Ja, overskriften siger det hele. Jeg har deaktiveret min personlige samt macnyt's "twitter"-profiler. De er begge uigenkaldeligt nedlagt. Hvorfor, tja ...
Det betyder, at man ikke længere kan se opdateret macnyt driftsinformation, hvis macnyt.dk ikke ikke er tilgængelig.
Bluesky er værd at overveje, det minder meget om Twitter i de tidlige dage.
Der kan bruges eget domænenavn som brugernavn, hvilket er praktisk til fx driftsinformation.
Det tog dig alt for lang tid Palle. Jeg slettede min konto for halvandet år siden. Fik nok af fasiscmebulen herinde.
Jeg har oprettet mig på Bluesky i stedet. Det virker også som om den har momentum.
David Munch skrev:Det tog dig alt for lang tid Palle. Jeg slettede min konto for halvandet år siden. Fik nok af fasiscmebulen herinde.
Jeg har oprettet mig på Bluesky i stedet. Det virker også som om den har momentum.
Ja, men jeg gjorde det og af samme årsag men dråben var sidste uge :)
PowerPalle skrev:David Munch skrev:Det tog dig alt for lang tid Palle. Jeg slettede min konto for halvandet år siden. Fik nok af fasiscmebulen herinde.
Nå, jeg troede, at det var p.g.a. Musk's udnævnelse til administrationsudrensningsminister i dag. :0)
Jeg tilmeldte mig X i løbet af 2024 for at holde øje med, om, og i givet fald hvornår, et bestemt band går på turne, og så for at få opdateringer på Macnyt-nedetid. Men jeg har fundet et andet sted til at holde øje med koncerter, og Macnyt's nedetid jeg så bare leve med.
Eftersom jeg ikke bruger X til noget som helst andet, kan jeg også lige så godt lukke min konto der.
Har aldrig været på FB og X - har andet at bruge min tid på.
Jeg var på Twitter en uges tid for nogle år siden, jeg kunne simpelthen ikke se hvad jeg skulle med Twitter, ligegyldige mennesker der skrev ligegyldige ting om ligegyldige emner - så jeg lukkede min konto igen og har på intet tidspunkt savnet den :)
På baggrund af ovenstående indlæg kan man vel konkludere, at det eneste sted vi muske kommer til at savne MacNyt på X bliver på Mars.
Tonny Freimanis skrev:PowerPalle skrev:David Munch skrev:Det tog dig alt for lang tid Palle. Jeg slettede min konto for halvandet år siden. Fik nok af fasiscmebulen herinde.
Nå, jeg troede, at det var p.g.a. Musk's udnævnelse til administrationsudrensningsminister i dag. :0)
Jeg tilmeldte mig X i løbet af 2024 for at holde øje med, om, og i givet fald hvornår, et bestemt band går på turne, og så for at få opdateringer på Macnyt-nedetid. Men jeg har fundet et andet sted til at holde øje med koncerter, og Macnyt's nedetid jeg så bare leve med.
Eftersom jeg ikke bruger X til noget som helst andet, kan jeg også lige så godt lukke min konto der.
Den blev så deaktiveret tidligere på dagen, efter lidt bøvl med at finde ud af hvordan. Men det gik. Nu skal jeg bare holde mig fra den i 30 dage; så bliver den automatisk udslettet.
Men det undrer mig godt nok, at jeg siden 2023 (ikke 2024 som skrevet i mit forrige indlæg), fik skrabet 11 disciple sammen, selvom jeg var så godt som 100% inaktiv. De er skøre, de twittere [dok-dok-dok].
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:Jeg var på Twitter en uges tid for nogle år siden, jeg kunne simpelthen ikke se hvad jeg skulle med Twitter, ligegyldige mennesker der skrev ligegyldige ting om ligegyldige emner - så jeg lukkede min konto igen og har på intet tidspunkt savnet den :)
Spot on! Men det gælder vel ikke kun Twitter / X - men 99% af alt SoMe? 🙈😀
puggaard skrev:Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:Jeg var på Twitter en uges tid for nogle år siden, jeg kunne simpelthen ikke se hvad jeg skulle med Twitter, ligegyldige mennesker der skrev ligegyldige ting om ligegyldige emner - så jeg lukkede min konto igen og har på intet tidspunkt savnet den :)
Spot on! Men det gælder vel ikke kun Twitter / X - men 99% af alt SoMe? 🙈😀
Jeg synes Facebook er brugbar til at holde kontakt med gamle venner og bekendte, samt der er grupper for næsten alle de interesser man kan forestille sig (f.eks. min kajakklub, Havkajakroerne i Danmark, min bilmodel og mærkegrupper for urmærker som interesserer mig). Jeg er dog ikke bleg for at blokere brugere og bekendte som lægger alt for meget ligegyldigt skrammel op
Facebook er god til at holde kontakt med gamle bekendte, samt holde sig orienteret med lokalmiljøet, både hvad nyheder og events angår. Derudover er Facebook udemærket til salg af ting, og for mig rigtigt god hvad specifikke hobbyer angår.
Twitter brugte jeg meget i forskersammenhæng. Der var rigtigt gode specifikke diskussionskanaler, rigtig god eksponering til artikler jeg måske ellers ikke havde set, og jeg fulgte rigtigt mange individer som var relevante for min forskning, hvilket var utroligt brugbart.
Bluesky er pt. kun for hyggens skyld, men det er også fint. Der er en rigtig positiv vibe derinde lige nu, fordi alle er flygtet fra fascismebulen, og der endnu ikke er nogen bots eller provokative individer. Det er en fantastisk følelse som jeg helt havde glemt hvordan kunne være online. Og som forfatter er der allerede rigtig god gang i den derinde hvor man kan snakke med ligesindede.