xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
402
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Failed to activate device
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
I dag @ 08:21

"Failed to activate device" på en intel Mac, hvad gør man

  1
0
  19

2892

402
PallMei (Skribent)
I dag @ 08:35
Bit kongen
RichD skrev:

"Failed to activate device" på en intel Mac, hvad gør man

Hvad har du prøvet? 

Der er masser af vejledninger hvis du søger på det

Hvis du får fejlen “Failed to activate device” på en Intel-baseret Mac, skyldes det ofte problemer med at forbinde til Apples aktiveringsservere. Her er nogle trin, du kan tage for at løse problemet:
1. Tjek netværksforbindelsen
• Sørg for, at din Mac er korrekt forbundet til internettet. Hvis WiFi-menuen ikke vises i Recovery Mode, kan du prøve følgende:
• Brug et Ethernet-kabel til at forbinde direkte til din router.
• Alternativt kan du bruge din telefons personlige hotspot ved at forbinde den via USB og aktivere deling af internet.
2. Start i Recovery Mode
• Sluk din Mac, og start den i Recovery Mode:
• Hold Command (⌘) + R nede under opstart for at starte fra den indbyggede Recovery Mode.
• Hold Option + Command + R nede for at starte fra Internet Recovery (kræver internetforbindelse).
• Når du er i Recovery Mode, skal du prøve at vælge et WiFi-netværk og genoptage aktiveringen.
3. Brug Apple Configurator og DFU-gendannelse
Hvis ovenstående ikke virker, kan du prøve en DFU-gendannelse ved hjælp af en anden Mac:
• Download og installer Apple Configurator på en anden Mac.
• Forbind din problematiske Mac til den anden Mac via et USB-C-kabel.
• Sæt din Mac i DFU-tilstand (Device Firmware Update):
• For Intel-baserede Macs: Følg specifikke instruktioner for din model for at gå i DFU-tilstand.
• Brug Apple Configurator til at udføre en fuld gendannelse (ikke kun “revive”). Dette nulstiller firmwaren og macOS fuldstændigt.
4. Slet Mac’en igen
Hvis problemet fortsætter, kan du prøve at slette din Mac igen via Recovery Assistant:
• Klik på Recovery Assistant i menuen øverst til venstre, og vælg “Erase Mac”.
• Dette vil fjerne alt indhold fra harddisken og give dig mulighed for at starte aktiveringsprocessen på ny.
5. Kontakt Apple Support
Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan problemet skyldes et serverproblem eller en fejl i aktiveringslåsen. Kontakt Apple Support for yderligere hjælp. Sørg for at have bevis på ejerskab klar, hvis det bliver nødvendigt.
Vedholdenhed er ofte nødvendig med disse trin, især under DFU-gendannelse, da det nogle gange kræver flere forsøg før succes.