xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
394
164
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Jeg kan ikke vælge mit iPhonekamera i Facetime på Mac Mini
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1138

6
09. november 2024 @ 16:04
Stormogul

Hej

Fra min MacBook Air er jeg vant til at den kobler sig på min iPhones (14 Pro) kamera helt uden bøvl når jeg starter Facetime.

Nu har jeg anskaffet mig en af de nye Mac minier, men den vil på ingen måde finde og forbinde til mit iPhones kamera.
De er begge er på det samme Apple ID og Facetime indstillingerne på min Mac Mini er identiske med min Macbook Air's Facetimeindstillinger. Alligevel skriver Facetime på Mac Minien: "Tilslut et kamera for at bruge Facetime".
Et flueben i "Facetime --> Video --> Automatisk kameravalg" på Mac'en gør heller ingen forskel

Er der nogen der kan gennemskue hvad problemet er?

21
0
  254

61

14
09. november 2024 @ 16:21
Novice

Hej

Har du prøvet at. forbinde dem med kabel?

Mvh

1138

6
09. november 2024 @ 16:34
Stormogul

Det har jeg ikke prøvet - før nu. Har slet ikke tænkt at det ville virke, men det gør det.  👍
Det er super med den nødløsning, men det ville være noget federe hvis det kunne virke trådløst - hvilket det stadig ikke gør. 🤷‍♂️

Hvis jeg laver en bluetoothsøgning efter min Mac Mini på min Iphone, siger iPhonen:
"Pardannelse mislykkedes - Mac Mini understøttes ikke."

61

14
09. november 2024 @ 17:26
Novice

Hej

Med hensyn til pardannelse...Du vil altid få den fejlmelding, hvis du prøver at danne par mellem iPhone og computer via bluetooth...de danner par helt automatisk...

Mvh

1138

6
09. november 2024 @ 17:40
Stormogul

Ja ok.
Det er lidt forvirrende at de danner - og så vil de alligevel ikke rigtig være venner under en bluetooth parring. :-)

61

14
09. november 2024 @ 17:49
Novice

Jo...

De er jo allerede parret!

Hvis du kikker på din iPhones bluetooth liste over dine enheder, vil du ikke se din Mac der...

Men du kan teste om de er parrede ved at lave et airdrop fx eller ved at klippe en tekst og så paste det på macen...

Mvh

1138

6
09. november 2024 @ 17:57
Stormogul

Tak.
Ja de er parrede. Airdrop fungerer som det skal.
Jeg har i øvrigt lige fulgt denne lille video og igen igen, og lavet de nødvendige indstillinger, men det hjælper ikke.
Som han foreslår i videoen, kan man også se om iPhone kameraet virker i Photo Booth.
Det gør det heller ikke ...

2892

394
PallMei (Skribent)
09. november 2024 @ 18:08
Bit kongen

Er Bluetooth og wi-fi tændt på begge? 

61

14
09. november 2024 @ 18:09
Novice

Øv øv...

Prøv at ring eller skriv til Apple support...de er meget hjælpsomme...

...og tillykke med den nye Mini...

Mvh

1138

6
09. november 2024 @ 18:40
Stormogul

Ja, bluetooth og wifi er slået til på begge og de er også på samme wifi.
Det er en god idé at kontakte Apple Support. Jeg har slet ikke tænkt på at det var en mulighed.
Har man et par års support når man køber en ny Apple ting eller hvordan?

EDIT: Nej, det kan jeg godt se. Så store flottenheimere er de alligevel ikke.
Jeg kan få nogle måneder kan jeg se: (temmelig småligt må jeg sige)

Teknisk telefonsupport: Aktiv

Dit produkt er berettiget til gratis teknisk telefonsupport.
Anslået udløbsdato: 31. januar 2025

12

1
09. november 2024 @ 23:29
Nyt medlem

Jeg sloges med det i går. Tjekkede indstillinger på Mac mini og iPhone gentagende gange. Men det virkede først, da jeg anbragte telefonen på et stativ.

Nu ved jeg ikke om det at telefonen blev sat fast gjorde udslaget, eller om computer og telefon bare skulle have tid til at kontakte hinanden på den rigtige måde. Men derefter har der ikke været nogen problemer.

(begge apparater er på seneste version af styresystem)

Ja'dak

2892

394
PallMei (Skribent)
10. november 2024 @ 06:59
Bit kongen
MacWin skrev:

Ja, bluetooth og wifi er slået til på begge og de er også på samme wifi.

Tjek vejledningen og se om der er andet mangler

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchl77879b8a/mac

1138

6
10. november 2024 @ 08:41
Stormogul

Tak. Jeg har dobbelttjekket indstillingerne adskillige gange, og jeg kan ikke se at noget skulle mangle eller være indstillet forkert, men nu bliver jeg ringet op af Apple her i formiddag og så må vi se om de kan hjælpe.

