Når jeg vil loge ind på Facebook kommer denne frem:
Læg mærke til at der står "Den e-maildresse du har indtastet ...".
Hvad sker der, hvis du klikker på "Send loginkode"?
Får du så ikke en e-mail fra Facebook?
Jo, og det er den jeg gengivet. Jeg kan ikke se at jeg kan gører det anderledes?
Towle skrev:Når jeg vil loge ind på Facebook kommer denne frem:
Læg mærke til at der står "Den e-maildresse du har indtastet ...".
Er du begyndt en tilmelding, i stedet for login?
Nej, det er jeg ikke.
Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Hm. Er du måske logget ind i forvejen, f.eks. via din mobiltelefon?
Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Du må tage os med fra start og vise os, hvad du har valgt for at komme der til.
PallMei skrev:Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Det er jo det samme og fortæller os ikke noget ny og hvorfor du er havnet hvor du er. Helt tilbage til start og hvad klikker på for havne på det skærmbillede.
Der står:
"Du bedes indtaste din mail-adresse, så vi kan give dig opdateringer om fremgang."
At skrive "så vi kan give dig opdateringer om fremgang" er virkelig dårlig dansk sprogbrug, nærmest udansk. Specielt brugen af ordet fremgang er helt ureglementeret her og derfor forvirrende: "Fremgang? Jeg skal da bare logges ind?!" Fremgang bruges her ligesom en børnelokker bruger knitrende bolsjeposer i kælderåbningens tusmørke. Ethvert velopdragent barn skynder sig væk og det med hjertet oppe i livet.
Ligeledes forsøger man med betydningen fremgang tydeligvis at berolige brugeren inden svindlens endelige gennemførelse: "Du er på OK vej, gå venligst straks og uden tøven videre til slagteport 4" - den slags.
De næste to sætninger har heller ikke en en dansk sprogtone, der ligner den professionelle bruger eller burde bruge - her formuleres ikke optimalt.
Man kan derfor spørge, om trådstarter er landet på et svindelsite? Webadressen må i det mindste checkes. Kunne vi derfor få en kopi af webadressen at se her i tråden?
Hvis det er det korrekte Facebook-site, så skal oversætterne enten fyres eller trækkes grundigt i løn. Oversættelsen er i så fald nemlig så dårlig, at man ikke aner om man er købt eller solgt - hvilket med Facebook i sidste instans naturligvis også kan være ret ligegyldigt, da man altid selv er varen hos denne type aktør.
PallMei skrev:Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Det er jo det samme og fortæller os ikke noget ny og hvorfor du er havnet hvor du er. Helt tilbage til start og hvad klikker på for havne på det skærmbillede.
Jeg beklager meget min uortokse opførsel her i forum. Jeg har en hjerneskade. Jeg klikkede på (jeg husker på hvad) og så kom jeg ind :-(
Jeg vil bestræbe mig på at drosle ned :-(
Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:PallMei skrev:Towle skrev:Nej, det er jeg ikke.
Jeg beklager meget min uortokse opførsel her i forum. Jeg har en hjerneskade. Jeg klikkede på (jeg husker på hvad) og så kom jeg ind :-(
Jeg vil bestræbe mig på at drosle ned :-(
Det ved vi godt. Men vi kan ikke vurdere ud fra skærm billedet, har du har rodet dig ud i. Vi er nødt til at kende historien og jeg vil give Factory ret i, at det kan være svindel og nogen forsøger at få adgang til din Facebook konto
Min første tanke er også SVINDEL, jeg er aldrig før stødt på det ordvalg på Facebook, skip det helt og lav et nyt login!
Towle skrev:Jeg klikkede på (jeg husker på hvad) og så kom jeg ind :-(
Prøv alligevel lige at få den web-adresse, som du brugte til login, gennemchecket af en bekendt eller en anden, som du kan stole 100% på.
For som du fortæller det, kan andre muligvis nu have kontrol over din originale FaceBook-konto - hvilket kan være ganske alvorligt, dersom din originale FaceBook-konto nu bliver brugt til økonomisk kriminalitet, pædofili eller til politisk eller anden form for manipulation. Det ønsker du garanteret ikke - og du vil garanteret også gerne undvære, at myndighederne kommer efter dig for diverse forbrydelser, som du slet ikke har begået, men som alligevel er blevet gennemført bag din ryg og i dit navn af individer inficeret med dæmoni.