Min 17-årige datter har jævnligt brokket sig lidt over, hendes 2019 MBP Intel 1.3MHz viser intet batteri ved hver åbning, hvorefter hun sætter strøm til, og lige pludselig er batteriet oppe på 68%, så en kedelig oplevelse.
Så fredag aften omkring klokken 17.00 rev jeg plastret af og købte en 13 tommer MacBook Air med M3 chip og 16 GB RAM og 256GB SSD, og den blev leveret på matriklen her mandag morgen 09:08. Godkendt levering af Apple Store.
Jeg finder det som en passende skolecomputer til 1.-3.g samt uni til sin tid; nu har pigebarnet dobbelt så meget RAM som hendes Far har i hans MBP M3 😳🫣
Jeg vurderer, det er en god handel; dels fordi Apple 30OKT2024 indførte 16GB RAM som mindste RAM konfiguration på alle MBA M3 VEL ALT MÆRKE UDEN EN ENSTE KRONE i ekstrabetaling for 16GB, som Apple jo ellers har flået brugere for de sendte 15 år, og dels fordi Apple SÆNKEDE prisen fra MBA M2 indstigningsmodellen og så 2024s MBA indstigningsmodel med cirka 1700,00 kroner ift til sidste års tilsvarende model, og fordi Apple normalt kræver 1800,00 kroner i merpris for en opgradering på 8GB.
Så altså en M3 arbejdshest for omkring 13k, købt for 10k, dvs. god handel (helt uden om hele BF hysteriet; jeg håber og tror, hun bliver glad for den).
Migration tog 36 minutter via Thunderbolt 4 kabel, og min store pige blevet ovenud lykkelig for det nye bæst.
God macdag til alle
error40
error