xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
394
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
SONOS - problem med at aktivere musikbiblioteket.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

495

19
10. november 2024 @ 21:55
Seniormedlem

Jeg har opdateret til OS15.1.I dag skulle jeg tilføje noget nykøbt musik (iTunes som jeg plejer), og da jeg så ville opdatere musikarkivet i mit SONOS var biblioteket "væk" set fra SONOS - mit arkiv er intakt. Jeg tænkte, det er nok den opdatering der har gjort knuder, og at jeg bare skal genetablere SONOS forbindelse til mit musikarkiv. 

Jeg går processen igennem på SONOS app, men støder så på denne

og går på nettet på del og gennemføre det anbefalede. Det hjælper ikke. Jeg finder et gammelt råd frem fra en tidligere fejl med SONOS og biblioteket

og gennemføre dette. Det hjælper heller ikke (kommer til at tænke på Jørgen Ryg).

Det er noget med arkivdelingen og godkendelser, men jeg kan ikke få det løst. Kan I hjælpe.

9
0
  140

2892

394
PallMei (Skribent)
11. november 2024 @ 06:22
Bit kongen

Du kan prøve om stien virker i finder med cmd+k (oprette forbindelse til server) og  skrive smb: foran. Du kan også prøve at erstatte iMac-5 med ip-adressen som du kan se inde under arkiv deling. Ulempen er, at du kan risikere at din router tildeler en anden adresse, hvis ikke du fortæller at den altid skal have den adresse. Det er nok især, hvis du skifter router eller nulstiller den.

https://support.sonos.com/da-dk/article/error-913-when-adding-a-music-library-share 

Gå det igennem og dobbelttjek dine indstillinger. Jeg tror også du vil have mere held i deres forum:

https://en.community.sonos.com/search?q=913 

495

19
11. november 2024 @ 07:38
Seniormedlem

Jeg fik ikke skrevet, at musikbiblioteket ligger på en extern HD med kabelforbindelse, og sådan har det også virket i mange år, men nu har jeg et problem. Som skrevet har jeg tidligere haft dette problem og fået det løst, men jeg kan ikke huske/finde hvordan. Dengang var det ikke noget med IP-adresser der løste problemet, det var noget med godkendelser/deling.

2892

394
PallMei (Skribent)
11. november 2024 @ 08:26
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg fik ikke skrevet, at musikbiblioteket ligger på en extern HD med kabelforbindelse, og sådan har det også virket i mange år, men nu har jeg et problem. Som skrevet har jeg tidligere haft dette problem og fået det løst, men jeg kan ikke huske/finde hvordan. Dengang var det ikke noget med IP-adresser der løste problemet, det var noget med godkendelser/deling.

Kabelforbindelse til hvad og hvilken type kabel, DAS (Direct Attached Storage) eller NAS (Network Attached Storage)?

Hvis det DAS tilsluttet mac skal den være selvfølelig være mounted på computeren. Du skal også have oprettet deling til den mappe med de rette rettigheder, ellers ville stien hedde noget under //iMac-5/Volumes/

Tjek din indstillinger (især pkt 6 fra dit eget link)

https://support.sonos.com/da-dk/article/share-your-macos-music-folder-with-sonos

Nogen gange kan de hjælpe a starte forfra

495

19
11. november 2024 @ 09:19
Seniormedlem

Jeg har afinstalleret SONOS, geninstalleret, genstartet, diskrep. - jeg kan ikke komme i tanke om mere. Ingen resultat. Det er en USB-C forbindelse, men som oplyst - der er ingen ændring i min opsætning og det har virket i mange år, så jeg kan ikke se, at det skulle være der. Det må være i SONOS app og i delingsgodkendelser at problemet ligger.

Jeg har kørt det hele igennem flere gange (een burde sådan set være nok) men jeg "kører i ring" - lander på fejl 913 hver gang.

4696

418
11. november 2024 @ 11:07
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg har afinstalleret SONOS, geninstalleret, genstartet, diskrep. - jeg kan ikke komme i tanke om mere. Ingen resultat. Det er en USB-C forbindelse, men som oplyst - der er ingen ændring i min opsætning og det har virket i mange år, så jeg kan ikke se, at det skulle være der. Det må være i SONOS app og i delingsgodkendelser at problemet ligger.

Jeg har kørt det hele igennem flere gange (een burde sådan set være nok) men jeg "kører i ring" - lander på fejl 913 hver gang.

En gurgling på

error 913 macOS 15

gav følgende klare besked:

This error commonly occurs when you're trying to add a music library share using the Sonos apps for macOS or Windows, specifically when choosing either the “Music folder” or “Another folder or drive connected to my computer” options. These methods of sharing a music folder are no longer supported. 27 Jun 2024.

