Jeg vil kopiere en postkasse "År 2025" til en nyoprettet "År 2026". Jeg eksportere "År 2025" og importere herefter som Apple anviser, og der står også rigtigt efter import, at nu skulle der være oprettet en ny postkasse "Import" - men den er der ikke.
Hvor fejler jeg?.
Jeg har gjort det sidste år (2024 til 2025), men kan ikke huske/finde hvordan.
MichaelCorfitsen skrev:Jeg vil kopiere en postkasse "År 2025" til en nyoprettet "År 2026". Jeg eksportere "År 2025" og importere herefter som Apple anviser, og der står også rigtigt efter import, at nu skulle der være oprettet en ny postkasse "Import" - men den er der ikke.
Hvor fejler jeg?.
Jeg har gjort det sidste år (2024 til 2025), men kan ikke huske/finde hvordan.
Har du allerede mappen/postkassen i mail, foreslår jeg du bare copy/paster eller drag & dropper dem, fremfor at bøvle med eksport og import.
Det kan jeg ikke. Hvis jeg D&D forsvinder originalerne. C&P-mulighed forefindes ikke (så vidt jeg kan se).
MichaelCorfitsen skrev:Det kan jeg ikke. Hvis jeg D&D forsvinder originalerne. C&P-mulighed forefindes ikke (så vidt jeg kan se).
Bare ligesom du ville gøre med filer i Finder. Cmd+c og cmd+v
Det virker ikke - pop up menuen for dette er også grå.
MichaelCorfitsen skrev:Det virker ikke - pop up menuen for dette er også grå.
Nu sidder jeg ved Mac. Opret den nye postkasse/mappe, find de mails der skal der over og marker dem, højreklik og vælg Kopier til > [den postkasse/mappe] du har oprettet.
ps. Jeg er ikke vild med Apples terminologi på det her punkt.
Der er ikke noget i mapperne endnu - det er kun de enkelte postkasser jeg vil kopiere/oprette. Jeg kan naturligvis oprette een af gangen (ca. 30 stk.) men som nævnt har jeg gjort det tidligere ved eksporter/importer, men jeg kan ikke huske/finde ud af hvordan.
Hovsa - nu nævnte du indhold - jeg arbejdede kun med tomme mapper, og det ser ud til, at det kan Apple ikke finde ud af. Jeg eksporterede et tidligere år der havde indhold, og nu kunne jeg importere og "import"-mappen opstod. Ændrede årstal og slettede indhold i mapper. Lidt hurtigere end at oprette alle mapper på ny, men fjollet at det ikke kan gøres mere enkelt.
Tak for input.
MichaelCorfitsen skrev:Der er ikke noget i mapperne endnu - det er kun de enkelte postkasser jeg vil kopiere/oprette. Jeg kan naturligvis oprette een af gangen (ca. 30 stk.) men som nævnt har jeg gjort det tidligere ved eksporter/importer, men jeg kan ikke huske/finde ud af hvordan.
Ok, så misfortod jeg. Men jeg prøvede lige at trække en tom test mappe (det foretrækker jeg at kalde dem) fra min iCloud konto to min gmail og det kopierede den. Altså oprettede den på gmail uden at slette den på icloud.