1138

6
10. november 2024 @ 09:40
Stormogul

Til dem der skulle være interesserede.
Det kan ikke komme til at virke uden kabel.
Det er en begrænsning Mac Mini'en har, fordi den ikke selv har et kamera. (Noget med noget GDPR tror jeg det var).
Æv.

2892

394
PallMei (Skribent)
10. november 2024 @ 10:08
Bit kongen
MacWin skrev:

Til dem der skulle være interesserede.
Det kan ikke komme til at virke uden kabel.
Det er en begrænsning Mac Mini'en har, fordi den ikke selv har et kamera. (Noget med noget GDPR tror jeg det var).
Æv.

Jeg syntes ikke det giver mening, fordi det netop vil være relevant at bruge iphone som kamera, når der ikke er en. Men lidt internet søgning fortæller at det ikke er noget nyt. Jeg fandt to løsninger:

1. sæt telefon i beskyttet tilstand. Det virker (for) bøvlet og hvis man afsluttede facetime og ønskede at lave et nyt opkald, skal men lukke computeren ned (ikke genstarte).

2. tilslut en webcam og derefter kan iPhone også bruges trådløst. 

1138

6
10. november 2024 @ 10:17
Stormogul

Du har helt ret. Det giver ikke mening og Apple medarbejderen der ringede til mig vidste det heller ikke før hun pludselig fandt et tekst hvor det stor beskrevet. Hun mente heller ikke at hendes kollegaer vidste det.
Ved en hurtig søgning, kan jeg heller ikke læse det nogen steder.

2892

394
PallMei (Skribent)
10. november 2024 @ 11:13
Bit kongen
MacWin skrev:

Du har helt ret. Det giver ikke mening og Apple medarbejderen der ringede til mig vidste det heller ikke før hun pludselig fandt et tekst hvor det stor beskrevet. Hun mente heller ikke at hendes kollegaer vidste det.
Ved en hurtig søgning, kan jeg heller ikke læse det nogen steder.

Jo, det går flere år tilbage. Hvis du har et gammel webcam liggende vil jeg tilslutte den som “dummy” eller købe et billigt. 

61

14
10. november 2024 @ 11:58
Novice

Hej

Her er en video fra YouTube du måske kan bruge...

https://youtu.be/lGCCYZM0z08?si=fWyvOAXkKc4_zmU9

Hvis du ikke vil klikke på linket, så søg efter Ministry Hacks på YouTube...

Mvh

2892

394
PallMei (Skribent)
10. november 2024 @ 12:16
Bit kongen
Agulhas skrev:

Hej

Mvh

Mere relevant

https://www.youtube.com/results?search_query=mac+mini+iphone+webcam 

Ser ud til at Zoom er en anden workaround. Men har ikke været listen igennem

12

1
10. november 2024 @ 15:40
Nyt medlem

Hej.

Jeg havde i første omgang svært ved at få det til at virke, men som jeg skrev tidligere efter jeg satte telefonen fast virkede det - og det er uden kabel.

Jeg har lige tjekket om det stadig virker. Med telefon fastgjort åbner forbindelsen til computeren med det samme, med telefonen i hånden, er det lidt "on and off".

Så det burde virke. Visning af skrivebord, via kameraet i telefonen, virker også hos mig.

Ja'dak

2892

394
PallMei (Skribent)
10. november 2024 @ 16:14
Bit kongen
Lennart skrev:

Hej.

Jeg havde i første omgang svært ved at få det til at virke, men som jeg skrev tidligere efter jeg satte telefonen fast virkede det - og det er uden kabel.

Jeg har lige tjekket om det stadig virker. Med telefon fastgjort åbner forbindelsen til computeren med det samme, med telefonen i hånden, er det lidt "on and off".

Så det burde virke. Visning af skrivebord, via kameraet i telefonen, virker også hos mig.

Måske hvis den er vandret, det læste et sted gjorde en forskel.

1138

6
10. november 2024 @ 16:52
Stormogul
Agulhas skrev:

Hej

Mvh

Sikken en masse gode og relevante løsningsforslag og tak for dem. Desværre er der ikke noget af der der virker.
Det første link her glædede jeg mig ellers til at få afprøvet, men det virker desværre ikke.

Tippet med Zoom kan jeg ikke rigtig afprøve da man åbenbart skal betale for Zoom nu.

Jeg er lidt i tvivl om jeg virkelig skal købe et skod webcam for at håbe på at jeg så får lov til at bruge min iPhone.

Men desværre. Ingen løsning for mig endnu ...