Men der er måske et par work-arounds, se især punkt 7: Klik.

Her er der bl.a. link til en YouTube-video, som måske kan hjælpe: Klik.

Citat fra en Sonos Support tråd:

"…support for SMBv1 was removed on purpose and will not be returning".

Du skal tilsyneladende "skifte protokol" til SMBv2 eller (nok) SMBv3 for at få det til at virke. Hvad det er for en protokol, hvordan man skifter til den, om man overhovedet kan skifte til den, og om skiftet vil løse dine problemer, foregår alt sammen et par meter over min hovedhøjde.

Sonos' egen opdaterede manual om tilføjelse af musikbibliotek: Klik.

Hvis det stadig ikke virker, skal du muligvis til at dimse med din Mac's "netbios navn"; det var, hvad en Sonos-tekniker foreslog en kunde. En anden bruger skriver dog, at det måske vil virke, hvis du bruger din Mac's IP-adresse det rigtige sted i Sonos-app'en.

Pøj-pøj!

Spirituel Maskine

495

19
12. november 2024 @ 18:36
Seniormedlem

Problemet løst.

Jeg har været alle forslag fra nettet og fra MacNyt igennem + andre ”skud i tågen”. Jeg ringede så til SONOSog kom hurtigt igennem til en supporter. Hans danske var ikke det bedste og han var ikke ”Mac-mand”, menhan fik ret til at styre min iMac. Jeg hjalp til, hvor hans manglende Mac-kundskaber ikke slog til. Det blev så allede forsøg jeg selv havde været igennem. Der blev prøvet med ny bruger, et andet musikbibliotek og lidt andreeksperimenter. Vi talte så om det med SMB 1/2/3, og der var så noget med, om HD-erne måske var for gamletil at forstå SMB 2 og 3 (SONOS arbejde med SMB 3 blev jeg fortalt). Der blev udvist god vilje, men efter en lille time takkede jeg af og sagde, at jeg havde fået lidt ”krudt” til selv at arbejde videre.

Jeg fik ryddet op efter alle forsøgene, og så tænkte jeg det med HD-alder. De LaSie jeg bruger er fra 2018. Jeg har en 2TB SSD der kun er godt 2 år gammel. Jeg overførte mit bibliotek (ca. 1TB) til denne. I SONOS brugte jeg den med at bruge netværk til at finde biblioteket - og, JUBI - DET KØRER.

Men at SONOS ikke vil servicere sine Mac-kunder bedre, tja.

4696

418
12. november 2024 @ 19:48
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Problemet løst.

Jeg har været alle forslag fra nettet og fra MacNyt igennem + andre ”skud i tågen”. Jeg ringede så til SONOSog kom hurtigt igennem til en supporter. Hans danske var ikke det bedste og han var ikke ”Mac-mand”, menhan fik ret til at styre min iMac. Jeg hjalp til, hvor hans manglende Mac-kundskaber ikke slog til. Det blev så allede forsøg jeg selv havde været igennem. Der blev prøvet med ny bruger, et andet musikbibliotek og lidt andreeksperimenter. Vi talte så om det med SMB 1/2/3, og der var så noget med, om HD-erne måske var for gamletil at forstå SMB 2 og 3 (SONOS arbejde med SMB 3 blev jeg fortalt). Der blev udvist god vilje, men efter en lille time takkede jeg af og sagde, at jeg havde fået lidt ”krudt” til selv at arbejde videre.

Jeg fik ryddet op efter alle forsøgene, og så tænkte jeg det med HD-alder. De LaSie jeg bruger er fra 2018. Jeg har en 2TB SSD der kun er godt 2 år gammel. Jeg overførte mit bibliotek (ca. 1TB) til denne. I SONOS brugte jeg den med at bruge netværk til at finde biblioteket - og, JUBI - DET KØRER.

Men at SONOS ikke vil servicere sine Mac-kunder bedre, tja.

Som Sonos-bruger burde du måske hjælpe dine brødre og brødrinder ved i en relevant tråd inde på Sonos Support at nævne det med at bruge nyere diske nok vil virke.

Spirituel Maskine

495

19
12. november 2024 @ 20:38
Seniormedlem

Har overvejet, men der er kun en engelsksproget SONOS Community - jeg skulle nok kunne beskrive det på engelsk - men så skal jeg registreres/logge ind - og jeg skal ikke være flere steder på nettet end højest nødvendigt.

4696

418
12. november 2024 @ 23:06
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Har overvejet, men der er kun en engelsksproget SONOS Community - jeg skulle nok kunne beskrive det på engelsk - men så skal jeg registreres/logge ind - og jeg skal ikke være flere steder på nettet end højest nødvendigt.

Copy that. Me neither.

Spirituel Maskine