Jeg har en "Imac fra Late 2013", som er patchet til at køre Sonoma 14.3.1
Jeg har et stort regneark (1,89GB) med mange faner og referencer mellem faner.
Jeg oplever nu, at det bliver meget langsomt og ofte ikke vil gemme.
jeg har prøvet både med lokal lagring, Dropbox og iCloud, lige meget hjælper det.
Er der andre, der har oplevet noget tilsvarende, og evt har en løsning?
Jmolgaard skrev:Jeg har en "Imac fra Late 2013", som er patchet til at køre Sonoma 14.3.1
jeg har prøvet både med lokal lagring, Dropbox og iCloud, lige meget hjælper det.
Det ser ud til at være et problem med numbers, hvis du har mange "volatile" funktioner. Det er funktioner som genberegnes for hver eneste ændring. Desværre har Numbers ikke mulighed for at slå automatisk genberegning fra.
Jeg ved ikke om der er nogen løsning ud over at skifte program eller splitte regnearket op i mindre dele.
Men du kan også check aktivitetsovervågning om flaskehalsen skulle ligge et andet sted, som f.eks. hukommelse.
PallMei skrev:Jmolgaard skrev:Jeg har en "Imac fra Late 2013", som er patchet til at køre Sonoma 14.3.1
Det ser ud til at være et problem med numbers, hvis du har mange "volatile" funktioner. Det er funktioner som genberegnes for hver eneste ændring. Desværre har Numbers ikke mulighed for at slå automatisk genberegning fra.
Jeg ved ikke om der er nogen løsning ud over at skifte program eller splitte regnearket op i mindre dele.
Men du kan også check aktivitetsovervågning om flaskehalsen skulle ligge et andet sted, som f.eks. hukommelse.
Også mit bud - 1,89 GB er et meget stort regneark at håndtere i hukommelsen