Efter den sidste opdatering til OS 15.2. vil min Canon printer/scanner MX720 ikke scanne. Når jeg starter billedoverførelse får jeg ”Failed to open a connection to the device (-21345)” Søgning på netter om fejl 21345 giver ikke umiddelbart noget jeg kan genkende - synes mest til vindåse. Min Brother MFC-J6710DW scanner fint, og fra min MBP 2011 OS 10.11.6 kan jeg også scanne med min Canon MX720.
Jeg tror jeg ved første forsøg med start af scanning efter opdatering blev spurgt om noget med … forbindelse til andre enheder på netværk.. eller noget lignende. Jeg mener jeg svarede nej til spørgsmålet. Måske er der noget der. Jeg har set på godkendelser, deling etc., men jeg synes ikke der ligger svar/muligheder der.
Sikkert en fejl 40, men den skal lige findes/rettes.
Et gennemgående tema for dem der har løst det, lader til at hente driver og installere på ny.
Som f.eks.
https://macmanus.nl/2021/03/16/fixed-canon-scanner-error-21345-on-m1-mac/
Kan dog ikke finde nyere drivere end til MontereyTak for input - det gav dog ingen løsmning.
MichaelCorfitsen skrev:Tak for input - det gav dog ingen løsmning.
Afinstallerede du først?
Har du prøvet at slå firewall og se det er den der spærre (usual suspect ved alle for for netværksrelaterede problemer).
Jeg har ikke slået firewall til - hverken før eller nu.
PallMei skrev:MichaelCorfitsen skrev:Tak for input - det gav dog ingen løsmning.
Afinstallerede du først?
Hvad skulle jeg afinstallere (jeg har fjernet printer, genindsat samt genhentet diverse drivere.
Jeg har naturligvis også kørt en Recover. Jeg kører lidt i ring.
MichaelCorfitsen skrev:Jeg tror jeg ved første forsøg med start af scanning efter opdatering blev spurgt om noget med … forbindelse til andre enheder på netværk.. eller noget lignende. Jeg mener jeg svarede nej til spørgsmålet. Måske er der noget der. Jeg har set på godkendelser, deling etc., men jeg synes ikke der ligger svar/muligheder der.
Tjek Anonymitet & Sikkerhed->Lokalt netværk, der har min Epson scanner behov for adgang.
Der var den, scanner virker - tusind tak.