Hvis dette er tilfældet, så står der sikkert med små bogstaver et sted i kontrakten med ens danske udbyder, at der kan optræde fx betalingskrav i udlandet for det ekstra eSIM, der ellers er inkluderet i prisen, når man bruger det i DK. Måske udbyder i sit svar til dig blev repræsenteret af et ungt menneske med begrænset viden og erfaring? Det er ihvertfald set før.
Du har med sikkerhed ret i en ting - at man bliver betjent af en person der intet ved om deres produkter.