Hej alle
Jeg har et problem med en fyldt harddisk på min 15” MBP fra 2017, med Mojave.
Jeg har haft Dropbox i mange år og har også benyttet mig af deres mulighed for at man har filer der kun findes online. Problemet er at jeg ikke kan slette filer for at få mere plads, fordi de først skal hentes ned og det er der jo ikke plads til………….
Hvad dælen gør jeg??
Any one?
Mvh
Henrik
Problemet med den fyldte harddisk kender vi vel alle. Den sikre løsning er her en ekstern harddisk, som man laver en såkaldt partition på. Ordet er latin, og betyder skillevæg eller skot. En partition kan nemt oprettes og dimensioneres med Diskværktøj, således at man deler den eksterne HD op i to eller flere afdelinger alt efter behov. Hver partition fungerer derefter som en selvstændig harddisk med de attribuerer en HD nu engang har.
Du kan fx vælge at partitionere din eksterne HD i to dele:
Efter du har oprettet denne sidste del, kan du flytte filer fra din Mac over på denne. Således får du plads på din Mac til at hente filer fra Dropbox ned på din Mac og samtidig bevare alle dine filer.
Slet nogle filer uden for Dropbox, eller gå på Dropbox.com og slet dine filer.
Du bør have mindst ~20Gb ledig plads på din harddisk, da systemet bruger den som cache og din maskine derfor kan blive utrolig langsom hvis disken er fyldt.
Tak Factory, jeg tjekker det!
Tak David, jeg fik faktisk slettet nogle filer uden for Dropbox og fik lidt mere plads, dog kun 15 GB, må prøve lidt mere:-)