Sidder med en M1 MacBook Pro, modellen med touchbar og TouchID samt seneste MacOS fulde opdateret.
Har fornyligt fået behov for at benytte 2 bruger konti på maskinen og skifte imellem dem jævnligt.
Fandt ud af at man kan gøre dette ved i første omgang at logge på begge konti en efter en og så holde fingeren på touchID knappen nogle sekunder for så at trykke knappen ned og det virker også indimellem, men netop kun indimellem. Systemet registrerer for ofte ikke at jeg holder fingeren på touchID. TouchID generelt fungerer rigtigt fint det er kun ved skift imellem bruger at problemet opstår.
Nogle andre der bruger funktionen?
Har problemer med den?
Fundet en løsning?
Kendte ikke den funktion, men har heller ikke behov for at skifte mellem flere brugere.
Kunne være smart, men jeg syntes heller ikke det fungere pålideligt på min MBA. Jeg vil dog mene du har en fordel med Touch Bar, fordi den så skulle skrive, når du skal trygge.
Hvis din Mac har Touch Bar: Anbring en finger på Touch ID, indtil “Tryk på Touch ID for at skifte til [dit navn]” vises i Touch Bar, og tryk derefter på Touch ID, til der lyder et klik.
På maskiner der ikke har touch bar, skulle der komme et klik. Men et kan jeg ikke høre og lyd er i det hele taget noget jeg har slukket undtaget til video.