Hej...
Jeg har fået et problem med Words, og det er ved linieskrift
den laver dobbelt, sådan har det ikke været tidligere...
Jeg har været i indstillinger der har ikke kunne se om det kan
ændres, måske noget jeg har overset hjælp ønskes, på
forhånd tak, go' weekend derude...
Mvh Jens...
Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Det er prøvet, ellers tak...
Hej
Prøv at klikke på hjem...så får du en ikon meny...klik på afsnit...så kommer der ikoner med pile...jeg tror det er i den anden række nr 3 fra venstre du skal klikke på...så kommer der en meny hvor du kan angive linie afstand...
Ved godt forklaringen ikke er perfekt, men det kan måske lede dig i den rigtige retning...bruger ikke selv Word, men det gør min hustru en gang i mellem...
Mvh
Bunch skrev:Hej...
forhånd tak, go' weekend derude...Mvh Jens...
Et eller andet sted burde der være en indstilling til at vise de forskellige koder i dokumentet, f.eks. fed skrift, understreget, kursiv, o.s.v.
Hvis du slår det til, vil du kunne se koden for det dobbelte linieskift, og den kode kan du så sammenligne med koden for normalt linieskift i et af dine ældre dokumenter.
Hvis koden så viser sig at være den samme, er vi vist ovre i noget Liste- eller Tabel-noget, men det er noget af et gæt, for jeg har ikke brugt World i meget lang tid.
Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Prøv at tjekke den her hjem-båndet:
PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Er tjekket, har prøvet at ændre på det, der sker ingen ting...
Bunch skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Heller ikke med det pågældende tekst markeret? Ellers må du komme med flere detaljer
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Heller ikke med det pågældende tekst markeret? Ellers må du komme med flere detaljer
Vil lige tilføje, at hvis du vælger "Indstillinger for linjeafstand", så skulle du få alt hvad der er muligt. Her det nok især afstand før og efter der er relevante. De samme indstillinger er også under typografier.
PallMei skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Vil lige tilføje, at hvis du vælger "Indstillinger for linjeafstand", så skulle du få alt hvad der er muligt. Her det nok især afstand før og efter der er relevante. De samme indstillinger er også under typografier.
Jeg har lige været sammen en bekendt det er det samme på hans PC, det giver jo ikke
mening, jeg vil tage kontakt til Microsoft på mandag når jeg ved noget vender jeg tilbage...
Foreløbig tak herfra...
Måske er det selve skrifttypen, der gør det. Har du prøvet at ændre den?
Bunch skrev:PallMei skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bunch skrev:PallMei skrev:Bruger ikke Word, men lyder som on du skal tjekke, at du bruger den rigtige typografi og dens indstillinger
Jeg har lige været sammen en bekendt det er det samme på hans PC, det giver jo ikke
mening
Jo, hvis det er samme dokument, giver det god mening. Hvis du copy/paster ind i et nyt dokument med alt/option+shift+cmd+v, så fjerner du formateringen. Det er i øvrigt generelt at man kan gøre det i alle programmer.
Bunch skrev:Hej...
forhånd tak, go' weekend derude...Mvh Jens...
Mit problem er blevet løst, under afstand EFTER stod til 8pkt. skal være 0 pkt...